Var någonstans står det att jag har hund eller är hundförare? Om jag jagar i norrlands inland där det är fyra mil till närmsta större by, vad är problemet? Du får åka närmare tio mil i vardera riktning för att hitta en bemannad polisstation om du ska lämna en herrelös hund.
Allt är inte Sthlms län. Vet du förresten vad ordet ignorans betyder?
du skrev :
Vad löshundsjakt beträffar har vi aldrig haft bättre koll på vad hundarna har för sig i skogen än idag.
Jag antar att VI i den meningen avslöjar att du har hund och jagar med den.
Om jag behöver åka 10 mil för att lämna den så får du åka 10 för att hämta, inte svårare än så.
Har du inte koll på hunden så är det inte mer än så.
jag ser inte riktigt vad mina språkkunskaper har med detta att göra ?
Grunden till problemet med varg är att vi tvingar på den på folk som inte vill ha den. Om vi istället gör på omvänt sätt dvs. vi har vargen där folk är för varg, så kommer alla vara nöjda.
Eftersom det är så tydligt att storstäder som typ Stockholm, Göteborg & Malmö har en stor majoritet som är för att Sverige ska ha en livskraftig vargstam, så kan vi börja i de länen.
Vi övergår alltså till att låta beslutanderätten gå ner på länsnivå. Det finns inga som helst hållbara själ till att detta inte skulle fungera. Vargar är som sagt ett av jordens mest framgångsrika djur, och finns från ökenområden via djupaste regnskogar och vidare upp till nordligaste Sibirien eller för all del Alaska. Att hävda att Stockholmslän inte skulle kunna hysa en vargstam är rent nonsens. Finns gott om föda i form av älg, rådjur, hare, vildsvin osv osv. Att vargen inte skulle lära sig klara av trafiken, får nog ses som ett löjligt försök att slippa ifrån en vargstam. Klarar resterande vilt av att leva i den miljön, så ska nog vargen fixa det med glans den också. Det samma gäller givetvis för Skåne osv.
Avstånden mellan de områdena med varg skulle inte heller hindra ett naturligt utbyte av individer mellan områdena. T ex. så är 40 mil inget för en varg som söker nytt revir.
som vanligt ett "väl genomtänkt inlägg" från varghataren matin, som anser att djur skall minsann lära sig att det finns mark gränser.
svens mark får ni vara på men min ger ni fan i.
skulle vara snyggt om man gjorde samma med älg och rådjur.
Idioti på hög nivå.
flytta om du inte gillar svensk fauna.
tror det finns väldigt få vargar i tex västindien ?
för mig så får din åsikt ingen betydelse eftersom du har ett egenintresse i det och inte kan stå för det.
Last edited: