Varför väljer man att göra sig hjälplös?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Där kan jag bara hålla med, alla är bra på olika saker och tycker om att göra olika saker, ingen är hjälplös för det anser jag i alla fall.

Kan du kolla styr- och hjullager? Det tillsammans med att identifiera och kontrollera kylarvätskebehållaren ingår väl i säkerhetskontrollen när man tar hojkortet. Annars får man cykla istället :7peta

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Kan du kolla styr- och hjullager? Det tillsammans med att identifiera och kontrollera kylarvätskebehållaren ingår väl i säkerhetskontrollen när man tar hojkortet. Annars får man cykla istället :7peta

Vad som ingick eller inte ingick i sänerhetskontroll när jag tog mckort är högst oklart, så jefla länge sedan e det..... frågan e inte om jag kan, för de kan jag, frågan e har jag lust, icke d har jag inte , jag kan tonvis me saker som jag inte har lust att göra, simple as that,

Last edited:

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
nån som vill städa och diska åt mig . tvätta kan jag själv..:Bugar bellöndingen för disk o städ får du köra riktig mc en gagiva c587 riktig mc tvåtakt 500cc 180hk. snygg men farlig otrolig snabb o farlig :hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Varför bry sig så mycket om hur samhället ser på en?

För att jag lever i samhället och jag påverkas av det vare sig jag vill eller inte. Jag har full förståelse att man som man kan tycka att det är enkelt att bara "skita i det" och att man inte ser hur stort problemet är, men trots att vi kommit en bra bit på väg i Sverige (läs tråden "Kvinnoförtryck" så får du exempel på varför det är viktigt hur samhället ser på en) så har vi fortfarande en lång väg kvar. Kvinnor och män värderas inte lika högt här än, även om man kan vilja se det så.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag lägger hellre tak än att laga mat.
Det förutsätts dock att jag hellre ska laga mat och serva den som lägger tak. Den som lägger tak förutsätts vara en man.

Här handlar det inte bara om huruvida man bryr sig om vad folk tycker utan också om att bli ständigt motarbetad.

Jag har ofta fått höra att jag borde välja en annan väg. Argumentet är då att det är killar/män som gör sånt.
Även om jag då inte bryr mig om vad folk tycker kan det bli jobbigt att ständigt bevisa vad man kan.
Det kan även bli bakslag så att det är svårt att få hjälp för att jag gjort andra saker själv som inte är typiskt kvinnliga. Plötsligt ska jag kunna allt som går att kunna :3freak

Jag blir helt bedrövad när jag tänker på det här och på vad det är min dotter har att tampas med.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag inte hängt med riktigt i resonemanget, men vad var upprinnelsen till tråden egentligen?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag blir helt bedrövad när jag tänker på det här och på vad det är min dotter har att tampas med.

Det man kan göra är att vara ett stöd och omge sig med olika typer av människor. Det finns ju varken rätt eller fel. Bara för att jag hellre klipper gräset än att stå vid spisen måste ju inte alla kvinnor känna som jag gör.

Jag har kunnat gå till mina föräldrar när det varit extra tufft. Där har jag fått stöd och uppmuntran att vara den jag är och det har gett mig energi att kämpa för att få lära mig det jag vill.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
A_NN_A hade en massa frågor som behövde svar som gav upphov till nya frågor...och svar.

Oklart?

Jag gillar frågor som får svar som leder till frågor utan svar som leder till frågor som får svar som leder till frågor................

Att fråga är det bästa :yoparty

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Grumligt är inte äckligt, kvinnors syn på allt är jävligt grumligt men inte är dom äckliga för det.

Oftast!

Oftast är ett klent fegsnöre :crash

:såjaponken Tala nu om för tant A_NN_A hur du ser på det här. :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Du är verkligen helt fomidabel på att ställa frågor.

Vad var frågan nu igen?

Bör man fråga för att få ett svar eller svara för att få en fråga?
Vad kom först? Frågan eller svaret? Svaret eller frågan?
Finns det ett rätt eller ett fel?
Från hur många olika vinklar kan man angripa ett centrum?

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...