valmers skrev:Smart. Vad är väl en klassponsor, storpublik och TV? Roligare att köra utan publik.
:kocko
valmers skrev:Smart. Vad är väl en klassponsor, storpublik och TV? Roligare att köra utan publik.
Just ja, ironin är ju död.flykay76 skrev::kocko
flykay76 skrev:För varje dag som går, så inser man att detta är fel land att leva i. Om man tänker mc-sport, alltså.
sporthoj.com ??Mad Moose skrev:Vad tror du anledningen är till att det är knökfullt i R600?
yamma skrev:Tyvärr tyckte Peter Sköld att vi hade fel i det mesta, så det var som att hälla vatten på en gås. Han är fast besluten och övertygad om att 1000cc i Veidec skulle skada superbike i so som är på stark uppgång (enligt han själv). Peter sa att det var helt omöjligt att ha 2st 1000cc klasser nästa år.
Mad Moose skrev:Det troliga är väl att det antagligen gått att locka mer publik till SO om det hade körts 1000cc i Veidec. Säkert hade många från Veidec dykt upp på flera SO-tävlingar och hade varit ett bra dragplåster för klassen.
Ehhh, så anledningen till att det skulle va bra med STCC-klass är att man kan skicka dit några få för att inte störa i SM? Visst fan hade det vart skitfräckt om de hade kört där, eller 205 eller va fan som helst. Spelar väl ingen roll? En klass blir fräck när det är snabba förare med, i vilket sammanhang gör ingen skillnad.Bennybåge skrev:håller med
och politik, och skatter, och lagar, och och .... osv...
Fan, kom ju på en fräck sak nu... tänk om Jimmy, Folkesson och de grabbarna
hade ställt upp i STD600 i SM istället.. det inte många av er här då som hade
klarat 107% regeln vill jag lova... då kanske ni inte tyckte att det hade
varit så dumt med en 1000 klass i Veidec...
skitball det hade varit och se
Är väl inget som har hindrat gästspel mellan serier förr? Ser inte varför det skulle ha blivit annorlunda?Bennybåge skrev:Ja, många hade nog försökt köra en del superbike tävlingar också, vilket hade
varit kul och se... men då är väl
risken att de hade varit snabbare än Sköld med mer standard hojar än
honom...
Avarage skrev:Och vad är det för bakåtsträvande med 600 Super Stock som var ett av förslagen Ni fick av SVEMO??? Där möjligheten till att fler förare skall ha råd att deltaga än i en 1000cc. För man ville väl sänka kostnaderna för att få in fler förare så att racen blir mer spännande för publiken, eller?
...
// Niklas
Mad Moose skrev:Det troliga är väl att det antagligen gått att locka mer publik till SO om det hade körts 1000cc i Veidec. Säkert hade många från Veidec dykt upp på flera SO-tävlingar och hade varit ett bra dragplåster för klassen.
Avarage skrev:Roligare för vilka, för en minoritet, i antalet räknat, av sveriges och nordens RR-förare, eller???
Innan STCC kom in i bilden hade svensk rr haft väldigt lågt publikantal, förutom på VM-tävlingarna under mitten/slutet av 80-talet möjligtvis. Helt plötsligt när STCC erbjöd svenska rr-förare att köra en klass så tittade flera tusen människor på tävlingen live och ännu fler via media. Av detta kan man då enkelt dra slutsatsen att det inte var roadracingen som drog publiken utan andra evenemang i samband med detta (STCC så klart).
Synsam/VEIDEC har pågått ett antal år nu, vilket jag tycker är kul. Och visst har det gett svenskarna i allmänhet lite mer kunnande och inspiration för sporten som sådan. Men inte har det gett någon massinvation av unga lovande förare som vill lära, tyvärr. Detta trots den mediabevakning som sporten har fått.
Så på vilket sätt skulle 1000cc gagna svensk RR som 600ss inte har lyckats med under flera år? Eller vilka negativa konsekvenser tror man det kommer att få om man INTE kör 100cc i VEIDEC, för fler än en minoritet inom svensk rr?
SVEMO har till uppgift att arbeta för den stora (nåja, relativt sett) massan av svenska rr-förare och det tycker jag att de skall fortsätta med. Ibland innebär det ris och ibland ros från de som är oliktyckande, precis som allt beslutsfattande. Men det får man leva med.
Det här med marknadsföring/media är en svår bit och det är naturligt att de som tävlar vill att arrangörer av olika slag skall marknadsföra dem mer. Här finns ingen övre gräns för vad man som förare vill att arrangören skall åta sig att göra, så länge det inte går ut över kostnaderna för att köra.
När man skall satsa på marknadsföring inom ett så begränsat intresse som det faktiskt är så måste man också se till marknaden i stort i sverige. Hur mycket tål den? Är det värt att satsa miljoner i marknadsföring med en nyförsäljning som förra året låg runt 11 000 mc, om jag minns rätt. Där majoriteten av nyägarna var över 45 år och köpte "bakåtlutat"? Vilket skall jämföras med 80 000st./är nya hojar i vissa av våra europeiska länder.
Sverige är litet och vi får öra det bästa av våra möjligheter här men då kan vi inte jämföra oss med länder som säljer flera gånger fler hojar där marknaden är 5 - 10 gånger så stor som här. Vi måste se till våra förutsättningar!
// Niklas
Mad Moose skrev:Vad tror du anledningen är till att det är knökfullt i R600?
Jag som inte ens har viasat-sportHårding skrev:Så nu återgår RR till den gamla visan och med lite tur kan vi se lite på viasat-sport klockan 23.14 månadskvällar från proffsarrangemangen i SO/SM...
Grattis RR-sverige nu slipper ni publik på tävlingarna förutom de närmast sörjande. Jobbar ni lite hårdare kanske ni slipper dem också...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |