Vilken tråd detta blev. Jag förstår att merparten av oss alla, inkl mig själv, är irriterade på hur media gång på gång framställer oss hojåkare som trafikfaror, vårdslösa och omdömeslösa.
Ofta så saknar dom dessutom konkreta fakta och relevant statistik, för dem är vi alla likvärdiga, oavsett om en av oss håller sig fullt laglig på vägen och en annan missköter sig på ett eller annat sätt. Det blir den, eller dom, som misskött sig, som blir oss alla tyvärr.
Det som stör mig är hur de vinklar saker till vår nackdel, att vi just hela tiden representeras som vilddjur i trafiken utan omdöme. Att de inte har debatter där exempelvis polis och någon från SMC deltar, då hade det säkert blivit en annan utgång på detta inslag.
Jag har absolut inte mycket till övers för de MC åkare som beter sig som svin i trafiken, och jag har NOLL tollerans mot de som stjäl en MC och kör som svin med den, eller de som kör påverkade eller helt utan körkort. Dessa personer förtjänar att bli uthängda i media med namn och bild, där det också står tydligt vad de har gjort, och inte anklaga oss alla för dessa personers "misstag".
För att backa bakåt i tiden, ta exemplet där den där idioten som dog efter polisjakt då han körde in i en vägbom. Jag vill även här minnas att media blossade upp detta som att VI ALLA är vårdslösa hojförare. Här lades ingen vikt på att MC:n var stulen, vederbörande hade inget körkort, vederbörande såg och visste att han var jagad, men vägrade att stanna, på så sätt riskerade han både sitt eget, sin flickväns, och andra medtrafikanters liv. Men det var ändå vi som fick ta en stor smäll av det inträffade, som kollektiv samt att polisen dessutom fick sig en känga om att de hade gjort fel som jagade honom, vilket bara det var helt obegripligt.
Jag hoppas att Hanna kontaktar Magnus på måndag och att Magnus sedan delger oss vad hon har att säga i frågan.