Jag kanske är lite sent ute och jag vet inte om nån har skrivit om det än.... Men det är väl ingen som har dött av varg än?
(i sverige)
Jo, eventuellt en, för 190 år sedan.
Jag kanske är lite sent ute och jag vet inte om nån har skrivit om det än.... Men det är väl ingen som har dött av varg än?
(i sverige)
Snart börjar jag tycka att man inte borde få yttra sig om man är under 30 och har erfarenhet av något eller alla av jakt, friluftsliv och landsbygd. I och för sig är det ett fåtal som står för flamesen.
Roligt att läsa om folk från Lund och Stockholm som är tvärsäkra på hur det ligger till i delar av landet man troligen aldrig varit i närheten av. Jag blir nästan lite orolig när jag hör hur dåligt ställt det är med geografikunskaperna om norra delarna av Sverige. Det verkar mest vara PARTY i Grekland som gäller på semestern för många.
Inte så smart inlägg. Hur gör du den dag du kör på en älg? Kom inte och säg att du ska ha nån ersättning utan pyntar gladeligen ur egen ficka och tycker att det var idiotiskt att du körde på en väg utan viltstängsel.
(i sverige)
Kanske det men mina husdjur skulle jag inte sätta inför onödiga risker att sen böla ut i horan om hur stygga vargen döda stackars lilla fido och sen dessutom ha mage att be resterade befolkning betala för min idioti samt att jag kräver att man ska skjuta det lilla bestånd som finns är lite att ta i?
PS. Rullgrus är vägverkets fel för det ska inte ligga där från första början.
JussteVet du vart?
Men om vi kör så det blir lite mer rättvist då. Om jag släpper ut "min" ( nu har jag ingen) hund på E22 som ligger nära där jag bor och den blir påkörd ska jag då kräva ersättning o skylla på att bilar körde där?
O ja för fan inte tänkte jag åka till en kallare ort så grekland för hela slanten!
Därför man betalar försäkring?
Ingen bekräftad historia, men det finns misstankar för att det har hänt på 1800-talet. Absolut inga attacker i modern tid.Jag kanske är lite sent ute och jag vet inte om nån har skrivit om det än.... Men det är väl ingen som har dött av varg än?
(i sverige)
Han har ju inte bidragit med någonting annat än såna flames genom hela tråden så det är inte så förvånande.Fasen vad låg nivå du kör på nu.
Kommer från rätt käft...Inte så smart inlägg. Hur gör du den dag du kör på en älg? Kom inte och säg att du ska ha nån ersättning utan pyntar gladeligen ur egen ficka och tycker att det var idiotiskt att du körde på en väg utan viltstängsel.
Det där med jakthundar och barn är väl det vanligaste argumentet att skjuta in sig på. Jag tycker nog att skadad/dödad tamboskap är en orsak till varför man kan begränsa just vargen. Min egentliga ståndpunkt är att jag inte är grymt upprörd över att man pga opinionen provar att beskatta vargen. Man måste tänka på att det finns människor för vilka vargen är ett riktigt problem, vilket vi som bor i städer aldrig någonsin råkar ut för.
Vilket himla liv det skulle bli om man släppte lös några vargar på kungliga Djurgården till exempel. Att folk som släpper sin hund lös på Gärdet får skylla sig själva skulle nog inte hålla så länge.
Skulle inte säga att min hund skulle vara lika mycket värd som mina barn, om det skulle vara valet skulle jag låta hunden dö flera gånger om.
Det är en viss skillnad att vara medveten om att det finns rovdjur och flytta dit eller dra med sin hund dit o sen klaga än om man skulle ta med varg till gärdet där den inte hör hemma?
Kolla på anderstorp tråden eller vad banan heter där grannar som flyttat dit trots att de visste att banan fanns där klagar på all oljud och tycker de ska anpassa sig. Där är det minsann grannarna som är idioterna. Samma sak med jägare o bönder renuppfödare ect. De letar upp alt flyttar in på rovdjurens mark o sen har mage att gnälla.
Det handlar ju om att folk redan bor någonstans och anser sig drabbade av att vargen har valt att ha sina revir i trakten. Jag har inte läst mycket om att det är inflyttade människor som klagar. Länka gärna. Vad jag lyckats googla mig till så fanns det varg i Stockholm på 1800-talet så att hävda att varg inte "hör hemma här" känns som samma argument som varghatarna kör med. Vad gör man sen när man inte tycker att den hör hemma på en viss ort? Det är inte så jävla enkelt, eller hur?
Jag säger inte att det är enkelt men att klaga på djur som just beter sig som djur är inte vidare begåvat.
Att sedan komma med klena argument om varför de ska jagas och sedan öppna dörrarna för tölpar att skjuta vilt är inte vidare begåvat heller.
Hela saken var en jävla cirkus i mina ögon.
Talade precis med en god vän som är insatt i hela jägarvärlden, han påpekade att det finns en hel del sprit inblandat & en del gamlingar som skjutsas ut till sin stubbe......man blir fan helt mörkrädd![]()
Du borde börja fejkblogga istället för att irritera med flames. Kolla http://soderfamiljen.wordpress.com/![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |