Verkstaden hade sönder min hoj,,,

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
häng ut jäveln, jag tar tacksamt emot sådant info så slipper jag spränga stället när de behandlar mig på det sättet och det räddar många olyckor

kom justhem dyng rak men en viss inteligens ryms fortfarande så jag tar beslut i morgon

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Kahrles-MC Norrköping fick chansen igår att gör allt rätt när jag till slut fick min hoj, väl hemma hittar jag en gummilapp som ska ligga under luftburken en en kartong:va :mad: :D :mad: :D NOLLOR
Men det viktiga 2 års reklamationsrätt och lite oljor och skit.

En sketen djävla gummilapp men förra gången var det en skruv,

så nu blir det att KONTROLLERA efter verkstadsbesök :trött :trött

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Herre gud,,, Kahrles.MC, srtax innan jag hämtade min hoj sa de att allt skulle bli 110%,,,, ah tjena vad der blev.

Jag hade monterat min nylackade hugger gul och fin, och då har det hänt den är repad och bättrad med pensel :va :va ,,,,,,,, vad fan tror de,, att jag är blind efter allt strul med avdragen skruv och och hela soppan,,,

ska man skratta eller gråta. :gnissla

Bra jobbat Kahrles-MC,,, :klappar :klappar

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
häng ut jäveln, jag tar tacksamt emot sådant info så slipper jag spränga stället när de behandlar mig på det sättet och det räddar många olyckor

Herre gud,,, Kahrles.MC, srtax innan jag hämtade min hoj sa de att allt skulle bli 110%,,,, ah tjena vad der blev.

Jag hade monterat min nylackade hugger gul och fin, och då har det hänt den är repad och bättrad med pensel ,,,,,,,, vad fan tror de,, att jag är blind efter allt strul med avdragen skruv och och hela soppan,,,

ska man skratta eller gråta.

Bra jobbat Kahrles-MC,,,

Jag sätter på den stoora kannan kaffe när du hämtar däcken, den här historien måste höras utförligt.

Jag hade monterat min nylackade hugger gul och fin, och då har det hänt den är repad och bättrad med pensel ,,,,,,,, vad fan tror de,, att jag är blind efter allt strul med avdragen skruv och och hela soppan,,,

ska man skratta eller gråta.

Bra jobbat Kahrles-MC,,,

Sätt på kaffet nu:D

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Är det ingen verkstad som kan göra det rätt? Skrämmande hur mycket såna här trådar de dyker upp!

:D :D Ja visst är det så,,,,, Bikestop Linköping glömde dra oljepluggen kompisens nya gixxer 1000 :va m,m

Fick du nåt i kompensation?

2års reklamationsrätt enligt ARN som de är tvungna att ge 4 liter motorolja+ 1 filter, 2 liter gaffelolja, 1 st kedjespray, en keps :D :D och en repig hugger som var nylackad

Jaja vad säger man

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Jag ska kontakta konsumentverket i veckan och se vad de säger, jag hoppas få kontakt med generalagenten för Honda också och se vad de har för något att säga i ärendet

Ja det är ju så jag tolkar det eftersom bulten satt helt lös,,, jag tog den med fingrarna bara

Varför lämnade du in hojen om den inte va trasig???
Känns som det är en del frågetecken..

självklart så ska dom upplysa dig om att det va något som va paj.
Den kanske va för hårt dragen så att den gick av när dom skulle lossa den??

Sedan så har verkstan rätt i att reparera skadan 6mån efter att skadan upptäckts enl konsumentlagen..

skulle gärna vilja veta varför du lämnat in den från första början.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Varför lämnade du in hojen om den inte va trasig???
Känns som det är en del frågetecken..

självklart så ska dom upplysa dig om att det va något som va paj.
Den kanske va för hårt dragen så att den gick av när dom skulle lossa den??

Sedan så har verkstan rätt i att reparera skadan 6mån efter att skadan upptäckts enl konsumentlagen..

skulle gärna vilja veta varför du lämnat in den från första början.

Jag lämnade den avklädd för ventiljustering enligt överenskommelse 1500:-. Och jag fattar inte varför de inte ringde när bulten gick av , om den gick av när tog loss den så hade det ju varit mitt problem.
Men när de sätter tillbaka den lös och erkänner det så är de ju fast.

Får de hålla min hoj i 6 mån, är det så du menar,,,ursäkta om jag är trög

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Jag lämnade den avklädd för ventiljustering enligt överenskommelse 1500:-. Och jag fattar inte varför de inte ringde när bulten gick av , om den gick av när tog loss den så hade det ju varit mitt problem.
Men när de sätter tillbaka den lös och erkänner det så är de ju fast.

Får de hålla min hoj i 6 mån, är det så du menar,,,ursäkta om jag är trög

Har läst hela tråden nu!!

Tycker att du skall betala allt mtrl.
inte ha ett skit i kompesation.
Känns som du är en energitjuv som man inte vill ha o göra med!!
Dom klarar sig säkert jäätebra utan dig som kund!!
Kör försiktigt o akta din bättringsmålade gula hugger......

Hej hej!!:arsele

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj

om det var allvarligt menat så tack det samma:arsele annars är du bra ironi

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kahrles-MC Norrköping fick chansen igår att gör allt rätt när jag till slut fick min hoj, väl hemma hittar jag en gummilapp som ska ligga under luftburken en en kartong:va :mad: :D :mad: :D NOLLOR
Men det viktiga 2 års reklamationsrätt och lite oljor och skit.

En sketen djävla gummilapp men förra gången var det en skruv,

så nu blir det att KONTROLLERA efter verkstadsbesök :trött :trött

Hade dem tagit bort gummilappen o bara skickat me den?
:va
Hört att de på vissa hojar ska sitta nå gummigrejs mellan motor o luftburk som tydligen ska va ganska viktig pga värmeutveckling för att inte få så varm luft in i motorn.. vette fan om de stämmer o om de isf är så på din hoj men va fan liksom?

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda

:lol :lol :lol

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Hade dem tagit bort gummilappen o bara skickat me den?
:va
Hört att de på vissa hojar ska sitta nå gummigrejs mellan motor o luftburk som tydligen ska va ganska viktig pga värmeutveckling för att inte få så varm luft in i motorn.. vette fan om de stämmer o om de isf är så på din hoj men va fan liksom?

Jo den ska ligga mellan luftburken och ventilkåpan,, nu ska jag besikt och provköra sen tänker jag lägga in den igen,,,,,, eller om Kahrles gör det:confused: :confused:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Fråga RR_Larsson här på sh vad han tycker om bikestop, dom är inte direkt populära heller!

Ja jag tror listan kan göras lång,,,,,,,, det som förvånar mig är ju att det inte görs nåt från branschen sida,, bilbranschen finns ju hur mycket kontroller,, KBV, swedac, ISO 9000, ISO 14000 och fan vet allt.

De borde gå in här och läsa lite

"Rask"

Guest
:D :D Ja visst är det så,,,,, Bikestop Linköping glömde dra oljepluggen kompisens nya gixxer 1000 :va m,m

2års reklamationsrätt enligt ARN som de är tvungna att ge 4 liter motorolja+ 1 filter, 2 liter gaffelolja, 1 st kedjespray, en keps :D :D och en repig hugger som var nylackad

Jaja vad säger man

Kanske de lärt sig nånting iallafall, du fick ju lite i kompensation, jag har inte fått nåt förutom en snett inknackad packbox i bakfälgen, fyra glömda clips och en trasig undertray. Ava hoppades väl på att jag inte skulle märka nåt...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Kanske de lärt sig nånting iallafall, du fick ju lite i kompensation, jag har inte fått nåt förutom en snett inknackad packbox i bakfälgen, fyra glömda clips och en trasig undertray. Ava hoppades väl på att jag inte skulle märka nåt...

Ring generalagenten det verkade som det hjälpte i mitt fall, annars hade jag bara fått 3 mån, garanti,,,, buss på de:fakta

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!