Varit otrogen?

Otrogen?

• Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skaffa lite ryggrad och distans till livet innan du skadar någon med missriktad ilska.

I exemplet du citerar är det dessutom så att man skulle komma hem och finna sin älskade i bingen med nån annan..

Vad skulle du göra? Sätta på en kanna kaffe i väntan på att de var klara så att ni kunde "prata" om det? Trolig reaktion...

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
I exemplet du citerar är det dessutom så att man skulle komma hem och finna sin älskade i bingen med nån annan..

Vad skulle du göra? Sätta på en kanna kaffe i väntan på att de var klara så att ni kunde "prata" om det? Trolig reaktion...

Mmm, var just det exemplet jag menade - en främling. En "vän" hade åkt på välförtjänt stryk...

Jag vet i tusan vad jag personligen skulle göra. Killen är egentligen oskyldig men eftersom jag är oförmögen att lyfta näven mot en tjej så är det han som ligger illa till i stunden. Antar du har samma tankegång där?

Vad jag menar är att just där prövas man. Svälja stoltheten och vända på klacken eller låta nävarna oförtjänt tala med fel person. Jag hoppas och tror att jag är man nog att göra det första. Fast där finns ju inga garantier...

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Pssst, nödvärnsexess....Få lov att använda mer våld än nöden kräver pga att man just då befann sig i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring.

EDIT: Fast vid "straffning" av en kille som sexar med ens otrogna tjej lär inte vara anledning eller ens tillåtet att nyttja ovan exess.
Fan, fel person jag quota. :( Sorry

Vet inte om det kan kallas nödvärn ifall man oprovocerat misshandlat någon till oigenkänlighet som det talas om i tråden.

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Mmm, var just det exemplet jag menade - en främling. En "vän" hade åkt på välförtjänt stryk...

Jag vet i tusan vad jag personligen skulle göra. Killen är egentligen oskyldig men eftersom jag är oförmögen att lyfta näven mot en tjej så är det han som ligger illa till i stunden. Antar du har samma tankegång där?

Vad jag menar är att just där prövas man. Svälja stoltheten och vända på klacken eller låta nävarna oförtjänt tala med fel person. Jag hoppas och tror att jag är man nog att göra det första. Fast där finns ju inga garantier...

Själv blev jag så chockad att jag vände klacken och gick...i efterhand ville jag döda men jag är glad att jag vände klacken...för mord, ja det hade inte varit långt ifrån!

Och nej, ja försöker inte låta tuff men så är det! Ren ilska kan göra en människa vild!!

Nu i efterhand så kan jag skratta åt det, hjärtligt alltså. Patetiska människor är roliga :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Vet inte om det kan kallas nödvärn ifall man oprovocerat misshandlat någon till oigenkänlighet som det talas om i tråden.

Quotade fel person. Syftade till en längre fram i tråden.

Men nä, det är ingen nödvärnsexess.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag vill inte chocka alla här men det finns t.ex. lika många kvinnor som män som har en one-night-stand på lördagnatt (hetero) fast att statistiken säger att kvinnor har dom mer sällan. Så antingen ljuger killar om det eller så ljuger tjejer om det. Jag tror snarare på att det är tjejerna som ljuger om det. Varför? Förmodligen för att det är fortfarande tabu att tjejer gillar sex istället för att "älska" (Eddie, du har fel!). Som kille är (var?) man "cool", som tjej en slampa.

Det är väl iofs inte så konstigt, att killar skulle ha mer hetero one night stands än brudar är väl praktiskt ogenomförbart? Det betyder ju inte att där inte finns fler killar som är ute efter detta, men blir utan pga det bristande antalet villiga brudar...
(eller? :va)

Jag vill passa på att gratulera Speedgirls pojkvän, han har trotsat naturen, och borde ha nobellpris! :tummenupp

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Äh, mitt ex red på en annan pitt efter 5år, en kändis pitt dessutom. Jag morrade lite och sa att hon nu får skylla sig själv eftersom hon nu wastat mig och aldrig kommer att träffa en lika bra kille igen. Hon grät och bönade och bad, faktiskt i över ett år innan hon fick ge sig i kast med andrasorteringen av killar. Hon ångrar sig ännu, så jag tror hon fick ett värre straff än en massa värdelöst skrik eller stryk kunnat ge. Jag vann en hel del jag också, jag blev ju kvitt den opålitliga suggan. Nu lever jag livets glada dagar och ger mig hän åt (singel) kvinnor efter behag. :D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Hade jag hittat tjejen med en annan brewd i bingen hade jag frågat om jag fick va med.. Hade jag inte fått det hade jag tagit en öl..

Hade den andra tjejen varit ful hade jag mobbat henne efteråt, hade hon varit jätteful hade jag blvit lite bitter och diskstrejkat ett tag!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hade jag hittat tjejen med en annan brewd i bingen hade jag frågat om jag fick va med.. Hade jag inte fått det hade jag tagit en öl..

Hade den andra tjejen varit ful hade jag mobbat henne efteråt, hade hon varit jätteful hade jag blvit lite bitter och diskstrejkat ett tag!

Så rädslan/ilskan/sveket beror inte på att hon väljer att sexa med någon annan än dig? Utan att hon, rent hypotetsikt, faktiskt rullar lakan med nån som inte bara är bättre hängd än dig, han har bättre teknik & stamina också?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så rädslan/ilskan/sveket beror inte på att hon väljer att sexa med någon annan än dig? Utan att hon, rent hypotetsikt, faktiskt rullar lakan med nån som inte bara är bättre hängd än dig, han har bättre teknik & stamina också?

Han?

:huvet

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Eftersom det ter sig som kutym att felcitera fortsätter jag...

Jag är inte ett gram orolig för den saken från cheyens sida, alls faktiskt.

Men likväl så är jag knappast den första som sagt så, och många andra har likförbannat blivit bedragna. Att 100% igt hävda att ens partner aaaaldriiiig skulle, är bullshit..

Jag litar på henne, samtidigt litar jag inte på nån.

Ett rätt meningslöst försök att leka stor f.ö.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
:hihi

Hur många av er som varit otrogna har blivit påkomna? Ett par extra trosor i tvättkorgen eller?

Jag har blivit påkommen 2ggr. Ena gången var jag oskyldig...andra gången var jag kanske inte helt oskyldig. :näsblod
Men till mitt försvar så trodde jag faktiskt att vi hade gjort slut. Det trodde inte hon. Så hon kom och hälsa på och där stod man i dörröppningen med årtusendets knullrufs (jorå jag hade hår en gång i tiden), knullångor i hela lägenheten och en naken dam i sängen (inom synhåll från ytterdörren).
Efteråt fick jag höra att hon flyttade till Spanien, enligt källa så ansåg hon inte att det fanns nåt kvar för henne längre i det här skitlandet. :näsblod

Såhär 10 år senare så inser man väl kanske att det inte var så smidigt gjort. Sorry Maria! :gnissla

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ett rätt meningslöst försök att leka stor f.ö.

whiteflag.gif

Tror du missförstod vad jag menade. Om du skulle komma på din partner med en chey så skulle det vara helt ok. Men om det vore en kille så då jävlar skulle han få smörj som aldrig förr.

Det var då jag undrade om det inte var själva sveket att din chey gått till sängs med nån annan som störde dig utan om det var det faktum att du skulle tappa besittningen p.g.a att du är rädd för att han skulle vara så mycket bättre och du skulle få svårt att hävda dig igen? Hon är ju otrogen vilket som?!

Då svara du: Han? :huvet & jag tolka det som att när det var en kille blev du arg igen?

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
whiteflag.gif

Tror du missförstod vad jag menade. Om du skulle komma på din partner med en chey så skulle det vara helt ok. Men om det vore en kille så då jävlar skulle han få smörj som aldrig förr.

Det var då jag undrade om det inte var själva sveket att din chey gått till sängs med nån annan som störde dig utan om det var det faktum att du skulle tappa besittningen p.g.a att du är rädd för att han skulle vara så mycket bättre och du skulle få svårt att hävda dig igen? Hon är ju otrogen vilket som?!

Då svara du: Han? :huvet & jag tolka det som att när det var en kille blev du arg igen?

Nej.. Jag ser det bara inte riktigt som ett svek om hon skulle vara med en annan tjej..

Jag kan inte ge henne :smaska persika, och vill hon det ser jag inte varför jag har rätt att hindra henne.

Omvänt borde hon (om skulle resonera som jag, vilket hon inte gör) inte bry sig om jag var med en annan kille (För tydlighetens skull: hypotetiskt exempel).

Vill hon däremot suga på nån annans banan, då kan hon brinna i Pajala!

Att man skulle nita snubben man hittar ovanpå sin tjej om man kom hem till det scenariot känns mest mänskligt för alla med testosteron i kroppen. Att jag personligen skulle jaga honom med blåslampa även efteråt om jag vet att han visste om mig (hon har t.ex killkompisar jag inte direkt känner) är mer ett sätt att stilla hatet, i kombination med att jag är galet långsint när det vill sig.

Jag kan inte förstå att nån INTE tycker att killen som bangar ens tjej gör fel om han vet om att hon har ett förhållande.. Blir det mindre fel för att han inte vet vem han sårar?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja jösses, celibat är fanimej underskattat!

Att det ska vara så jävla svårt det där med tvåsamhet.
Antingen är man singel och har rätt att nuppa med alla som också är singel och med på att nuppa.
Eller så är man i ett förhållande och har rätt att nuppa med den man har förhållandet med.
Är man i ett förhållande och får ett bra nuppa-erbjudande från någon annan ser man till att avsluta förhållandet först, innan man nappar på det nya erbjudandet, även om det innebär att man kanske går miste om en del erbjudanden.
Man backar aldrig och gör ett återköp, oavsett vem som har avslutat förhållandet, även om det var bra nuppa.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC