Vi får skaffa KD:s med pippigula glas och ZZTop-skägg
Nää, inget skägg...får inte hångla då
Vi får skaffa KD:s med pippigula glas och ZZTop-skägg
Det är manligt och galet fränt helt enkelt
Jävligt manligt att klä sig i tajta skinn- och lädertrikåer, sitta i fosterställning och knipa ihop benen...
sluta och stirra bara på hästkrafter, sporthojar har många för att som skall gå fort men ururselt med vridmoment som på verkar axerationen i allra högsta grad, en hoj som går som ett spett mellan 0-150 (hojar med mycket vrid)är bra mycket roligare en, en hoj som går bra mellan 150-250, personligen tycker jag inte dom värsta sport hojarna har på vägarna att göra överhuvudtaget, dom skall köras på bana pungt
0-150 vafan äre för fjollor som håller till i kärring-regionerna..
Ptja, folk som övingskör och väntar på uppkörning tex...
Ett enkelt och lätt svar!
Jag tycker inte det är kul att ÅKA hoj.
Jag tycker det är kul att köra hoj......
Det är fortfarande ett felaktigt påstående. Titta på 0-150km/h för Triumph Rocket III mot en 600cc som jag nämnde innan.Det var tydligen ett kännslig ämne det här med vrid kontra HK, förövrigt var det bara en person som observera att jag inte nämnde H-D utan hojar med mycket vrid i allmännhet,
Ingen standard-Harley förutom V-Rod har skuggan av en chans mot en 600cc 0-150km/h. Ironiskt då att V-Rod har mindre vrid än de luftkylda modellerna, ändå är det den som accelererar bäst. Sug på den...Någon nämde att en 600cc skulle ta en H-D i ax Ja en 883a från fabrik skulle inte ha en chans och säker ett antal andra modeller oxå,
Din ej gatlegala hoj är säkert jättesnabb, men det är helt ointressant för mig.Jag vågar nog sätta hojen på att jag tar en 600a i ax med min men då får du ta dig till någon av super twin tävlingarna i sommar för jag får tyvär inte köra den på gata.
Det tror jag också. Med 127rwhp så har den säkert minst lika bra vikt-/effektförhållande som en 600cc sporthoj. Dessutom har den ett chassi som är mycket mer lämpat för drag racing. Inga konstigheter med andra ord.Jag tror att även Jörgens hoj som förövrigt motorn inte är H-D utan bara en "just a like" skulle förmodligen äta upp en 600a enkelt.
....Jag tror att även Jörgens hoj som förövrigt motorn inte är H-D utan bara en "just a like" skulle förmodligen äta upp en 600a enkelt.
Precis. Motorns maximala vridmoment säger ingenting om hur mycket arbete den kan utföra under en viss tid. Du kan ha ett jäkla vridmoment men ändå kass prestanda. 1000nm vid 50rpm skulle ge ungefär samma arbetspotential som en 50cc mopedmotor.Vridmoment = Nm -> Kraft * hävarm
Effekt = W -> Arbete/tid [J/s]
Vridmoment beskriver bara en kraft, statisk, utan tidsberoende. Effekt däremot är arbete per tid, vilket är precis vad man är ute efter när det skall gå fort ... hur mycket arbete (energi) kan fås på exempelvis en sekund?
Så vill man åka fort har vridet inget med saken att göra. Skall du däremot baxa stora skåp är vridet intressant ... men vad jag vet görs det bäst på Ålandsbåten
Sen att en fet motor ofta har både vrid och effekt är en annan sak ...
Precis. Motorns maximala vridmoment säger ingenting om hur mycket arbete den kan utföra under en viss tid. Du kan ha ett jäkla vridmoment men ändå kass prestanda. 1000nm vid 50rpm skulle ge ungefär samma arbetspotential som en 50cc mopedmotor.
Gött med någon mer som kan det här.Precis!
Dessutom är det ju vridmomentet på bakhjulet som ger accet. Och en 200 hk motor kan trycka ur sig dubbelt så högt vridmoment på bakhjulet i en given hastighet än en 100 hästarsmotor i samma hastighet. Vilket klarlagts i otaliga twin vs radfyre-trådar här på SH genom åren.
Högvarviga motorer med lågt vridmomnet är dock mer krävande att starta från stillastående och accelerera optimalt med. Och har man för långa steg i lådan kan tom en vridstarkare hoj ha högre snitteffekt på bakhjulet under acelerationsförlopp än en i bänken effektöverlägsen hoj med spetsig effekt-/vridkurva. De flesta originalsporthojar har dock en väl anpassad låda för att inte lämna effektpuckeln när man växlar rätt. Så argumentet ovan uppstår ju inte i praktiken så ofta, utom när folk trimmat spetsigt utan att ändra i utväxlingen
Ett enkelt och lätt svar!
Jag tycker inte det är kul att ÅKA hoj.
Jag tycker det är kul att köra hoj......
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|