Du vet om att du sitter och skriver på ett MC-forum va? Låter på dig som vi ska ta en sista gruppkörning till Clas Tingvall och solidariskt lämna ifrån oss nycklarna och samtidigt föreslå att vi förbjuder MC. Samtidigt kan vi förbjuda allt annat som gör att vi har chans att skada oss.
Men ska vi ta en titt på dina påståenden iaf?
Okej, jägare åker oftare på stryk av björnar säger du. Finns det någon som påstått att björnen skulle vara ofarlig eller mindre farlig än vargen för oss människor? Hur många björnar går det på varje attack på människor? Eftersom du säger att björnen är farligare, så måste du väl ha siffror på att minst 1 av 200 björnar i landet orsakar en attack eller vad har du för siffror? (Vi har runt 4000st björnar i landet idag)
Jag har haft varg på mina marker sedan -95, så jag skulle uppskatta om vi skulle kunna få en tillfällig lindring och få höra lite klinganande hardrev i skogarna något år igen. Skulle även vilja få tillbaka rådjuren, som tyvärr är mer eller mindre utrotade på marken.
Detta var även något som länstyrelsen föreslog inför årets jakt. Men tyvärr blev det återigen en fri jakt på 2st individer.
Lite solidariskt tankesätt att man turas om att dela på vargbördan.
Ang Tingvall o co så får det stå för dig.
Börja från början !
Har jägare eller vargar dödat flest människor de senaste 100 åren i sverige ? Fakta Jägare dödar många gånger fler människor än varg gör.
så matin var vänlig och motbevisa det !
eller åtminstånde förklara hur vargen kan vara farligare för mig när jag går i skogen än jägare.
I sverige har de senaste åren har såvitt jag vet INGEN människa dödats eller skadats om man bortser från en liten flicka som stack in foten i en djurpark. och jag tror nog att vi båda kan säga att det nog knappast var vargen som var på fel ställe.
Men för att få lite kött på benen så tycker jag du kan presentera en lista för alla de attacker mot människa om varit i sverige de senaste 100 åren. då ingår ju gysingevargen så det är väl ganska fair ?
varför just du och inte jag ? jo för att om jag missar någon så kommer det ju att heta att jag gjorde det med flit, på detta viset finns det ju ingen risk att det blir fel på det viset, du lär ju inte missa någon med flit.
så kom igen.
Antal dödade i sverige de senaste 100 åren av varg = 1 1829 vill jag minnas det var,
Antal dödade i sverige av jägare de senaste 10 ! åren = mer än 8 (02,03,05,05,05,06 + självmord,10,10)
Antal dödade i sverige av Björn de senaste 100 åren = 3 (04,07,11)
Någon som undrar vem eller vilket djur som är farligast ?
om du nu inte vill ha varg på dina marker, sälj dina marker.
Vargen är här för att stanna. varken du eller jag kommer kunna göra något åt det.
skillnaden mellan oss där är att jag inte har något emot att vargen finns på din mark. eller på min, eller den mark där jag vistas.
Däremot så kan man ju givetvis beklaga att inte vargen är mer utspridd i landet så att du tycker du får ta för stor del av djurets hemmaområde.
men vore jag du skulle jag försöka göra det bästa av situationen och på något vis göra något bra av det. turism kanske ?
så idioter som jag kan komma o kolla på varg.