Verkstaden hade sönder min hoj,,,

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
riktigt dåligt gjort av verkstan. varför hörde dom inte av sig till dig och sa de. och sedan fråga om dom kunde få ha hojen några dagar till för att lösa problemet.

häng ut dom jävlarna. så kanske dom förstår att man inte ska lämna ut halvfärdiga saker till kunden.

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Mc-delen i Eskilstuna? förövrigt så har dom tre klåppar praktikant mek just nu jag jobbar på robbans speedshop ett stenkast bredvid.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag skulle helt klart låta dom försöka fixa sitt misstag och jag tror inte att mecken som försökte mörka det hela ligger speciellt högt i kurs hos chefen
och den mecken kommer säkerligen inte att få pilla på din hoj igen..
Om någon..

Som nån sa tidigare..
Shit happens... Det suger getpung när det händer..
Då är det bara upp till firman att rädda situationen..
Konstiga saker har hänt mig också och första gången får dom en chans
att rätta till misstaget andra gången loosar dom en kund..

Man ska inte mörka.. Det blir bara fel då.. .
Förhoppningsvis så har mecken lärt sig det nu..

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Men alla kan ju gör fel. Även proffs. säg åt dom att fixa skiten bara. inge mer med det.

Finns många mc firmor som tappat hela hojen från lyften. Vad gör man då då?

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
något liknande har hänt mej oxå:

verkstan jag lämna in den på efter en liten händelse skulle byta bromshandtaget vilket gjordes men efter nåra dar börja det låta lite konstigt från den och jag åkte till verkstan och sa detta, deras svar var "det är ingen fara bara att köra på" .3-4 efter det flyger bromshandtaget av i en hög men laglig hastighet på en stor bro!!! jag säger detta till verkstan som säger "men ta hit den så fixar vi det!hur vill du göra?betala själv eller via försäkringsbolaget?

wtf?!?!:mad:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Efter att ha skummat igenom inläggen här är jag lite brydd.
Vad är det för skruv de dragit av. En pinnbult eller en skruv för ventilkåpan?
Att dra av en pinnbult kräver mycket kraft... Den dras dessutom med momentnyckel.. Eller ska iaf.
Ventilkåpan dras ju oftast för hand... Brukar vara m6.. Ganska lätt att dra av.

Vad hade du lämnat in hojen för?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det verkar nu som det löser sig,,,, ena stund tycker jag synd om den som ansvarar för att en klåpare har gjort det utan att bry sig.

Om allt stämmer nu som de säger så har en person gjort sig skyldig till ett riktigt djävla straff,,,,,,, han gjorde det med avsikt det svinet:mad: :mad: ,, jo det är sant,,,,,, fy fan jag tror jag svimmar :3freak .

Jag är fantamej chockad, hur i h,,,,,e ojojoj,,,,,

Tommy.exe

Guest
Det verkar nu som det löser sig,,,, ena stund tycker jag synd om den som ansvarar för att en klåpare har gjort det utan att bry sig.

Om allt stämmer nu som de säger så har en person gjort sig skyldig till ett riktigt djävla straff,,,,,,, han gjorde det med avsikt det svinet:mad: :mad: ,, jo det är sant,,,,,, fy fan jag tror jag svimmar :3freak .

Haha,,, vad säger du? nu får du berätta :va

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Jag skulle helt klart låta dom försöka fixa sitt misstag och jag tror inte att mecken som försökte mörka det hela ligger speciellt högt i kurs hos chefen
Om någon..

QUOTE]

Ja det är själva fan,,, jag kan det det mesta på en hoj eller fordon över huvudtaget men det är ju sånt dj,,,la piller att mäta chimsa och dona så det första gången jag lämnar en en hoj,,,,,, och så,,,,,,,, bardang så blev man sketen på näsan,,,,, ska man skratta eller gråta :skrämd :skrämd

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European

Det där måste du utveckla. Hur då med avsikt?
- Nu ska jag dra av den här bulten, hej o hå.
Det låter :dummer

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Om någon..

QUOTE]

Ja det är själva fan,,, jag kan det det mesta på en hoj eller fordon över huvudtaget men det är ju sånt dj,,,la piller att mäta chimsa och dona så det första gången jag lämnar en en hoj,,,,,, och så,,,,,,,, bardang så blev man sketen på näsan,,,,, ska man skratta eller gråta :skrämd :skrämd

Jo det är ju frågan...
Bara hoppas att dom löser det snyggt..
Annars tappar dom ju garanterat en kund...
Som sagt var... Shit happens... Det är inte mycket man kan göra åt det
och löser dom det på ett bra sätt så får dom helt klart en chans till..
Det där om att nån skulle ha gjort det med flit?? Det låter ju sk!tkonstigt!
Misstänker att nån fått sparken och bestämde sig för att j*vlas med chefen
och då råkade din hoj få stå för hämnden?

Tommy.exe

Guest
Ja, det är många som tycker som du,,,, jag tror jag får ha en föreläsning på nån RR-tävling i sommar för det är många som undrar :hihi :hihi

Haha.,.. men för fan, kom igen nu... motivet??

Har man sagt A får man säga B:mattias

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad är det egentligen för verkstad som drar sönder en skruv och sedan inte åtgärdar det?

Det riktiga tycker jag skulle ha varit:
* Meken drar sönder skruven och yttrar orden "attans rabarber".
* Meken berättar för verkstadschefen vad som hänt, de tar ett beslut om lämplig metod att åtgärda feletoch sedan åtgärdar meken sitt misstag utan att ta betalt för delar eller tid.
* Meken säger till kundmottagaren att han råkade dra sönder en skruv men att han åtgärdat detta, hur han åtgärdat det och att det inte kommer att kosta något extra för kunden.
* Kundmottagaren berättar för kunden när denne hämtar hojen vad som hänt, hur det är åtgärdat och att kunden inte kommer att behöva betala för mekens miss.

Alternativt att verkstadschef eller kundmottagare ringer kunden efter att det har inträffat, berättar vad som har hänt, hur verkstan tycker det är lämpligt att laga det, berättar att det inte kommer att kosta kunden något och hör efter om detta är okej med kunden.

Men det är ju bara min åsikt som kund. MC-verkstäderna kanske är av en annan åsikt. :)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Ja, det är många som tycker som du,,,, jag tror jag får ha en föreläsning på nån RR-tävling i sommar för det är många som undrar :hihi :hihi

Hmm ... om du utelämnar fakta så är nog risken överhängande att din story tappar trovärdighet.
Den frågan som dyker upp hos mig är:
Vad hade du gjort mot mecken som drog bulten?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Vad är det egentligen för verkstad som drar sönder en skruv och sedan inte åtgärdar det?

Det riktiga tycker jag skulle ha varit:
* Meken drar sönder skruven och yttrar orden "attans rabarber".
* Meken berättar för verkstadschefen vad som hänt, de tar ett beslut om lämplig metod att åtgärda feletoch sedan åtgärdar meken sitt misstag utan att ta betalt för delar eller tid.
* Meken säger till kundmottagaren att han råkade dra sönder en skruv men att han åtgärdat detta, hur han åtgärdat det och att det inte kommer att kosta något extra för kunden.
* Kundmottagaren berättar för kunden när denne hämtar hojen vad som hänt, hur det är åtgärdat och att kunden inte kommer att behöva betala för mekens miss.

Alternativt att verkstadschef eller kundmottagare ringer kunden efter att det har inträffat, berättar vad som har hänt, hur verkstan tycker det är lämpligt att laga det, berättar att det inte kommer att kosta kunden något och hör efter om detta är okej med kunden.

Men det är ju bara min åsikt som kund. MC-verkstäderna kanske är av en annan åsikt. :)

Ja, om skruven satt fast och gick av när de tog loss den så ska ju jag betala igentligen om man ska hårddra det, det är ju inte deras fel att skruven sitter fast????? eller????

Hmm ... om du utelämnar fakta så är nog risken överhängande att din story tappar trovärdighet.
Den frågan som dyker upp hos mig är:
Vad hade du gjort mot mecken som drog bulten?

Vad tror du:va jag har aldrig sätt människan. Sen är det ju som jag skriver, att om de fixar detta på ett bra sätt så ska ju inte jag hänga ut firma så de hamnar i dålig dager.
Vad skulle det vara för fakta, tror du jag ljuger eller? Jag har vittnen som såg när jag plockade upp skruven.

Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Ja, om skruven satt fast och gick av när de tog loss den så ska ju jag betala igentligen om man ska hårddra det, det är ju inte deras fel att skruven sitter fast????? eller????

Vad tror du:va jag har aldrig sätt människan. Sen är det ju som jag skriver, att om de fixar detta på ett bra sätt så ska ju inte jag hänga ut firma så de hamnar i dålig dager.
Vad skulle det vara för fakta, tror du jag ljuger eller? Jag har vittnen som såg när jag plockade upp skruven.

Ok, ok, nu tar vi det lugnt. Jag tror ingenting, men jag är nog inte ensam om att undra varför mecken drog bulten med flit. Det skulle vara skoj att höra varför. Vet man inte varför så kanske man spekulerar.
Men nu verkar ju allt ordna sig till det bästa så skit samma.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Ok, ok, nu tar vi det lugnt. Jag tror ingenting, men jag är nog inte ensam om att undra varför mecken drog bulten med flit. Det skulle vara skoj att höra varför. Vet man inte varför så kanske man spekulerar.
Men nu verkar ju allt ordna sig till det bästa så skit samma.

Ja då, men som du förstår så är man ju lite på tå för tillfället,,,, fast sen vet man ju inte vad som är sant av det de säger till mig,,,,,, ja jag vet fan knappt vad jag ska tror när jag läser era reaktioner, får intrycket av att ni ser ut som fågelholkar när ni läser detta.

Nej nu ringer jag FBI :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...