Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

Vidrigt. Flickan var dock bara 12 år när pedofilen Guled Mohamud våldtog och misshandlade henne och inte 13 som det står i tidningen. Fast han fick ju faktiskt hela 180 timmars samhällstjänst så han har nog lärt sig en läxa.

Det började med att den yngre brodern slog ner henne.

– Då kom den andra som har kontaktförbud och jag trodde han skulle hjälpa mig upp, men då gav han mig ett knytnävsslag över munnen. Sedan kom hans mamma och jag trodde de skulle sluta, men hon sparkade på mig.

Sympatiska och tacksamma människor det där. I ett normalt land hade dom utvisats direkt. Här kastar vi pengar över dom.

Även hennes yngre bror har blivit utsatt för bröderna. Och de har kastat in en blomkruka genom fönstret in i deras kök.

Pappan hoppas att polisen ska få stopp på de attacker som familjen utsätter hans barn för.

– Hanna behöver få sina rättigheter. Den här pojken har kontaktförbud och kommer ändå och misshandlar min dotter – men ingenting händer.

Hoppas på polisen... Den var bra. Polisen gör inget förrän han försöker försvara sig och sin familj, då kommer dom och kastar honom i finkan. Det är inte svårt att förstå varför det bildas medborgargarden. Det skulle nog behövas ännu fler.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vetefan vad man gjort om det var ens dotter .Men de skulle längtat hem till Somalia iallafall
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vetefan vad man gjort om det var ens dotter .Men de skulle längtat hem till Somalia iallafall
Ja det är nog sannolikt, jag hade inte ätit det där i alla fall. Problemet i Sverige är ju att enligt samhället är det inte ett problem när somalier våldtar barn medan om barnens pappor däremot skyddar sina barn är det ett enormt problem.
Rödebypappan for life! :yoparty
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja det är nog sannolikt, jag hade inte ätit det där i alla fall. Problemet i Sverige är ju att enligt samhället är det inte ett problem när somalier våldtar barn medan om barnens pappor däremot skyddar sina barn är det ett enormt problem.
Rödebypappan for life! :yoparty
Passa ju i Only in Sweden tråden
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Oups, gissar att det inte kommer dyka upp på svensk media, nu när sidan tagits bort på GP:va.... http://www.breitbart.com/london/2016/04/05/swedish-women-sympathetic-towards-soldiers-odin/

Hittad http://www.gp.se/nyheter/göteborg/lamotte-vi-kommer-att-se-fler-medborgargarden-1.183006
GP-medarbetare Joakim Lamotte var ute två kvällar i rad och sände live på sin Facebook-sida för att prata med Soldiers of Odin och för att se hur de tas emot av allmänheten.– Kvinnor är livrädda när de rör sig ute på stan. Många har sagt att det är bra att åtminstone någon gör något för att öka tryggheten, säger han.
Sicken uselt formulerad inledning, kan någon ha ändrat den tro?
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det behövs krafttag, som att Löfven hasplar ur sig att något inte är okej, ackompanjerad av att Eliasson uttrycker sitt stöd för förövarna.

Jag undrar om ett samhälle kan resignera mer än såhär? Att det kommer att bli mycket värre innan det sannolikt inte blir bättre är jag införstådd med.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det behövs krafttag, som att Löfven hasplar ur sig att något inte är okej, ackompanjerad av att Eliasson uttrycker sitt stöd för förövarna.

Jag undrar om ett samhälle kan resignera mer än såhär? Att det kommer att bli mycket värre innan det sannolikt inte blir bättre är jag införstådd med.
Jag har tyckt precis som du länge men har nu blivit mer positiv, flera länder i vår närhet har blivit föregångsländer, SD's retorik är numera helt mainstream varför den också kommer behöva realiseras. Se bara på forumet, för bara ett år sedan drällde här av människor som tycker massinvandringen var positiv, numera vet alla att okontrollerad invandring är början på slutet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Lova på heder och samvete att du talar sanning och få sen 3000 kr extra per månad + 70000 kr retroaktivt. Pensionsmyndigheten tror inte att det kommer att missbrukas för det finns ju inget incitament för att ljuga.

Tänkte till lite extra på det här...

Säg att du har 28 000 kr i lön, ca 8000 kr av dem går till skatt.

Det är lika med 96 000 kr i skatt varje år.

70 000 kr + 3000 kr per månad = 106 000 kr om året.


EN enda individ som ljuger om detta och mer än en arbetande svensk medborgares skatteintäkter försvinner från statskassan rakt ner i den ljugande individens fickor... :zpy
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänkte till lite extra på det här...

Säg att du har 28 000 kr i lön, ca 8000 kr av dem går till skatt.

Det är lika med 96 000 kr i skatt varje år.

70 000 kr + 3000 kr per månad = 106 000 kr om året.


EN enda individ som ljuger om detta och mer än en arbetande svensk medborgares skatteintäkter försvinner från statskassan rakt ner i den ljugande individens fickor... :zpy
Rätt förutom att skatten är mycket högre.
Har du 28,000 så betalar arbetsgivaren ca 14,000 i löneskatt, sociala avgifter, pension mm. Det betyder för övrigt att av din kostnad om 42,000 så får du ca 19,000 i handen, väljer du att konsumera dem så tillkommer moms och andra skatter varför du egentligen av de 42' kan tillgodogöra dig kanske 15' eller så, i bästa fall. Så, en vanlig löntagare betalar alltså ca 65% i skatt på sitt arbete.

Bara så vi håller ordning i kalkylerna alltså. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är faktiskt också ganska intresserad av att veta varför allt fler utomeuropeiska namn figurerar i dessa snällistiska ärenden. Varannan tjänsteman på Migrationsverket verkar också heta abdullah numera, var ligger deras lojalitet? De flyttar mina förfäders pengar till deras landsmän i alla fall.

Dom sökande kan ju på så sätt få hjälp på sitt eget språk att komma ihåg detaljer som att dom är homosexuella konvertiter.

Annars kanske dom glömmer att ange det direkt utan kommer på det först när dom har fått avslag.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Rätt förutom att skatten är mycket högre.
Har du 28,000 så betalar arbetsgivaren ca 14,000 i löneskatt, sociala avgifter, pension mm. Det betyder för övrigt att av din kostnad om 42,000 så får du ca 19,000 i handen, väljer du att konsumera dem så tillkommer moms och andra skatter varför du egentligen av de 42' kan tillgodogöra dig kanske 15' eller så, i bästa fall. Så, en vanlig löntagare betalar alltså ca 65% i skatt på sitt arbete.

Bara så vi håller ordning i kalkylerna alltså. :)

Ni kan trösta er med att jag just fått 55k i restskatt så jag står för stora delar här :zpy
För övrigt kommer migrationen från landet närmare varje dag för min del känner jag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni kan trösta er med att jag just fått 55k i restskatt så jag står för stora delar här :zpy
För övrigt kommer migrationen från landet närmare varje dag för min del känner jag.
Restskatt är väl i och för sig räntefria lån från staten så det var väl bra, jobbigt om man inte är beredd dock. :gnissla

Jaså, kommer de smygandes nu? :(
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tänkte till lite extra på det här...

Säg att du har 28 000 kr i lön, ca 8000 kr av dem går till skatt.

Det är lika med 96 000 kr i skatt varje år.

70 000 kr + 3000 kr per månad = 106 000 kr om året.


EN enda individ som ljuger om detta och mer än en arbetande svensk medborgares skatteintäkter försvinner från statskassan rakt ner i den ljugande individens fickor... :zpy

En invändning. De 70000 gällde väl 2 år retroaktiv "kompensation". Men du kanske menar just det året det blir pågående samt retroaktiv utbetalning. Sen är det ju rena fyndet! Whohoo, REA!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En invändning. De 70000 gällde väl 2 år retroaktiv "kompensation". Men du kanske menar just det året det blir pågående samt retroaktiv utbetalning. Sen är det ju rena fyndet! Whohoo, REA!
Jag har räknat igen, och simulerat några olika scenarier, allt pekar mot att jag kan finansiera långt fler afghanska mäns uppehälle
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Restskatt är väl i och för sig räntefria lån från staten så det var väl bra, jobbigt om man inte är beredd dock. :gnissla

Det är sant, men det är än bättre att få tillbaks pengar från Skatteverket iom att du har ca 0,56% i ränta på innestående kapital som dessutom inte vinstbeskattas = reell ränta på runt 0,8% :)

Så töm era nollräntekonton och smäll in stålarna på erat skattekonto istället så kan ni också få gratis pengar i utbyte mot lathet precis som intelligensreserven i Svea Rike får :) :) :) :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top