supergirl
she's unstoppable, unpredictable ...
OK men Du kan alltså förstå en jakt OM man kunde säkerställa att man skjuter "rätt" djur?
Jag tycker väl inte att 250 vargar eller hur många de ungefär är är för många för att få plats i Sverige. Om det sedan faktiskt finns ett inavelsproblem så är det väl klart att man bör gå in och skjuta av djur för att se till att vi håller stammen frisk.
Det jag tycker är att fridlysta djur inte ska jagas av jägare som är emot de djuren utan av de som faktiskt värnar om dem. Sen om de fridlysta djuren råkar vara vargar, berguvar eller nåt annat spelar ingen roll.
Jag är absolut inte emot jakt allmänt men jag tycker inte att vilken jägare som helst ska få tillstånd att skjuta utrotningshotade/fridlysta arter.
Att folk är rädda om sina ungar är ju bara skitsnack, det är väl ingen förälder med vett i skallen som låter sina ungar springa i skogen på egen hand eller vara ute ensamma när det är mörk.
Och jo jag har bott i skogen med vilda djur runt husknuten, så att jag just nu råkar bo i Stockholm betyder inte att jag inte vet hur det är att bo mitt ute i skogen med mil till närmsta granne.