Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Klart svenskarna jobbar med något annat, men en hel hord 90-talister går hellre och drar än jobbar med "skitjobb".

90-talister som inte får jobb för att AF betalar in någon ovillig och/eller apatisk individ istället då? När yngre vill jobba men blir brädade för att arbetsgivaren får betalt för att ta någon annan istället och detta på grumliga grundvalar. Ingen vidare motivator, skulle jag säga.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
90-talister som inte får jobb för att AF betalar in någon ovillig och/eller apatisk individ istället då? När yngre vill jobba men blir brädade för att arbetsgivaren får betalt för att ta någon annan istället och detta på grumliga grundvalar. Ingen vidare motivator, skulle jag säga.

Detta är riktigt, i viss mån. Jag upplever dock generationen som lite loj. Avslagen nästan. Röstar de månne?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Detta är riktigt, i viss mån. Jag upplever dock generationen som lite loj. Avslagen nästan. Röstar de månne?

Jag har flera gånger hört föräldrar som inte tycker deras barn ska "behöva" sommarjobba då de kommer att få jobba tids nog. Detta lär ju inte motivera någon till arbete. Varför anstränga sig för att få pengar när man får betalt för att inte anstränga sig?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Fast dom kan ju oxå ta sig till af och få jobb med stöd. Som motivation bör ju inkomst vara 1A, sen är individer olika funtade var dom väljer att lägga den.

Af har jag för övrigt inget förtroende för över huvud taget, en förlegad struktur som bör bli utbytt snarast.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Faktum är att varken 2-åringar eller 80-plussare är vanliga migranter an naturliga skäl. En 2-åring flyttar sällan ensam, en förälder med unge har betydligt större problem än en singel 20-åring när denne överväger emigration. En 80-åring har dels egna fysiska hinder att flytta och dels är de flesta 80-åringar rotade och saknar motiv att flytta till nytt land bara för att leva nått år i ett nytt land utan sina vänner, anhöriga, utan språkkunskaper osv.

Dina exempel finns naturligtvis men i en generell diskussion är det försumbart.

De flesta migranter är av naturliga själ i den ålder då fågelungen lämnar boet.

Och den där 2-åringen blir ju ändå billigare än en svenskfödd unge.

Men du missar anhöriginvandringen helt, den är lika stor som asylinvandringen. De kommer hit med reguljärt flyg som anhöriga.

Först kommer far. Sedan kommer mor och barn samt far- och morföräldrar.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Och ibland ensamkommande flyktingbarn. och sen vips hela familjen lixom hihi
Älskar å se arabiska tjejer som punkare som i fredags i Jordbro. Och idag på isen i Uppsala en söt liten exotisk tjej som åkte skridskor. Då har Sverige lyckats. Ville med dessa meningar säga att jag inte är rasist. Dom berikar mig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Älskar å se arabiska tjejer som punkare som i fredags i Jordbro. Och idag på isen i Uppsala en söt liten exotisk tjej som åkte skridskor. Då har Sverige lyckats. Ville med dessa meningar säga att jag inte är rasist. Dom berikar mig.

Använder man uttryck som exotisk om en utländsk tjej visar man med all tydlighet hur man förhåller sig...

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Jag är inte rasist men... lär dom sig inte åka skrillor så...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Fast dom kan ju oxå ta sig till af och få jobb med stöd. Som motivation bör ju inkomst vara 1A, sen är individer olika funtade var dom väljer att lägga den.

Af har jag för övrigt inget förtroende för över huvud taget, en förlegad struktur som bör bli utbytt snarast.

Nej, de kommer alltid att hamna bakefter åtgärdsmänniskorna. Nu har de ju t o m blivit öppna med att folk som behöver anpassning på arbetet har högre prio. Faktum kvarstår att när politiker gör det omöjligt för de driftiga att få jobb och skyfflar in någon som inte vare sig kan eller vill är på ett sluttande plan. Kolla i handeln, hur många apatiska "jagvillintevarahärochtänkerintegöramittjobb" möter man på en runda på stan? :netonnet

AF kanske skulle ägna sig åt rena åtgärdsjobb där det är befogat. Tänker de börja ägna sig åt att få folk i arbete måste man ta bort alla dumheter och rekrytera folk från bemanniningsbranschen, sådana som kan det där med rekrytering. Jag önskar lycka till!

Använder man uttryck som exotisk om en utländsk tjej visar man med all tydlighet hur man förhåller sig...

Har det ordet en negativ laddning för dig? Resten av hans resonemang om berikning låter jag vara men ordet. Blir tröttsamt om du ska provocera på varje möjligt, istället för varje rimligt tillfälle.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år