Det är sant, men det är än bättre att få tillbaks pengar från Skatteverket iom att du har ca 0,56% i ränta på innestående kapital som dessutom inte vinstbeskattas = reell ränta på runt 0,8%
Så töm era nollräntekonton och smäll in stålarna på erat skattekonto istället så kan ni också få gratis pengar i utbyte mot lathet precis som intelligensreserven i Svea Rike får
De ska visst ändra på det och det blir ju samma som nuvarande konton med 0,8% när skatten är dragen. På nollräntekontot finns bara handkassa när räkningarna slussats igenom. Gör varken från eller till. Finns annat tillgängligt med 0,6-0,8 och jag låser då inte in några pengar för mindre än ca 2,5%.
Nån som har bättre förslag på lågrisksparande till bättre villkor är jag idel öra.
Magdalena unnar ingen utom flermiljonvillaägare nånting öht, (vilket enligt mitt förmenande lär handla om grannsämjan hennes. Jag tror inte henne om högre grad av seriositet). Med alla förslag hon har i sin skattepipeline är vi snart tillbaka i den gamla öststatsromantiken och får skatta efter vår död.
Vad jag inte fattar är hur min restskatt kunde bli 4 1/2 ggr högre än den förra utan nämnvärd förändring förutom lägre inkomst. Nåväl, det är väl som med personrån, blir värre om man kämpar emot.