Oftast är ett klent fegsnöre
Tala nu om för tant A_NN_A hur du ser på det här.
Från hur många olika vinklar kan man angripa ett centrum?
Well, min nyans av oftast innebär mer än 50% av alltid, nu har du chansen att ändra oddsen.
Här handlar det inte bara om huruvida man bryr sig om vad folk tycker utan också om att bli ständigt motarbetad.
Jag har ofta fått höra att jag borde välja en annan väg. Argumentet är då att det är killar/män som gör sånt.
Även om jag då inte bryr mig om vad folk tycker kan det bli jobbigt att ständigt bevisa vad man kan.
Det kan även bli bakslag så att det är svårt att få hjälp för att jag gjort andra saker själv som inte är typiskt kvinnliga. Plötsligt ska jag kunna allt som går att kunna
För att jag lever i samhället och jag påverkas av det vare sig jag vill eller inte. Jag har full förståelse att man som man kan tycka att det är enkelt att bara "skita i det" och att man inte ser hur stort problemet är, men trots att vi kommit en bra bit på väg i Sverige (läs tråden "Kvinnoförtryck" så får du exempel på varför det är viktigt hur samhället ser på en) så har vi fortfarande en lång väg kvar. Kvinnor och män värderas inte lika högt här än, även om man kan vilja se det så.
Så funkar det inte. Jag ställde frågan. Du svarar.
När du ställer frågan kommer jag att svara.
Du har rätt i att det kan vara svårt att sätta sig in i hur det är att vara kvinna. Problemet ligger i att politikerna som "strider för kvinnors rättigheter" egentligen förtrycker kvinnor. De vill införa kvotering och står för att kvinnor ska ha det enklare att bli brandkvinna och polis. M.a.o. de ser kvinnor som barn.
Häri ligger själva kärnan av problemet; frågan gällande kvinnors rättigheter är politiserad, och den drivs nästan enkom av vänster rörelser. Som naturligtvis vill lösa saker på kommunistvis; "staten är lösningen på alla problem!".
Men frågan är inte politisk, utan objektiv. Objektiviteten ligger i att alla är olika, och människor får acceptera det. Men det gör de inte; alltså är det där förändringen måste ske.
Det gäller alltså inte attityden mot kvinnor som grupp, därför att det ända som gör er till en grupp är att ni har bröst och mus, annars är ni olika. Samma sak med män.
Dustin Hoffman är nog en utav få män som känt på hur det är att vara kvinna, riktigt bra intervju;
Vem tycker det är kul att skifta hjul på bilen?
Vem tycker det är kul att diska?
...par?
Däcksbyten görs med stoppur på wersta F1-manér
Diskning ger volym- & låtvalsveto och fungerar som terapi.
På fråga nummer B svarar jag Västmanland.
Det är ack så skönt när folk hittar ett fungerande system
Jag hatar att handla mat, hon hatade att tvätta bilen, jag hatar att dammtorka, hon att diska osv..
Regeln blev att den som gör "nåt" får välja bakgrundsljud. Jag slapp handla, och hon hade bil+hoj som magiskt alltid bara funkade och alltid hade soppa, spolarvätska, rätt däck och var hyfsat ren etc.
Nu är det värre, nu måste jag göra allt själv.
Kan man ha städerska när man är student eller är det för brackigt? (Vågart ju knappt hoppas på en ny hälft inom nån överskådlig framtid liksom)
Gällande ursprungsfrågan så tror jag det i medianfallet för killar handlar om lathet, och för tjejer om pissigt självförtroende och den på SH väl kända "jag kan inte" attityden.
Att betala någon för att utföra tjänster åt en kan var ok. Det beror inte på din status utan på status hos den som utför sagda tjänst. Detta har jag lärt mig i annan tråd som jag inte fick spamma sönder....
Jag vill gärna ha någon som städar här
Föds latheten när dessa killar skäms bort av mödrar?
Föds tjejers attityd när pappa kommer och räddar dem från tunga eller tekniska uppgifter?
Du har rätt i att det kan vara svårt att sätta sig in i hur det är att vara kvinna. Problemet ligger i att politikerna som "strider för kvinnors rättigheter" egentligen förtrycker kvinnor. De vill införa kvotering och står för att kvinnor ska ha det enklare att bli brandkvinna och polis. M.a.o. de ser kvinnor som barn.
Häri ligger själva kärnan av problemet; frågan gällande kvinnors rättigheter är politiserad, och den drivs nästan enkom av vänster rörelser. Som naturligtvis vill lösa saker på kommunistvis; "staten är lösningen på alla problem!".
Men frågan är inte politisk, utan objektiv. Objektiviteten ligger i att alla är olika, och människor får acceptera det. Men det gör de inte; alltså är det där förändringen måste ske.
Nämen vänta, jag måste ha kommit till fel sajt..
Sporthoj.com var det ju jag skulle till, inte familjelivsugerochkrengkeralltsomandas.se
Lev singel, gör det du vill, när du vill och skit i resten så är hela frågan död.
Hörs hej.
Jaaa.... det vet jag ju inte. Men de har iallafall växt upp med att det inte är konstigt att jag gör traditionella kvinnosaker. Det beror väl rätt mycket på vilka tjejer (för att vara pk: partners) de träffar. För varje generation blir allt mindre hårt könsstyrt.Det är klart man kan.
Få vardagssysslor är roliga i min värld. Jag lägger hellre tak än att laga mat.
Det förutsätts dock att jag hellre ska laga mat och serva den som lägger tak. Den som lägger tak förutsätts vara en man.
Varför tror många kvinnor inte på sig själva?
Kommer dina två pojkar att falla in i könsrollerna i ett förhållande trots sin uppväxt eller kommer de tack vare dig veta att ens kunskap inte är baserat på om det är en man eller en kvinna som ska utföra uppgiften?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|