Jarle skrev:Men det heter ju bapelsin
Det var ju det jag menade juh!
Jarle skrev:Men det heter ju bapelsin
mamartin skrev:Forstar inte att vissa orkar argumentera sa mycket. Det ar iofs kul att lasa men finns det inte battre saker att diskutera?
gladh skrev:Jovars, det finns det. Som t.ex. hur vi ska klara av att hålla liv i planeten, hur vi ska klara av att fördela minskande resurser på en ökande befolkning, om världsbanken ska avskriva skulderna till 3:e världen, hur vi ska klara av att se lite djupare än till skinnet på våra medmäniskor.
Hoppsan, det visade sig att det var ganska så viktigt trots allt.
gladh
Ska försöka...gladh skrev:Olzki, då kanske du kan förklara för mig vad de som slänger sig med uttryck som "bönrullare", "mattflygare" och "blatte mitt wagen" i sin frustration egentligen menar.
Eftersom jag uppenbarligen inte fattar vad de egentligen vill skriva, då de i sin frustration hittar på så trevliga ordkombinationer. Ordkombinationer som enbart skapas i syfte att förringa, förminska och förlöjliga personer av annan nationell eller etnisk bakgrund.
gladh
Chrille skrev:Vad är det som stör folk så in i helvete med att många med uppenbar invandrarbakgrund gillar BMW?? .
Starstriker skrev:Tror att det är avundsjukan som bubblar upp. Hur kan en 23-årig invandrarkille från förorten ha råd med en fet BMW är nog en fråga som många ställer sig. Jag också.
Ok om det var någon enstaka, men nu kryllar det av dom. SKulle inte förvåna mig om det fanns fler invandrarkillar med feta bilar än svennar med feta bilar...
Kostet78 skrev:Hmmm... Blatte..knatte o tjatte!!!
Sporthoj.com en sajt för hoj fantaster och således inte nått forum för att diskutera världsproblem, hudfärger och det otroligt känsliga ämnet RASISM!!
Spara detta ämnen till helgen och diskutera igenom de med grannen över en flintastek och några pilsner.....
Med detta meddelande sätter vi PUNKT i den här tråden och fortsätter snacka motorycklar, bakhjulsrepor och smörjproblem på andra trådar...
gladh skrev:Intresseklubben noterar så pennan glöder.
gladh
Det skrev jag väl inte?brinckis skrev:ok ... vilken sort människa är jag då? En som inte bara kallar alla "mindre bra" människor för idiot, lr?
brinckis skrev:blatte blatte blatte ... hahahaha
Ett ord som får er att skriva sååååååååå mycket. Ni har ju inte ens läst vad jag menade med det ..... hahaha blatte blatte blatte hahaha
capi skrev:aaaagh...kan inte tiga längre......sorry.....
@Gladh, Yoda o de andra Jediriddarna:
1. Kan man anse att en gäst bör bete sig väl?
2. Bör man ta seden dit man kommer?
3. Om någon hjälper en när man har det svårt, bör man vara tacksam?
Om man fattar vad frågorna betyder så är det väl inte så otroligt svårt att fatta att en del personer blir förbannade...
stifmaister skrev:1. Givetvis... men nu är det kanske inte en gäst en "flyckting" är. utan någon som på grund av den situation som råder i hans/hennes hemland tvingas söka skydd i tex sverige och leva resten av sitt liv här. En gäst stannar väll inte på samma ställe permanent? (synd bara att det till största delen inte är flycktingar som når sveriges gränser, utan invandrare med ekonomi nog att fixa falska papper m.m)
2. NJA...gradvis anpassning tycker jag att det ska kunna krävas... kan inte ställa krav på någon som levt hela sitt liv med andra seder och värderingar att direkt komma i kontakt med den svenska kulturen och förstå den..
(Men sveriges rikes lag ska följas av så väl svenskar som invandrare och vid avvikelse ska samma straff dömas, ska inte kunna komma och säg -Jag viste inte)
3. JA... Men det e ju knappast du som tagit dom till sverige och stått på respektive flygplats med välkoms plakat... Men en respekt kurs borde ingå i den nysvenska undervisningen.. detta ord är välanvänt med inte förstått.. vet inte men kanske är något som dom kopplat med sin gamla kultur, att aldrig sätta sig imot dom och se upp till dom e respekt i deras ögon... Detta tror jag beror mycket på dagens filmkultur, för är endast den yngre generationen 12-25år som allt som oftast agerar som om de våre tony motana. sorgligt nog finns det alldeles för många svenska som oxå agerar så här!
capi skrev:Vem har sagt att mina frågor handlar om invandrare? De är medvetet tänkta att vara generella...
capi skrev:aaaagh...kan inte tiga längre......sorry.....
@Gladh, Yoda o de andra Jediriddarna:
1. Kan man anse att en gäst bör bete sig väl?
2. Bör man ta seden dit man kommer?
3. Om någon hjälper en när man har det svårt, bör man vara tacksam?
Om man fattar vad frågorna betyder så är det väl inte så otroligt svårt att fatta att en del personer blir förbannade...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|