Varit otrogen?

Otrogen?

• Antal röstningar
    0

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Man är otrogen när du har gjort något som "den bättre halvan" anser är otrohet.

Så tyvärr har jag varit det en gång eftersom jag inte fattade att hans uppfattningar var annorlunda än mina (och eftersom jag inte fattade då att det är den andra som faktiskt sätter gränserna på det och inte jag själv!).

När det gäller om det är "snyggt" eller inte att göra vad som helst med någon som är upptagen. Det är väl ansvaret för den som är upptagen att INTE vara otrogen. Är det däremot en kompis flick/pojkvän så är man igentligen otrogen mot kompissen. Så det är absolut inte snyggt. Dom får väl göra slut först då:)

Exakt, det är dennes ansvar. Inte den som hon är otrogen med.

Och som sagt, en kompis tjej eller likaså föredetta tjej håller man inte på med. Så är det bara. Punkt.

Äh, jävla 14is trams..

Den kille som är ute och går på stan och hamnar bakom Shakira, Beyoncé, Angelina, Lucy Liu (eller vad man nu går igång på) och inte tänker något i stil med "Oh.. Shakira.. OCH hennes syster.. i röven" är bög.

Jag håller med dig faktiskt. Kan nån här inne säga helt ärligt att dom inte ens tänkt lite på nån annan efter att ha varit i ett seriöst förhållande en lite längre tid? Nej just det.
Sen skulle man naturligtvis inte göra något sådant (förutom Dee_Cati då :hihi), men den förbjudna fantasin finns där.

Last edited:

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
Så som jag ser det är det när man tar steget från tanke till handling som det blir otrohet.
Att bli attraherad av andra människor är bara normalt och det vore konstigt om man bara var attraherad av en person under hela sin livstid.

Och nej, jag har aldrig varit otrogen. Om jag någon gång (när man nu inte var så härligt singel som jag nu är :) ) skulle ha velat ta steget från tanke till handling så hade jag gjort slut först och sedan :tuttar men de flesta är för fega för att lämna en relation trots att den bara känns fel, har nog något med trygghet att göra.... :confused:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Äh, jävla 14is trams..

Den kille som är ute och går på stan och hamnar bakom Shakira, Beyoncé, Angelina, Lucy Liu (eller vad man nu går igång på) och inte tänker något i stil med "Oh.. Shakira.. OCH hennes syster.. i röven" är bög.

jaja men låt mig ha den åsikten för det är så jag resonerar iallafall!
och min sambo tänker inte så och han är inte bög men han är införstådd med vad ett förhållande innebär och vad som förväntas av den andra!

visst kan man tycka att där finns vackra, snygga personer av motsatt kön även om man är sambo, gift eller dylikt men inte fan går man och har sexfantasier eller trånar efter sex med dem!

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
och min sambo tänker inte så och han är inte bög men han är införstådd med vad ett förhållande innebär och vad som förväntas av den andra!

visst kan man tycka att där finns vackra, snygga personer av motsatt kön även om man är sambo, gift eller dylikt men inte fan går man och har sexfantasier eller trånar efter sex med dem!

Yeah, right... :hihi :rofl :D :tungan

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Fruntimmers misstag nr 1:
Tro sig veta vad andra människor tänker.

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Tänker man eller fantiserar man om andra så är man ju fan dum...på Riktigt!!

han har själv sagt det till mig!

Lägg inte in såna kommentarer för då häller du bara bensin i elden :)

Nu kommer du få höra i stil med: "Hahaha, säger han ja"!

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Tänker man eller fantiserar man om andra så är man ju fan dum...på Riktigt!!

Lägg inte in såna kommentarer för då häller du bara bensin i elden :)

Nu kommer du få höra i stil med: "Hahaha, säger han ja"!

du verkar iallafall tycka samma som mig.
de får tänka och tycka vad de vill om mina åsikter, de känner inte min sambo så de kan bara fara och flyga för jag accepterar inte att någon klandrar honom för att vara idiot.

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
de får tänka och tycka vad de vill om mina åsikter, de känner inte min sambo så de kan bara fara och flyga för jag accepterar inte att någon klandrar honom för att vara idiot.

Killar är svin, och faktiskt FÖR många tjejer! Otrohet är svineri! Jag var med om det själv och jag vet hur jag mådde och mår än idag pga det. Jag skulle aldrig och kommer ALDRIG göra så mot nån, det är inte ens nån idé att prata om det för min del för det finns inte i min värld.

Stå på dig :)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Kan det vara så att TS precis varit otrogen och försöker rättfärdiga sitt sätt genom att kolla ifall otrohet är en vanlig grej?

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n

Sexfantasier och sexdrömmar är helt normalt i alla förhållanden. Skillanden är att få delar med sig dem och vågar erkänna att man kanske har drömt om någon annan tjej / kille.
Jag har varit den värsta slusken i världen förr. Men idag lever jag i ett normalt förhållande även fast jag har varit otrogen mot henne i början och ja hon vet om det och ja jag ångrar mig så innehelvete att jag har utsatt henne för det. Det har varit en attans tuff period efteråt men det kanske låter som en kluscha men vårat förhållande idag är starkare än det någosin har varit. Skrattar av någon underlig anledning har min flickvän ibland våta drömmar om Justin timberlake, (nää hon är inte 14år) men det kan vi båda skratta åt.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Killar är svin, och faktiskt FÖR många tjejer! Otrohet är svineri! Jag var med om det själv och jag vet hur jag mådde och mår än idag pga det. Jag skulle aldrig och kommer ALDRIG göra så mot nån, det är inte ens nån idé att prata om det för min del för det finns inte i min värld.

Stå på dig :)

ja klart att det finns svin bland tjejer, absolut. och jag tycker även att de är otrogna mot sina män om de går och har fantasier eller drömmer om sex med andra. varför ska man drömma om annat om man har en som man verkligen älskar? då kan man ju inte vara fullt nöjd med sin partner!

Last edited:

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
ja klart att det finns svin bland tjejer, absolut. och jag tycker även att de är otrogna mot sina män om de går och har fantasier eller drömmer om sex med andra. varför ska man drömma om annat om man har en som man verkligen älskar? då kan man ju inte vara fullt nöjd med sin partner!

dessa kändisar som ser bra ut är inga gudar med underbara kroppar, det finns många vanliga svenssons som ser lika bra ut och tom bättre!
tex era pojkvänner/flickvänner!

Det har inget med att man inte älskar någon eller repekterar någon.. En fantasi är en fantasi och en dröm är en dröm..Attans stor skilland på fantasi och verkligen göra något..
Det finns även de som hävdar att om man har fantasier och drömmar om andra så lever man i ett tryggt förhållande..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Om du tror att du känner din sambo så väl att du "vet" vad han tänker så gör du ju dig själv bara en otjänst.
Jag accepterar inte heller otrohet (gör nån det?) men jag e inte så naiv så jag spekulerar i vad folk tänker. Folk får tänka vad de vill, hur ska man nånsin kunna kontrollera det? Jag bryr mig inte heller om VAD min flickvän tänker, det är vad hon GÖR som spelar roll, eller hur?

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Det har inget med att man inte älskar någon eller repekterar någon.. En fantasi är en fantasi och en dröm är en dröm..Attans stor skilland på fantasi och verkligen göra något..
Det finns även de som hävdar att om man har fantasier och drömmar om andra så lever man i ett tryggt förhållande..

klart att där är skillnad mellan dröm och att göra men en dröm är första steget till att vilja ha sex med någon annan.

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Om du tror att du känner din sambo så väl att du "vet" vad han tänker så gör du ju dig själv bara en otjänst.
Jag accepterar inte heller otrohet (gör nån det?) men jag e inte så naiv så jag spekulerar i vad folk tänker. Folk får tänka vad de vill, hur ska man nånsin kunna kontrollera det? Jag bryr mig inte heller om VAD min flickvän tänker, det är vad hon GÖR som spelar roll, eller hur?

Klok man har talat ....

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10

som jag skrev innan, anledningen till varför jag vet är för att han berättat det för mig för vi har haft denna diskussionen själva.

jag lägger ned nu, pallar inte diskutera saker som är självklara för mig. jag står där jag står och jag är bara glad att slippa ha ett förhållande med en idiot!

jag respekterar att ni har era åsikter så låt mig ha mina!

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
klart att där är skillnad mellan dröm och att göra men en dröm är första steget till att vilja ha sex med någon annan.

Nää det kan du väl inte påstå... Jag drömde om att kunna flyga när jag var liten inte faen flyger jag idag.. Jag har inga specialla sex dömmar om någon men kan ibland tänka... fifaen där är en läcker :tuttar henne skulle jag vilja kolla närmare på.. två sekunder senare köper jag mjölk och blöjor till ungarna..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras