Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
""Flyktingkris" är kris för de som tvingas fly. #lagligavägar"
//Veronica Palm @ Twitter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22788235.ab

https://twitter.com/veronicapalm/status/729975783343697921


Människor flyr nu alltså undan krig, svält och terrorn i Danmark...........

Förövrigt... hashtaggen... det är ju hennes egna parti som stramat åt gränsen mer än självaste SD...

Det verkar inte vara så många som håller med henne om man läser kommentarerna. Men jag antar att hon avfärdar det som näthat.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En kvinnlig polis har knivskurits i Borås.
Senare har fler poliser attackerats och en polisbil vandaliserats.
– Det eskalerade efter knivskärningen, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson i Region Väst.
Detta efter att polis tillkallades sedan ett antal ungdomar hade skjutit raketer och orsakat gräsbränder.

Källa: http://www.expressen.se/gt/ungdomar-skot-raket--polis-knivskuren/

Poliser i Borås nersparkade och knivskurna vid utryckning.











SERIÖST, jag skulle ju för fan kunna länka till 5-20 fall av politisk idioti eller ännu värre, ofta grova och vidriga brott som ovanstående eller gruppvåldtäkter eller rånade och mördade pensionärer i sina hem, VARJE ENSKILD DAG...
När tröttnar svensken? När får det vara nog? Tycker gemene medborgare att vi har långt kvar till botten?

Helt otroligt... Och enligt rödgrönrosa-röran så är väl allt fel och ont här i världen fortfarande det vita medelålders skattebetalande manliga svenskens fel!?........... :zpy
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
När tröttnar svensken? När får det vara nog? Tycker gemene medborgare att vi har långt kvar till botten?

Jag sätter en slant på att det kommer bli en sömlös övergång från dagens blinda naivitet till en paralyserande skräck när väl femkronan trillar ner och man inser att vi tagit fan i båten, resultatet blir endast att vi böjer på syltryggarna ännu lite mer så kanske dummingarna inte gör oss illa. Status Quo med andra ord.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hon får 62 000 i månaden – är aldrig i riksdagen

Riksdagsledamoten Margareta Larsson – även känd som SD-ledaren Jimmie Åkessons svärmor – tar ut fullt arvode trots att hon inte deltar i riksdagens sammanträden. Det rapporterar Aftonbladet. Senaste gången hon deltog i en debatt var under riksdagsåret 2013-2014. Margareta Larsson är invald för Sverigedemokraterna men lämnade partiet i september förra året. Hon uppgav att orsaken var ”toppstyrning, utfrysning och övervakning i partiet”.
– Jag tog en time-out för att komma ikapp med mitt liv, det är den fasen jag är i nu, säger Margareta Larsson till Aftonbladet.
När tidningen frågar om hon tänker fortsätta med detta svarar Larsson ”ja”. Motiveringen:
– För att jag kan.

Sån här skit ska fan inte vara möjlig. För gemene svensson är 62 laxar långt ifrån en dålig eller lagom lön.
VIDRIGT! :zpy :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Mjoo, hon är dessutom i gott sällskap....

SVT Nyheter har granskat utbetalningarna till de ledamöter som lämnat riksdagen och fortfarande plockar ut riksdagens så kallade inkomstgaranti. Av de 124 ledamöter som slutade i höstas får 73 pengar av riksdagen.

För Socialdemokraterna handlar det om 18 ledamöter av totalt 28 stycken, och bland Moderaterna är det 24 ledamöter av 43. Både Vänsterpartiet och Centerpartiet har sex tidigare ledamöter av åtta som slutade i och med valet 2014 som fortfarande försörjs av riksdagen.


//SVT, Augusti 2015


Miljöpartisten Mikael Johansson är, precis som sitt parti, kritisk till systemet med inkomstgaranti. Ändå har han försörjts av riksdagen i fem år och har inte haft några andra inkomster.

Mikael Johansson var politisk sekreterare när han kom in i riksdagen 1998. Tolv år senare, när han fyllt 50, slutade han och har sedan dess kunnat kvittera ut 38.000 kronor i månaden. Något jobb har det inte blivit.

– Jag har inte haft någon anställning och inkomst av någon annan arbetsgivare. Dagarna rullar på och blir till veckor, månader och år. När jag slutade riksdagen funderade jag på vilken utbildning jag skulle ta men nu har jag slagit det ur hågen eftersom jag är 55, säger han.

Han vill inte säga om han söker några jobb aktivt.

– Jag tänker inte kommentera hur många jobb jag söker eller inte.

Varför vill du inte prata om det?

– Systemet ger mig en ekonomisk trygghet och rent egoistiskt är jag naturligtvis glad för det. Å andra sidan är det en massa skattepengar som går till mig. Jag har ju tyckt att systemet skulle ändras för de som kommer in i riksdagen i dag och så har det ju blivit.

Blir det inte motsägelsefullt om du går på den här garantin själv i dag då?

– Det är så jag gör, och så är det.

Är det rimligt att du ska ha omkring 40 000 kronor i månaden?

– Det är 38.000. Jag tycker att det är alldeles för hög nivå så man borde ha någon typ av nedtrappningssystem.

Källa: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-politikern-tar-ut-inkomstgaranti-ar-samtidigt-emot-det




Hela listan på de 73 individerna, bl.a. då Lars Ohly.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-ar-riksdagsledamoterna-som-forsorjs-av-riksdagen
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vilka härliga föräldrar... Sen känns 3 månaders vård lite i överkant. En knäpp på näsan hade väl räckt...?

Pappan klagar över att den vuxna sonen spelar tuff (aka psykopat) hemma, men inte är så tuff i verkligheten.
Sonen reagerar med att försöka mörda en granne.
Hur får man detta till att bli faderns fel?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och nu försöker man också skaffa sig kunskaper genom att träffa näringsliv och lobbyorganisationer. :mad:
Kunskaper som kanske kan ligga till grund för en politik. Herregud! :3freak

Jag antar att inga företrädare för M, S, V eller MP möter några som helst företrädare för något eller? :va
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Över 1800 följare på Facebook, ett politiskt parti som vill att Sverige styrs utifrån vad som står i Koranen och med sharialagar som grund...

Från deras hemsida:
Hizb ut-Tahrir är ett politiskt parti som har Islam som ideologi, därför är politik partiets arbete och Islam dess ideologi.

"Målsättningen är att återuppta det islamiska levnadssättet och att sprida det islamiska budskapet till hela världen. Detta innebär konkret att få muslimerna att återigen börja leva ett islamiskt liv i Dar al-Islam i ett islamiskt samhälle där alla livets angelägenheter sköts enligt sharia. Detta innebär att halal och haram är måttstocken i den islamiska staten."
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top