Fan vad bitter du verkar över tågtrafiken...Äntligen sitter vi på Thairesturangen i Boden, nu kan man slappna av.
Tänkte jag måste föreviga slutet på denna tågresa som sträckt sig i sex dagar ochvsista gången jag skanåka tåg.View attachment 493992
Fan vad bitter du verkar över tågtrafiken...
Kolla avståndet mellan Boden och där Bosse bor… inte hemma än kan man säga och dit går det ingen järnväg.
Är du hemma än eller är det dags att skicka ut St Bernhardshunden med obligatorisk cognacsplunta?Äntligen sitter vi på Thairesturangen i Boden, nu kan man slappna av.
Tänkte jag måste föreviga slutet på denna tågresa som sträckt sig i sex dagar ochvsista gången jag skanåka tåg.View attachment 493992
Är du hemma än eller är det dags att skicka ut St Bernhardshunden med obligatorisk cognacsplunta?
(Nu arg på såväl vägar som rälstrafik.)
Tillägger ett citat jag snott från min seglande bror. Borde vara applicerbart också på denna resa. Byt ut sailing mot vad det nu kan heta, railing?
"Sailing, the fine art of slowly going nowhere at great expense."
Jo jag tog mig hem, körde väg 356 från Boden till Morjärv och sen E10 norrut. Så det är lungt med att skicka ut hunden med cognac, verkligen sköt att vara hemma.
Trevligt med positiva inlägg!Jag tycker bra om tåg, åker mest tunnelbana, det är trevligt.
Åker också en del veterantåg tex spårvagn till Djurgården eller gamla Roslagsbanan på Lucia.
Tåg är bra för sinnet och för klimatet.
Det fanns en liiiten lucka att ta sig norrut och du prickade den perfekt:
Stopp i tågtrafiken mellan Sundsvall och Umeå hela onsdagen efter urspårning
Under hela onsdagen var det stopp i tågtrafiken mellan Sundsvall och Umeå. Det på grund av en urspårning av ett godståg som skedde under natten till onsdagen vid Gålnäs söder om Örnsköldsvik. På kvällen rullar tågen igen, men förseningar kan förekomma enligt Trafikverket.www.svt.se
Skulle man baea kunna lita på tågen skulle det ju vara fint att åka denna sträcka som bara är tråkig att köra om man bara ska transportera sig.
Håller med och tack vare den tråkiga vägen har jag sett andra vägar i sadeln.Skulle man baea kunna lita på tågen skulle det ju vara fint att åka denna sträcka som bara är tråkig att köra om man bara ska transportera sig.
Bra? Det är ju halva storleken jämfört med gamla. Vill minnas att det också fanns fler rattar och knappar förr."Nya" spårvägsmuséet - har ni besökt? Så bra.
Väldigt modernt att SL har graffiti-hörn dock. Trodde inte det var favorittema för kollektivtrafiken.
Jag minns det som mycket sämre förut.Bra? Det är ju halva storleken jämfört med gamla. Vill minnas att det också fanns fler rattar och knappar förr.
Jag är så gammal att jag minns när det låg under en tunnelbanestation inne i stan.Har inte varit på gamla på många år, och inte alls på nya. Men hade jättekul när jag var liten, men då pratar vi typ 55 år sedan. Mycket knappar och rattar att pilla på.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|