Vart nyss av med körkortet :-(

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Härligt med nivån på läsarkommentarer på AB, en stjärna skriver:

"Önskar att alla bilförare höll sig LÅNGT bakom motorcyklarna. En bil har fyra gånger längre bromssträcka än en MC..."

:huvet

Ja, det roliga är ju att det snarare är tvärtom.
En bil stannar fortare än vad en hoj gör :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Grattis först och främst.
Jag har varit med om nått liknande. Kommer från Borås. Strax innan Kallebäcksmotet(?) i Göteborg där jag ligger i bilkön i backen kommer en bil och kör om alla. Får möte och prejar mig med bilen av vägen ut på vägrenen. Jag drog om rätt många på vägrenen efter det ner i backen. Bara för att komma undan han som prejat mig.
En bil stannar fortare än vad en hoj gör
Inte alltid sant, det kan vara tvärtom, de två bilar jag ägt har haft längre bromssträcka än två av de tre motorcyklar jag ägt. Och den 3e hojen, nyköpt, har däck redo för byte....så jag har inte testat, kör med marginal. Bildäck köpta för att klara 10000mil eller mer har sämre friktion än sport däck på en hoj köpta för att ge marginal, t.ex. alltid kunna bromsa bättre än de flesta bilar.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Man blir ju mörkrädd av att läsa kommentarerna på aftonbladet, va många jubelidioter vi har i detta land :va


Stå på dig iaf :tummenupp bil är ett mordvapen och vissa bilister begår försök till dråp allt för ofta och bara skrattar åt det, riktiga psykfall
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
I körskolan (Risk 2:an) fick man ju lära sig att med mc har man oftast mycket kortare bromsträcka än med bil.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
I körskolan (Risk 2:an) fick man ju lära sig att med mc har man oftast mycket kortare bromsträcka än med bil.

Beror självklart på bil och MC. En ny sporthoj med ABS vs en impala 68 eller en gammel HD vs ny bmw M3.

Men att mc generellt skulle ha bättre bromssträcka är en myt, nya MC och nya bilar brukar ligga ganska nära varann i bromssträcka
 

Trapphus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Norrköping
Hoj
På vinterförvaring
Inte för att vara den nu.. Men tingsrätten är kända för att komma med konstiga dommar. Tas det här upp högre upp så är du nog kanske fucked.
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Beror självklart på bil och MC. En ny sporthoj med ABS vs en impala 68 eller en gammel HD vs ny bmw M3.

Men att mc generellt skulle ha bättre bromssträcka är en myt, nya MC och nya bilar brukar ligga ganska nära varann i bromssträcka

På Risk 2:an fick jag testa att åka bredvid och bromsa mot utbildningslärarens Skoda Octavia, vi stannade nästan bredvid varandra då :D
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Beror självklart på bil och MC. En ny sporthoj med ABS vs en impala 68 eller en gammel HD vs ny bmw M3.

Men att mc generellt skulle ha bättre bromssträcka är en myt, nya MC och nya bilar brukar ligga ganska nära varann i bromssträcka

Det stämmer ju men brukar man inte ta upp att det är väldigt lätt för Agda 60 år att mosa bromsen på i sin bil men att det krävs lite mer nerver för att bromsa lika fullt med en hoj. Speciellt eftersom inte i närheten av så många hojar har abs som bilarna.



Stort Grattis till koret!:D Hoppas det håller sig där nu! (I fickan alltså..)
 

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Haha, klockrent:D grattis killen, skönt att det finns viss rättvisa i detta avlånga land:p
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top