Varit otrogen?

Otrogen?

• Antal röstningar
    0

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ok... "quote" om vi skulle vara ihop och jag tycker inte att jag är otrogen mot dig genom att ligga med andra killar för att "det bara är sex och inga känslor" (jag älskar ju diiiig söööötnos!) då är det ok med dig?

Nej det skulle antagligen inte vara ok med mig. Jag har aldrig påstått att otrogenhet är ok. Det enda jag påstår är att jag bestämmer själv vad jag tycker är otrogenhet, jag tänker inte leva efter nån annans ideal eller åsikter.
I vissa fall kan jag acceptera och respektera att min partner har en annan åsikt men det är fortfarande JAG som väljer om jag vill göra det.
Har min partner problem med det så kanske hon ska söka sig vidare.

Jag har t.ex många gånger i mitt brokiga liv hamnat i situationer där min dåvarande flickvän har tyckt att jag varit "flörtig" och sedan har jag fått skit och svartsjuka för det.
Jag anser att jag är social, och klarar hon inte av att hantera det så kan vi ju lika gärna lägga ner verksamheten för det finns inte en chans i helvete att jag slutar vara social bara för att hon är nojig.

Dessutom har jag fått uppleva den direkta motsatsen. Jag hade ett förhållande där jag skötte mig så exemplariskt (drack inte, festade inte, var barnvakt åt hennes ungar medans hon krökade, tittade inte på andra tjejer etc) attdet slutade i fullständig kaos. Anledningen var att hon tyckte att jag var FÖR perfekt, och det är man ju bara när man har nåt fuffens för sig. Det slutade i sjuklig svartsjuka och ett annars perfekt förhållande gick i kras.

Fruntimmer är omöjliga. PunGt.

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Nej det skulle antagligen inte vara ok med mig. Jag har aldrig påstått att otrogenhet är ok. Det enda jag påstår är att jag bestämmer själv vad jag tycker är otrogenhet, jag tänker inte leva efter nån annans ideal eller åsikter.
I vissa fall kan jag acceptera och respektera att min partner har en annan åsikt men det är fortfarande JAG som väljer om jag vill göra det.
Har min partner problem med det så kanske hon ska söka sig vidare.

Jag har t.ex många gånger i mitt brokiga liv hamnat i situationer där min dåvarande flickvän har tyckt att jag varit "flörtig" och sedan har jag fått skit och svartsjuka för det.
Jag anser att jag är social, och klarar hon inte av att hantera det så kan vi ju lika gärna lägga ner verksamheten för det finns inte en chans i helvete att jag slutar vara social bara för att hon är nojig.

Dessutom har jag fått uppleva den direkta motsatsen. Jag hade ett förhållande där jag skötte mig så exemplariskt (drack inte, festade inte, var barnvakt åt hennes ungar medans hon krökade, tittade inte på andra tjejer etc) attdet slutade i fullständig kaos. Anledningen var att hon tyckte att jag var FÖR perfekt, och det är man ju bara när man har nåt fuffens för sig. Det slutade i sjuklig svartsjuka och ett annars perfekt förhållande gick i kras.

det finns många omöjliga människor, både bland män och kvinnor! och man ändrar kanske sitt beteende lite efter sin partner och man kanske tom ändrar uppfattning om vad som är otrohet. Som någon skrev innan här så finns det ju bra fungerande förhållanden trots att de har trekanter, är swingers mm.
så länge båda parterna är införstådda med vad som gäller och alla är överens.
det viktigast är att ingen blir sårad.

jag dömer inte er som har andra åsikter eller drömmer om andra mm mm, jag bryr mig bara om vad som händer i mitt förhållande. anledningen till mina argument var bara att få yttra en åsikt och hävda att inte alla människor är lika. jag vet om att män drömmer och fantiserar och att det är vanligt, jag har jättemånga killkompisar så jag vet på ett ungefär hur ni fungerar.
MEN jag vet också hur min kille fungerar och han är lika er men inte så lika som ni säger att han är. Ni får såklart fortsätta tro att han fantiserar det gör mig ingenting.
jag fantiserar och drömmer också men jag gör det om honom. så jag vet hur det funkar att drömma och vad man får ut utav det.
sist men inte minst, jag dömer ingen här inne för att ha fantasier om andra, så länge inte det händer i mitt förhållande. :)

så alla är lika men även så olika, både i sätt och åsikter.

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
Killar har, rent generellt, en lite mer objektiv syn på sex än vad tjejer har.
Det tror jag också men jag tror också att det börjar bli en lite föråldrad uppfattning snart. Och dessutom kanske tom en fel uppfattning såsom det är mycket med kvinnor och män och sex. Jag vill inte chocka alla här men det finns t.ex. lika många kvinnor som män som har en one-night-stand på lördagnatt (hetero) fast att statistiken säger att kvinnor har dom mer sällan. Så antingen ljuger killar om det eller så ljuger tjejer om det. Jag tror snarare på att det är tjejerna som ljuger om det. Varför? Förmodligen för att det är fortfarande tabu att tjejer gillar sex istället för att "älska" (Eddie, du har fel!). Som kille är (var?) man "cool", som tjej en slampa.

Enligt mig så har alla olika syn på vad som är otrohet. Så länge man respekterar varandras uppfattningar så är det ointresant var den gränsen går.
Jadu, så hade jag också kunnat säga det tidigare:)
Det är bara oftast att man "glömmer" fråga vart gränser går när man börjar med en ny relation. Det kan vara så otroligt olika mellan alla. Inte konstigt att det finns så mycket svartsjuka.

Om min partner skulle dra den gränsen vid mina tankar, drömmar eller fantasier så skulle vi ha ett problem..
Ja, vi med:) Lägg till uttalande också där. Haha:)

Nej det skulle antagligen inte vara ok med mig.
I rest my and Biturbos case;-) Allt handlar ju om balans mellan (förmodligen och oftast) två personer.

Quote och sånt
Ligger åsikter för långt från varandra så är det oftast ingen idé att fortsätta med en relation. Inte när man inte litar på varandra heller. Jag har hellre att min kille säger sanningen än att undanhålla eller ljuga för mig även om jag inte alltid tycker det är kul att höra. Och det gäller så klart tvärtom också.

Konstigt, det brukar jag säga om män:)

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
och man ändrar kanske sitt beteende lite efter sin partner...

Oh! Kan inte låta bli att säga något om det där. "Alla" män tycker ju "alltid" att kvinnor vill ändra på dom efter ett tag. Eller hur?
Har "ni män" någonsin tänkt på att "vi kvinnor" brukar anpassa oss nästan på en gång med ett nytt förhållande med naiva tankar att "han" säkert kommer att anpassa sig lite också? Det går ungefärligt inte att börja ett förhållande och inte anpassa sig i alla fall lite hit och dit för att få det att fungera smidigt från båda håll. Men "vi dumma kvinnor" gör ju det nästan med automatik på en gång så att "ni män" inte ens märker någonting. Och "vi" tycker efter ett tag att det räcker med allt vårat anpassande och tycker att "han" får anpassa sig lite någon gång också och DÅ!! försöker ju kvinnan ändra sin man:)

Många citattecken och jättegeneraliserande (som vi är så bra på här på forumet)!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
1: nej

2: vad är otrohet eller vart går gränsen för otrohet?
"man ska bete sig som om ens partner står bakom och ser vad man gör" skitenkelt..
har dock mkt lite med tankar att göra.

3: Eddie Murphy har (nästa) helt rätt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det som fascinerar mig här är att de flesta verkar vilja definiera otrohet utefter vad ens partner tycker..

Min fröken skulle aldrig ha problem med att jag satt och fikade med nån annan så länge det inte var en uttalad date eller att vi idkade intimitet..

JAG däremot skulle må kastrull om jag satt där med nån ny bekant och kände mig attraherad av henne, att konstatera att hon har sjyssta dunkar är en sak, att tända på, vilja stoppa snoppen i henne eller ännu värre vilja dega ovanpå varandra i en soffa en fredagkväll är en helt annan..

Porridéer om att borra våpet på stranden är ofarliga, att känna att man faktiskt gillar någon "mer" är för mig otrohet då tanken och känslan hör hemma i mitt singelsinne..

Nu skulle jag ju aldrig berätta för tjejen om jag nån gång skulle "känna" nåt för nån annan, det skapar problem om nåt som inte spelar roll. Men min gräns går där..

Sen har jag varit turbosingel för många år för att inte falla in i rutiner när man är ute bland folk (så jag låter bli :tungan ) och komma på mig själv med att ha nån okänd brewd i knät etc.. men när jag inser att det är så då bryter jag.. det brukar ebba av när man vant sig vid förhållandet (tar väl en sådär 4-5 år kanske :näsblod )..

Skulle HON däremot va otrogen skulle jag med all största sannolikhet slå honom i ansiktet med ett hus (om han visste om att hon hade kille vill säga), molotow-cocktalia hennes bil, trasha allt som var hennes i lyan och se till att alla på hennes jobb, hennes föräldrar etc fick veta vilken **** hon var..

Let´s hope not to!

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Skulle HON däremot va otrogen skulle jag med all största sannolikhet slå honom i ansiktet med ett hus (om han visste om att hon hade kille vill säga), molotow-cocktalia hennes bil, trasha allt som var hennes i lyan och se till att alla på hennes jobb, hennes föräldrar etc fick veta vilken **** hon var..

Let´s hope not to!

Bra där :tummenupp :D

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Jag har inget temperament :gnissla

Undrar om hon vet det?... Skulle bomba totalt, i rätten kan man hävda sinnesförvirring och att man agerat in access (eller vad det heter)..

Skulle tro att rätten inte är så imponerade. En fråga bara, varför bli arg på killen?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
btw han har inga dolda bilder eller liknande i sin dator.

Hur gick det med den där bilden på en lättklädd donna du hittade på din dator förut, som du startade en tråd om här? Din kille svor ju att han inte hade nåt med det att göra.
För visst var det väl du?
(jag hittar inte tråden här nu)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Skulle tro att rätten inte är så imponerade. En fråga bara, varför bli arg på killen?

Undrar jag också? Killen är ju inte otrogen - om han inte har någon donna vill säga.

Är det ens vän så förstår jag det helt. Det är ju en typ av svek det också.

Speedgirl: Grattis till en uppenbart bra kille! :tummenupp De finns men är få. Tråden gör det ännu tydligare hur få...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det tror jag också men jag tror också att det börjar bli en lite föråldrad uppfattning snart. Och dessutom kanske tom en fel uppfattning såsom det är mycket med kvinnor och män och sex. Jag vill inte chocka alla här men det finns t.ex. lika många kvinnor som män som har en one-night-stand på lördagnatt (hetero) fast att statistiken säger att kvinnor har dom mer sällan. Så antingen ljuger killar om det eller så ljuger tjejer om det. Jag tror snarare på att det är tjejerna som ljuger om det. Varför? Förmodligen för att det är fortfarande tabu att tjejer gillar sex istället för att "älska" (Eddie, du har fel!). Som kille är (var?) man "cool", som tjej en slampa.
Nja. Jag menar snarare att tjejer är mer, hur ska jag säga, känsliga för omgivning och ptja.. allt när det kommer till sex. Vi behöver inte må bra för att ha sex utan vi kan ha sex för att må bra i större mån än tjejer.

Eddie har fel. Alla män är inte otrogna. Långt ifrån. Dessutom finns det ju flera pollar och små (oventenskapliga) undersökningar som säger att kvinnor faktiskt är mer otrogna än männen.

Jadu, så hade jag också kunnat säga det tidigare:)
Det är bara oftast att man "glömmer" fråga vart gränser går när man börjar med en ny relation. Det kan vara så otroligt olika mellan alla. Inte konstigt att det finns så mycket svartsjuka.

Sant. Men det finns ju ändå någon slags generell regel om att man inte bör utsätta den andre för vad man inte skulle bli utsatt för själv. Har man sedan andra idéer så tycker jag att det ligger på en själv att komunicera ut det till sin partner.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Skulle nån kliva på min brewd trots att denne visste om att hon var min skulle jag nog inte sluta tugga fradga förrän dito var oigenkännlig.. Om det så tagit en vecka att hitta killen..

Hade hon plockat nån och ljugit om att hon var singel kan man ju inte lasta honom för det, om man inte klev hem och caught them in the act vill säga.. Då spelar nog ingenting nån roll är rädd..

I det läget handlar det nog mindre om "rätt" än om att jag sannolikt skulle regrederas till grottnivå i resonemanget.. (En annars extremt 2 lax åtta kille vars gnäll på jämlikhet handlar om att jag diskar mer än henne..) Skulle jag bli bedragen skulle allt fyllas av så mkt hat att det bara tvunget skulle behöva komma ut nånstans på nån där det gör ont!

Har inte råkat ut för det med nån där jag verkligen brydde mig, men vet hur jag kan lacka bara av tanken på det.. och hur jag reagerat på andra saker tidigare. Visst har även jag blivit stor nu, men jag tror att en sån sak skulle få alla spärrar att släppa (igen) och att den rationella tanken skulle ge vika tämligen omgående!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
jag dömer inte er som har andra åsikter eller drömmer om andra mm mm, jag bryr mig bara om vad som händer i mitt förhållande. anledningen till mina argument var bara att få yttra en åsikt och hävda att inte alla människor är lika. jag vet om att män drömmer och fantiserar och att det är vanligt, jag har jättemånga killkompisar så jag vet på ett ungefär hur ni fungerar.
MEN jag vet också hur min kille fungerar och han är lika er men inte så lika som ni säger att han är. Ni får såklart fortsätta tro att han fantiserar det gör mig ingenting.
jag fantiserar och drömmer också men jag gör det om honom. så jag vet hur det funkar att drömma och vad man får ut utav det.
sist men inte minst, jag dömer ingen här inne för att ha fantasier om andra, så länge inte det händer i mitt förhållande. :)

så alla är lika men även så olika, både i sätt och åsikter.

Men hur VET du att han inte fantiserar då? Om du inte tolererar det så förefaller ju chansen att han skulle berätta det för dig väldigt liten... Du skulle ju aldrig få reda på det så några "bevis" finns juändå inte.

Hur förhåller du dig till drömmar då? Alltså om han drömmer om andra?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Hade hon plockat nån och ljugit om att hon var singel kan man ju inte lasta honom för det, om man inte klev hem och caught them in the act vill säga.. Då spelar nog ingenting nån roll är rädd..

Låter som du har mer problem med din stolthet/heder och oron över att någon är bättre än dig än själv än själva sveket av tjejen.

Skaffa lite ryggrad och distans till livet innan du skadar någon med missriktad ilska.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Pssst, nödvärnsexess....Få lov att använda mer våld än nöden kräver pga att man just då befann sig i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring.

EDIT: Fast vid "straffning" av en kille som sexar med ens otrogna tjej lär inte vara anledning eller ens tillåtet att nyttja ovan exess.
Fan, fel person jag quota. :( Sorry

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Låter som du har mer problem med din stolthet/heder och oron över att någon är bättre än dig än själv än själva sveket av tjejen.

Skaffa lite ryggrad och distans till livet innan du skadar någon med missriktad ilska.

Snarare en fråga om hur man ser på det individuella ansvaret. Jag kan omöjligen tycka att jag har rätt att skada någon för att jag inte har en relation till personen. Att då stoppa snoppen i någon jag vet är i ett förhållande innebär ovillkorligen (förutsatt att man inte är under förespeglingen att det är ett "öppet förhållande") att jag medvetet skadar/sårar någon.

Skulle jag göra det skulle jag också vara medveten om konsekvenserna. och den som kliver på min respektive medveten om min existens bör vara detsamma.

Ska man hårddra det kan man lika gärna själa från någon utan att anse det vara fel så länge man inte känner personen i fråga.

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Nej. Men i efterhand så önsksar jag att jag varit det. Lärt sig genom åren nu...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC