ja, där är stora skillnader på nationalitet, helt klart.
Klart svenskarna jobbar med något annat, men en hel hord 90-talister går hellre och drar än jobbar med "skitjobb".
Enig.
ja, där är stora skillnader på nationalitet, helt klart.
Klart svenskarna jobbar med något annat, men en hel hord 90-talister går hellre och drar än jobbar med "skitjobb".
90-talister som inte får jobb för att AF betalar in någon ovillig och/eller apatisk individ istället då? När yngre vill jobba men blir brädade för att arbetsgivaren får betalt för att ta någon annan istället och detta på grumliga grundvalar. Ingen vidare motivator, skulle jag säga.
Detta är riktigt, i viss mån. Jag upplever dock generationen som lite loj. Avslagen nästan. Röstar de månne?
Detta är riktigt, i viss mån. Jag upplever dock generationen som lite loj. Avslagen nästan. Röstar de månne?
90-talister som inte får jobb för att AF betalar in någon ovillig och/eller apatisk individ istället då? När yngre vill jobba men blir brädade för att arbetsgivaren får betalt för att ta någon annan istället och detta på grumliga grundvalar. Ingen vidare motivator, skulle jag säga.
Faktum är att varken 2-åringar eller 80-plussare är vanliga migranter an naturliga skäl. En 2-åring flyttar sällan ensam, en förälder med unge har betydligt större problem än en singel 20-åring när denne överväger emigration. En 80-åring har dels egna fysiska hinder att flytta och dels är de flesta 80-åringar rotade och saknar motiv att flytta till nytt land bara för att leva nått år i ett nytt land utan sina vänner, anhöriga, utan språkkunskaper osv.
Dina exempel finns naturligtvis men i en generell diskussion är det försumbart.
De flesta migranter är av naturliga själ i den ålder då fågelungen lämnar boet.
Och den där 2-åringen blir ju ändå billigare än en svenskfödd unge.
Kanske kan vi ta in skåningar, även om de låter illa.Norge fyller på med arbetskraft från främst Sverige, färdigutbildade svenskar som i princip redan kan förstå språket.
Var ska Sverige hitta sådan arbetskraft?
Och ibland ensamkommande flyktingbarn. och sen vips hela familjen lixom hihi
Älskar å se arabiska tjejer som punkare som i fredags i Jordbro. Och idag på isen i Uppsala en söt liten exotisk tjej som åkte skridskor. Då har Sverige lyckats. Ville med dessa meningar säga att jag inte är rasist. Dom berikar mig.
Använder man uttryck som exotisk om en utländsk tjej visar man med all tydlighet hur man förhåller sig...
Är du på riktigt?
Nej, jag är en bot sänd från framtiden för att hemsöka dig.
Och ibland ensamkommande flyktingbarn. och sen vips hela familjen lixom hihi
Älskar å se arabiska tjejer som punkare som i fredags i Jordbro. Och idag på isen i Uppsala en söt liten exotisk tjej som åkte skridskor. Då har Sverige lyckats. Ville med dessa meningar säga att jag inte är rasist. Dom berikar mig.
Tycker exotisk är ett utmärkt uttryck. Sedan man man ju undra hur exotiskt det är med en mörkhyad i Sverige förstås.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/65/69.html
Nej, jag är en bot sänd från framtiden för att hemsöka dig.
Fast dom kan ju oxå ta sig till af och få jobb med stöd. Som motivation bör ju inkomst vara 1A, sen är individer olika funtade var dom väljer att lägga den.
Af har jag för övrigt inget förtroende för över huvud taget, en förlegad struktur som bör bli utbytt snarast.
Använder man uttryck som exotisk om en utländsk tjej visar man med all tydlighet hur man förhåller sig...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|