Varför har vi ingen RR-bana i Storstockholm?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
ja 4000:- för ett årskort det pröjsar ma nlätt om det är en bra bana

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Davve84 skrev:
Jag har en liten tanke med att ev samköra en flygplats för hobby flygare med rr bana i sthlm!

Själv är jag imponerad på alla som fick en fix ide någon gång i livet och sedan fullföljde den och blev framgångsrik.
Jag skulle tänka mig att kunna driva en bana på fritiden. Men lite lön för mödan vill man ju ha. Och jag är nog för lat för att klara ett sådant projekt. Men det måste ju finnas mark någonstans runt stockholm man borde kunna köpa och sen muta någon politiker att rösta med.
Jag tycker att det borde kunna minska vansinneskörningen runt stockholm lite. Men om det har det spekulerats i, i många trådar här på forumet.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
Exakt det är som du säger ! man kanske ska fixa banan så den ligger på en inflygnigs sektor till arlanda o få med en storsponsor som får måla upp sitt namn på hela landnigs banana som skulle va på samma ställer som rr banan !!
Då kan vi börja snacka bra reklam för de företaget hur många flyger inte över de där varjer år? hehe :tuttar !! jag ska börja jobba på den iden !! nån mer som är med o jobbar på de ? (seriösa)?

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Matematik:

ett årskort på en bana i storkholm 5000:-. låt säga att det är 2000st intresserade som vill köpa, både hoj och bil. = 10 000 000:-

Ett stående schema t.ex Tis kvällar Enbart hojar.
och tors kv enbart bilar. På söndagar hojar och bilar.

Parrallelt kan man har en stripp om folk gillar att köra raktfram.

Man kan ha konbana som man hyr ut åt Vverket eller trafikskolor som vill öva mc eller bil. Polisen kanske vill hyra eller andra företag.

Det kanske inte skulle gå med vinst dom första åren men långsiktigt om det blir bra.

Jag kanske borde kolla upp detta.
(reservation för stavfel eller isärskrivning :tungan )

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Davve84 skrev:
jag ska börja jobba på den iden !! nån mer som är med o jobbar på de ? (seriösa)?

jag skulle kunna tänka mig det. Skall ändå få sparken i höst och då har jag fått erbjudandet att starta eget bidrag.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
Låter bra det ! med bidrag !!
jag har ganska mkt tid då jag är frilansfotograf/flygfotograf Me nja gska defenetivt påbörja undersöka hela grejen! då det är ett stortbehov!!

Runken skrev:
jag skulle kunna tänka mig det. Skall ändå få sparken i höst och då har jag fått erbjudandet att starta eget bidrag.

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Davve84 skrev:
Låter bra det ! med bidrag !!
jag har ganska mkt tid då jag är frilansfotograf/flygfotograf Me nja gska defenetivt påbörja undersöka hela grejen! då det är ett stortbehov!!

ja. Någonstan runt arlanda skulle vara ok. Då det ändå bullrar där.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bra grabbar! Bara till att dra in minst 200 miljoner, få tillstånd och köra igång. Jag backar er 100%!

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
200 mille har jag att låna ut på en gång :rolleyes:
men jag tro inte de ska behöva kosta så mkt!
jag har kollat upp vad de skulle kosta o asfaltera upp 600m landnigs bana ! de va ca 1 000000 kr! om man nu lyckas då med nån att sponsra genom at skriva in sitt varunamn i asfalten så att många kan se det från luften när de ska landa-starta på arlanda !så kan de nog va ide o börja kolla upp läget!!

men de e som sagt lite av ett omöjligt projekt! men de ska fan gå om man är envis !! o har många med sig på grejen

Goodstuff skrev:
Bra grabbar! Bara till att dra in minst 200 miljoner, få tillstånd och köra igång. Jag backar er 100%!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska du ha en bra bana ska du ha röja och göra underarbete för minst 3,5 km bana, depåområde, infarter, escaperoads, sandfållor, byggnader och framförallt marken. Varför inte kontakta de som byggt Gotland Ring och be om hjälp? Jag vill inte vara negativ men det är nog betydligt dyrare än vad man tror.
Som sagt - ni har mitt stöd och ideella arbete om det behövs. Pengar har jag inga.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
De va en bra ide !det du säger är 100% rätt
men samtidigt så skulle nog de flesta va med o stödja de på nått sättsen så får man inte glöma att de finns pengar i flyg o mc -bil hobbyn jag tor man skulle kunna dra i gång de med mkt vilja!!

Goodstuff skrev:
Ska du ha en bra bana ska du ha röja och göra underarbete för minst 3,5 km bana, depåområde, infarter, escaperoads, sandfållor, byggnader och framförallt marken. Varför inte kontakta de som byggt Gotland Ring och be om hjälp? Jag vill inte vara negativ men det är nog betydligt dyrare än vad man tror.
Som sagt - ni har mitt stöd och ideella arbete om det behövs. Pengar har jag inga.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Själva asfalteringen torde vara en av de minsta kostnaderna.

Runken

Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Goodstuff skrev:

Absolut. Men med lite sponsorer. :)

Men precis som jag skrev i ett inlägg: jag är imponerad av folk som har en stor dröm och sedan fokuserar hårt på den och genomför den.
Jag saknar nog den. Men det skull vara värt att kolla upp.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Runken skrev:
Absolut. Men med lite sponsorer. :)

Men precis som jag skrev i ett inlägg: jag är imponerad av folk som har en stor dröm och sedan fokuserar hårt på den och genomför den.
Jag saknar nog den. Men det skull vara värt att kolla upp.
Saxat från ARC:
1965
Planerna på en kort asfalterad träningsbana föds hos Team Mosarps tre aktiva racerförare, Sven "Smokey" Åsberg, Bertil Sanell och Åke "Rörkrökar´n" Bengtsson.
1967
Arbetet påbörjas
1968
Hösten: Sven "Smokey" Åsberg deklarerar för skånejournalister att Anderstorp skulle köra VM i Formel 1 inom 5 år! Smokey blev utskrattad.
1971
Första VM-tävlingen i Road Racing.
1973
Formel 1-premiär i Anderstorp, 17 juni.
1) Dennis Hulme, Nya Zeeland.
2) Ronnie Petersson, Sverige.
3) Francois Cervet, Frankrike.

...har haft lösa funderingar på en typ "SporthojRing andelsfond" som ekonomisk bas för sådant projekt. 50-100 kr autogirering för dom som vill & en liten saldoräknare som tickar uppe i hörnet. Många bäckar små....

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Tror banan i Enköping och allt runt i kring var uppe i långt över 200mille.
Komun t.ex vägrar betala väg ohc avfart från 'stora vägen' till banan och sånt. Bygga egen väg och avfarter kostar också MASSOR av mille.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Politiker spelar golf, därför blir det golfbanor, men de kör inte racing så därför blir det inga racerbanor.
Politiker kör inte snöskoter därför förbjuds de. Däremot åker de gärna småbåtar och vattenskoter så de kommer inte att förbjudas.
Politiker har råd med tandläkare, därför kommer inte munnen räknas till resten av kroppen de närmaste mandatperioderna heller!

/JPS

Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...