Gav upp och gav upp
Tyvärr var det inte första motgången för min del.
Under min aktiva karriär som förare, försökte jag få igång en förarförening med uppgift att sammanställa önskemål, frågor och konkreta förslag som jag/vi kunde lämna till RR--sektionen.
Herr Sköld tyckte inte att det behövdes då vi rean hade en förarrepresentant i Petjo Lilja.
Han körde dock SuperBike och 600 och hade fullt hus med det.
Ingen orkade lyssna på våra fjuttiga förslag för de små klasserna(125,250,250SP)
Att först bli motarbetad som förare och sen som frivillig var lite mer än jag tyckte jag var värd. Jag hade inte förväntat mig röda mattan och jubel, men däremot lite sunt förnuft och en öppenhet mot nytt tänkande och nya idéer.
Inte att bli avpolleterad innan jag ens hade börjat.
Det är ej sjuhel-etes skillnad på att slå sig in med nya idéer mot att bli utslagen innan matchen ens har börjat.
Har jobbat idéellt i många år inom bla SMC, men aldrig varit med om en sån här nonchalans.
Vem säger att erfarenhet bara mäts i ålder???
OM nu dessa herrar är utbrända, se då för f-n till att få bort dem därifrån!!
Det gjordes ju ett försök, som jag nämnde i en annan tråd, att få bort vissa äldre element inom SVEMO. Det gick inte då valberedningen gick på de äldres linje.
Det är svårt att få till en bättring när man skall slåss i motvind, regn, uppförsbacke och mörker.
De som känner mig vet att jag inte ger upp utan en fajt eller när man erkänner sig besegrad. Denna gången var det inget av sakerna som låg till grund för mitt beslut
Att jag gav upp beror på att jag blev förälder(också omnämnt i samma tråd) och jag tyckte att min energi behövdes hemma istället.
Jag får mer ut av att prata med mina barn(som inte kan prata riktigt än), mot vad jag skulle få ut av en pratstund med Peter Sköld.
fortfarande mina 50 öre.
Tyvärr var det inte första motgången för min del.
Under min aktiva karriär som förare, försökte jag få igång en förarförening med uppgift att sammanställa önskemål, frågor och konkreta förslag som jag/vi kunde lämna till RR--sektionen.
Herr Sköld tyckte inte att det behövdes då vi rean hade en förarrepresentant i Petjo Lilja.
Han körde dock SuperBike och 600 och hade fullt hus med det.
Ingen orkade lyssna på våra fjuttiga förslag för de små klasserna(125,250,250SP)
Att först bli motarbetad som förare och sen som frivillig var lite mer än jag tyckte jag var värd. Jag hade inte förväntat mig röda mattan och jubel, men däremot lite sunt förnuft och en öppenhet mot nytt tänkande och nya idéer.
Inte att bli avpolleterad innan jag ens hade börjat.
Det är ej sjuhel-etes skillnad på att slå sig in med nya idéer mot att bli utslagen innan matchen ens har börjat.
Har jobbat idéellt i många år inom bla SMC, men aldrig varit med om en sån här nonchalans.
Vem säger att erfarenhet bara mäts i ålder???
OM nu dessa herrar är utbrända, se då för f-n till att få bort dem därifrån!!
Det gjordes ju ett försök, som jag nämnde i en annan tråd, att få bort vissa äldre element inom SVEMO. Det gick inte då valberedningen gick på de äldres linje.
Det är svårt att få till en bättring när man skall slåss i motvind, regn, uppförsbacke och mörker.
De som känner mig vet att jag inte ger upp utan en fajt eller när man erkänner sig besegrad. Denna gången var det inget av sakerna som låg till grund för mitt beslut
Att jag gav upp beror på att jag blev förälder(också omnämnt i samma tråd) och jag tyckte att min energi behövdes hemma istället.
Jag får mer ut av att prata med mina barn(som inte kan prata riktigt än), mot vad jag skulle få ut av en pratstund med Peter Sköld.
fortfarande mina 50 öre.
Avarage skrev:Naturligtvis fruktansvärt tråkig läsning. Och jag kan förstå att man tappar lite sugen efter ett sådant mottagende. Vem hade inte gjort det!?
Men samtidigt verkar det ju som om Catman tyvärr gav upp efter första motgången i stället för att bevisa för de som misstrodde hans kapacitet och kunnande.
Varför tror du att folk reagerade som man gjorde? En förklaring skulle kunna vara för att de själva har i tidig ålder "brännt ut sig" eftersom de som alltid är svårt att få tillräckligt många individer att ställa upp idéellt med följd att få gör mycket och till slut orkar man inte mer.
Kruxet är dock det att känner man så så MÅSTE man hoppa av oavsett konsekvenserna. men många som lagt ner sin skäl i något, oavsett vad det månde vara, känner ett visst ansvar som inte alltid är så lyckat. För först när en/flera hoppar av sina poster, utan att under flera år ha lyckats med rekryteringen av nya unga förmågor, först DÅ träder förhoppningsvis nya människor in och tar över. Tyvärr missar man då mycket erfarenhet eftersom de som hoppar av ofta har kämpat så länge att de inte orkar mer. Och man måste "börja om från början"!
Jag håller med om att den reaktion som Catman fick var fel, väldigt fel! Men skall man slå sig in så måste man också vara beredd på att alla inte hoppar högt och ropar glatt åt idéer och förlag. Det finns alltid folk som är mer negativa/realistiska än dem med begränsad erfarenhet. Jag vet själv hur det är att vara "ny i game:et" och jag vet hur det är att bli utarbetad för att man inte finner någon villig att ta över när man själv fortfarande har ork/lust att utbilda/vägleda!
RR-Sverige är allt för litet och allt för få utövare/funktionärer/intresserade för att vi skall ha råd med interna motstridigheter som går över i personangrepp. Att folk har olika åsikter och olika syn på saker och ting är helt i sin ordning. Det är också sunt och bidrar till att driva utvecklingen frammåt. Men att hålla på med "pajkastning" och mer eller mindre officiellt hänga ut enskilda personer i en mer eller mindre ideéll organisation söndrar bara!
// Niklas