Vansinnes körning i ordets rätta bemärkelse

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
Det är precis sånna saker som tar ner en på jorden.
Jag kör så mycket jag vågar och kan och hamnar på 1.16.

Som offkeff skrev finns det alltid någon som är snabbare och är man snabbast har man inte mötte de snabbaste ännu :)

Och Stiggy var väl några tiondelar snabbare på träningen i år om inte jag fått fel info (dock inget banrekord så klart).

Tror Kai Börre och Jimmi Lindström har kvalat på 1.06:6-7 tider med kvaldäck. Stiggy gjorde sina tider på vanliga däck. Matti Maaranen ska ha kört nått liknande på träning.

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
sandstream skrev:
Som offkeff skrev finns det alltid någon som är snabbare och är man snabbast har man inte mött de snabbaste ännu :)

Ligger mycket sanning i det påståendet.
Förresten, det skulle vara Rossi då... :hihi

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Tror Kai Börre och Jimmi Lindström har kvalat på 1.06:6-7 tider med kvaldäck. Stiggy gjorde sina tider på vanliga däck. Matti Maaranen ska ha kört nått liknande på träning.
:tummenupp
KarateKid skrev:
Ligger mycket sanning i det påståendet.
Förresten, det skulle vara Rossi då... :hihi
Ja, men har är inte helt mänsklig :)

Angående Bulten och faran med vägen, trafiken osv.
Jag har sett lite klipp från real roadracing och med tanke på vilka småvägar de åker på skulle de nog uppfatta tvåfiliga Bulten som rena MotoGP-banan :D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:
Det snackas om 1.13-1.14-tider på Gelleråsen som referens på snabbhet med gathoj. Jerker Axelsson körde på 1.17 på Gelleråsen......med skjuts. Det är en viss skillnad på snabba killar och snabba killar, så att säga.

Cralle körde under 1.10 på Knutstorp med Linda Lampenius på sadeln där bak med en gat 600cc. :)

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Inte helt oväntat att en av killarna vurpade i slutet. Tycker det låg lite i luften
Tur han klarade sig hyfsat oskadd.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Det är precis sånna saker som tar ner en på jorden.
Jag kör så mycket jag vågar och kan och hamnar på 1.16.
Di snabbe har gjort mycket sjuka tider med "fel" hojar på Gelleråsen. En favorit är när Bike Thn hade en bankörning och Jerker körde en FJ900 med packväskor och hela kittet. Samtliga R1-chaufförer blev ganska snopna när den packväskeförsedda släden bromsade sig förbi nere i tröset....

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Bearing skrev:
Var? jag märkte inga icke brittiska uttryckssätt.

Nej alltså "Motherfucker" är ju ett hel brittiskengelskt ord, jag tror till och med att det var Margaret Thatcher som uppfann det. eller "invented", som dom säger både "over there" och i GB. :rolleyes: :kocko

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
jag tror det är en och annan överdos testosteron i den här tråden....kanske nån och annan dos avundsjuka oxo.....kan jag ha rätt?

kan vi inte bara kramas och ha 3-vligt istället?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
RAVESMURF skrev:
jag tror det är en och annan överdos testosteron i den här tråden....kanske nån och annan dos avundsjuka oxo.....kan jag ha rätt?

kan vi inte bara kramas och ha 3-vligt istället?
Kram kompis :pannkyss

sandstream

Guest
valmers skrev:
Di snabbe har gjort mycket sjuka tider med "fel" hojar på Gelleråsen. En favorit är när Bike Thn hade en bankörning och Jerker körde en FJ900 med packväskor och hela kittet. Samtliga R1-chaufförer blev ganska snopna när den packväskeförsedda släden bromsade sig förbi nere i tröset....
Efter den dagen kunde man nog ha fått en R1:a billigt :D

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Värdelös film.

Hoppas att killen klarade sig oskadd.
Att köra så där riskerar ju inte bara sin säkerhet, kan ju inte vara kul att komma med mötande bil & ev få en MC i fronten...
:död :död :död

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
lorkan skrev:
Nej alltså "Motherfucker" är ju ett hel brittiskengelskt ord, jag tror till och med att det var Margaret Thatcher som uppfann det. eller "invented", som dom säger både "over there" och i GB. :rolleyes: :kocko
Hördu din lilla snorlorka, gå och gräv ner dej och ta moppen med dej.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
*DanTheMan* skrev:
Apropå gelehallonuttalande måste i så fall detta ta priset.Var har jag skrivit att jag slår dessa herrar ...Vad jag säger e att det e extremt svårt att komma under 4.30 på Bulten med standard hoj en vanlig dag på Bulten.Sen att du drar egna slutsatser om att man ska va Sverige bäst får stå för dig.
Det e väl klart som korvspad att man inte har en suck mot ovanstående snubbar men likväl så står jag för att under 4.30 kommer ingen av dessa på Bulten.

Du har inte skrivit det rakt ut, bara att ingen kan köra mycket fortare på bulten än din tid, ~10-15 sekunder. Det på en "bana" som i runda slängar du kör på 5 minuter.
Det innebär att du på banor som bara har ett var på 1.30 av den yttersta eliten så skulle du inte tappa mer än 3-5 sekunder, vilket gör att du utan problem skulle kvala in på griden på ett superbike-vm, vilket exempelvis Greven misslyckats med, som ändå tillhör toppen av SM.. Därav geléhallonen.
Däremot tror jag personligen att du utan problem skulle tillhöra toppen i ett Rookie-race och bli uppklassad till a-förare ganska omgående om du tog din rejsing till ett vettigare ställe..

http://www.tz250racing.com/Uploads/AV/Willowsprings_OneLap.avi
Har du en film på en kille som åker halvfort, man ser att det inte är riktigt full attack ungefär som de som kör fort på gatan skulle jag säga, utom IOM-eliten som kör hårdare än det här, men likväl ser det ut att gå ganska fort, ända till han blir omkörd.. Är en väldigt snabb bana iofs och inte så hög toppfart på dessa cyklarna som är med i filmen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
*DanTheMan* skrev:
Apropå gelehallonuttalande måste i så fall detta ta priset.Var har jag skrivit att jag slår dessa herrar ...Vad jag säger e att det e extremt svårt att komma under 4.30 på Bulten med standard hoj en vanlig dag på Bulten.Sen att du drar egna slutsatser om att man ska va Sverige bäst får stå för dig.
Det e väl klart som korvspad att man inte har en suck mot ovanstående snubbar men likväl så står jag för att under 4.30 kommer ingen av dessa på Bulten.

Jaja talk the talk går ju alltid.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Om jag hajat rätt så är DanTheMan snabb på bulten. Vad är konstigt med att han då kan vara snabbare än Rossi eller andra fantomer men som inte är inkörda på den banan? Kolla de bästa förarna på iom, de kör ju faktiskt ganska o-pressat d v s mycket långt ifrån mc;ns fysiska begränsningar. Det som gör dem snabba är framförallt bra tajming från enorm kännedom om banan/vägen. Motsatsen; en RR-bana i form av en cirkel där den som vinner är förmodligen den med bäst däck, fjädring, och förmåga att manövrera i det fysiska gränslandet.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
oFFkeFF skrev:
http://www.tz250racing.com/Uploads/AV/Willowsprings_OneLap.avi
Har du en film på en kille som åker halvfort, man ser att det inte är riktigt full attack ungefär som de som kör fort på gatan skulle jag säga, utom IOM-eliten som kör hårdare än det här, men likväl ser det ut att gå ganska fort, ända till han blir omkörd.. Är en väldigt snabb bana iofs och inte så hög toppfart på dessa cyklarna som är med i filmen.

Poof sa det :brinnerup ! vart ligger denna bana?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC