Vart nyss av med körkortet :-(

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hur mäter en mc polis om man har kört för fort.??..

vid punkg A stod en polis med laser & skjöt mot mig.

vid punkt B längre fram stod en MC och fick order av polis A att plocka mig.
:huvet

får ju köra tom imorn kväll.....ska nog ta halvdag ledigt o köra Bulten fram o tebax 50 ggr :tungan
 
Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag skulle köra utan lappen... Det är väl bara skita i att stanna och åka ifrån dom... Det skulle du gjort från första början.
Jag fattar inte riktigt poängen med att stanna för snuten, dom talar om ett fel du gjort som du med största sannolikhet redan vet om sen ska dom ge dig böter för de..
Jag kan inte riktigt se vitsen i det hela.. :va

:rofl:rofl:rofl vad du är tuff:rolleyes:
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Surt som fan, men Dont do the crime of U cant do the time! Menar inte överhuvudtaget att låta som en moralkärring eller trampa på någon som redan ligger ner. Men vi hojåkare är duktigt medvetna om att vi kör olagligt och alldeles för fort då får man tyvärr stå sitt kast när det är ens tur att bli invinkad. :(

Har själv blivit stoppad i bil på motorväg då jag körde 180 på 110 väg, tacka vet jag Gumball som var på väg ner igen för dom släppte mig utan något. Plus att dom inte hade någon mätarutrustning i bilen alls, civilare. Men snacka om att man höll på att kräka när dom vinka med en gammal sleten polisskylt när dom kom i fatt en. :näsblod

Pay up och ta d lugnt i vinter, du får tillbaka kortet i god tid innan nästa säsong är igång! :krama
 

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
vid punkg A stod en polis med laser & skjöt mot mig.

vid punkt B längre fram stod en MC och fick order av polis A att plocka mig.
:huvet


Hmmm.för mig var det mc palis som hängde på mig,,när jag ser att han blinkar med dom blå stannar jag o stänger av hojjen....men han säger inte vad jag har haft för hastighet,bara att han varit uppe i ca 200 själv?? ,kan han ha missat mig eller....:confused:
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Har själv blivit stoppad i bil på motorväg då jag körde 180 på 110 väg,

I det läget hade jag garanterat dragit, de 4 hjulen till trots :D
Trist för TS att råka ut för punktmarkeringen på Nynäsvägen...de har ju varit helt galna där!
 
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
FAN :(

jag o en polare skulle ju bila genom USA i slutet av oktober....o han vill ju inte köra själv

-vad händer om man kör utan körkort i US & blir stoppad? märks det i Sverige? Blir det "bara" böter där borta? :glömdet

EDIT: äh glöm den frågan, får ändra resplanerna o skippa bilresandet....

fan fan fan.....god hates me
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
I det läget hade jag garanterat dragit, de 4 hjulen till trots :D
Trist för TS att råka ut för punktmarkeringen på Nynäsvägen...de har ju varit helt galna där!

Hahhah d funka inte riktigt, ja körde om dom o kolla in i deras bil. O killen glodde som fan men ja tänkte inte mer på d förens dom börja gasa satan för att komma i fatt. Körde en gammal opel kombi :D :D fast iofs va deras bil ännu skruttigare o d va inte min bil ja körde så kunde ha stuckit men tror inte min passagerare hade gillat d. :D :D :D men närmare att göra i brallorna har jag aldrig varit! :rofl
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
pratade nyss med en trevlig polis på länstrafiken som utförde denna kontroll. Ville kontrollera att mätverktygets protokoll var rätt ifyllt...och det var det :tungan

Minns när jag stod där och vart rapporterad att det var en som dom stoppade som nästan såg ut att försöka dra..... han hade dom tydligen mätt 170 på :gnissla
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
FAN :(

jag o en polare skulle ju bila genom USA i slutet av oktober....o han vill ju inte köra själv

-vad händer om man kör utan körkort i US & blir stoppad? märks det i Sverige? Blir det "bara" böter där borta? :glömdet

EDIT: äh glöm den frågan, får ändra resplanerna o skippa bilresandet....

fan fan fan.....god hates me

Ta ett körkort i USA. I vissa stater så är det bara att köra ett varv runt kvarteret och skriva ett enkelt teoriprov. Har bekanta som tagit kortet i Florida innan 18 års ålder och det var inga problem. (Däremot gick det inte att byta till ett Svenskt körkort) + att killen efter en tid fick inkallelseorder till US army. :D
 
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
fuck...stämmer det att det sen kommer att se ut som att man tog körkort 2010

förs premie upp i taket? :tummenner
 

_tobbe_

Bonkypagies
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Svedala
Hoj
sv1000s
Vet hur du känner dig, har varit av med kortet nu i 2,5 månader och har bara 2,5 månader kvar =)


Men hur många här skulle sluta köra bara för att ni inte har plastkortet i fickan? :va

Jag har kört i drygt 5 år och blivit stoppad en ggn endast på rutinkontroll, oddsen att bli stoppad utan plastkortet är ju i princip minimal?


Det är inte särskilt smart att köra utan kort om man skulle vara med om en olycka. Det är bara att bita i det sura äpplet när man väl blir av med kortet.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Trist! Men det är ju så lätt hänt.
Runt 100 på 70väg är oftast standard. Man vill inta ha bilar varken framför eller bakom, så det är lätt att köra fortare.

Med tanke på hojens snabbare accelerations och bromsträcka, och förarens (oftast) bättre koncentration skulle man ju vilja ha högre hastighetsgränser för hojar :)

Fast jag skulle inte vilja försöka motivera det för någon på trafikverket med olyckstatistiken i ryggsäcken..:rolleyes:
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
pratade nyss med en trevlig polis på länstrafiken som utförde denna kontroll. Ville kontrollera att mätverktygets protokoll var rätt ifyllt...och det var det :tungan

Minns när jag stod där och vart rapporterad att det var en som dom stoppade som nästan såg ut att försöka dra..... han hade dom tydligen mätt 170 på :gnissla

Tog dom ditt körkort på plats? eller ska du skicka in det?
...Om du har det kvar är det ju bara att ringa och förlustanmäla det?
..så kan du ta emd det ogiltiga plastkortet till USA problem solved:)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top