Nr:18 skrev:
Du glömmer banhyra, ambulans, funkisar osv. Detta ska betalas av förarnas startavgifter. 2 dagar är dyrare än 1=avsevärt högre startavgift för 2-dagars rejs.
Näe, som jag skrev redan tidigare i tråden så vet jag givetvis att det blir dyrare för klubben att arrangera en tvådagarstävling, än en endagarstävling. Men jag tycker ändå att det känns bättre och seriösare att köra en tvådagars med mycket mera åkning om man ändå tar sig tid att handla, packa, lasta, tanka, åka 60 mil, rejsa, packa ihop, lasta, åka 60 mil, lasta ur, packa upp, tvätta och serva hojen, laga det man haft sönder, osv....
Jag lägger säkert ner (runda slängar) 5-6 timmar innan avresa (handla mat/förnödenheter, packa, lasta, tanka osv..), sedan 6 timmar i bussen, 2 timmar att packa ur och fixa allt, sedan tävla. Sen efter racet är det 2 timmar att packa ihop allt, 6 timmar i bussen hem, 2 timmar att lasta ur och packa upp, 4 timmar att tvätta/serva hojen och sen köra den till garaget... Vad blir det? Typ 28 timmar eller nåt.... Känns ju bättre att lägga ner den tiden på att få köra åtminstånde 2 dagar iaf.....