Skrotnisse: Så jävla svårt är det inte då det redan idag finns forksare som bedriver släktforskning på våra vilda djur. Att då på sikt märka upp våra vargar vore inte så himla svårt (för dig som jägare är det såklart bättre att leka buffalo bill). Där det påpekats att stammarna skall varit på något vis inavlade finns INGEN fakta, det verkar vara svårt för er som är positiva till jakten att förstå. Hade det funnits märkning och dessa djur varit inavlade är det inte vidare svårt att avliva rätt individer. Men det vore då ännu lättare att bara förflytta djur som har risk att bli "linjeavlade"
Behöver inte vara märkta utan det skulle funnits personer som jobbat med det och då hade inte problemet uppkommit från början.
Markus: Jakt är för mig ganska onödigt, då det idag finns dem djur som går till slakt och får ett bra liv med grönbete o.s.v. Jag är inte för slakt inte heller äter jag djur som kommer från länder där lagarna är väldigt dåliga för att skydda djur. Jag har absolut inget att betala extra för att djuren blir behandlade bättre och får ett värdigt liv.
Jag är inte heller emot jakten, om det på ett sakligt och riktigt sätt skulle utförts tester som visat att inavels % vore högre än acceptabel, och att man då på ett humant sätt avlivat dem. Däremot är jag starkt emot jakt där det blir mycket skadeskutningar, mycket glädjedödande och att dem flesta som gått ut för att slakta varg gör det med helt andra intentioner.
Är inte heller mot jakt om det finns såpass mycket utav det som jagas (som t.ex älgen) förutsatt att dem även här avlivas på ett korrekt sätt och endast då det inte finns någon chans till skadeskutning eller liknande.