Verkstaden hade sönder min hoj,,,

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Alltså har meken inte dragit av bulten med FLIT utan han har bara försökt att mörka sitt misstag. Det är en grov skillnad enligt mig...

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Alltså har meken inte dragit av bulten med FLIT utan han har bara försökt att mörka sitt misstag. Det är en grov skillnad enligt mig...

Ja det kan ju vara skillnad, men har man lite känsla så vet man hur mycket en skruv tål, men okey jag var lite otydlig där,,,,

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Fan jag får snart stänga den här tråden, nu börjar folk bli hotfulla :D

Okey så här säger DE (inte jag) att det gick till: skruven gick av vid demontering och sen har denna någon vem fan det nu är skiter jag nästan i stoppat skruven i sitt hål, och där låg den löst inne i motorn.

Mer fakta en så blir det inte, för jag vet ju inte vem som talar sanning, eller hur.

Det kommer att bli en lösning på den här historien och den kommer att berättas.

Om nu skruven gick av vid demontering var det väll inte mekanikerns fel.
Fattar inte varför det blivit sån snack om de hela.
Dock är det jävligt dåligt att verkstaden nu inte bara sagt sanningen.
skillnad vore om han dragit av bulten.:D praktikantjävel

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Tss tss... West, du har ju en skruv lös :D

Nu har jag ingen skruv lös längre, den är bort och jag kan ju säga att det ser inte snyggt ut men det är ju deras problem för jag kommer att kräva en redig garanti på det där jobbet.
kanske blir den klar till helgen säger de, men jag tvivlar.

Sen är ju fråga,,, ska jag betala nått????????

Tommy.exe

Guest
Att det ska ta så lång tid att få till en sån sak.....
Nej jag tycker inte du ska betala för den tiden. Hade dom upplyst dig från början om vad som hade skett så är det klart du skulle ha fått betala då det ju inte är deras fel att skruven(pinnbulten?) gick av.....

Men som det är nu kan dom i mitt tycke stå för det.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
:D praktikantjävel

Jo, en duktig mekaniker känner när skruvar är på väg att gå av eller när gängor skär och gör något åt det i tid(värme/kyla, smörjmedel exempelvis), dvs innan sakerna gått sönder.

Ska man jobba som mekaniker bör kunskapen att ta ur en avdragen skruv ingå. Även ett visst mått av yrkesheder, att ställa saker tillrätta om man klantar sig.

Tycker jag dårå.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Jo, en duktig mekaniker känner när skruvar är på väg att gå av eller när gängor skär och gör något åt det i tid(värme/kyla, smörjmedel exempelvis), dvs innan sakerna gått sönder.

Ska man jobba som mekaniker bör kunskapen att ta ur en avdragen skruv ingå. Även ett visst mått av yrkesheder, att ställa saker tillrätta om man klantar sig.

Tycker jag dårå.

Exakt, det är ju så att har man lite koll så känner man hur mycket en skruv tål oavsätt om man lossar eller drar åt.

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Sen är ju fråga,,, ska jag betala nått????????

Vadå, har dom antytt de????

Kanske läge å kolla in konsumenttjänstlagen...
Näringsidkare har rätt att behålla den reparerade varan tills dess
beställaren av arbetet betalt för det utförda tjänsten.... :gnissla

Och snart är de varmt å skönt på stranden.........

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Vadå, har dom antytt de????

Kanske läge å kolla in konsumenttjänstlagen...
Näringsidkare har rätt att behålla den reparerade varan tills dess
beställaren av arbetet betalt för det utförda tjänsten.... :gnissla

Och snart är de varmt å skönt på stranden.........

Jag har ju betalat för ventiljustering så det är ju biff, men jag undrar om jag skall kräva pengar tillbaka ?????

Just nu känns det som att jag vill ha en rejäl garanti och lite prylar som kompensation, för om jag inte betalar så vet jag inte hur de ställer sig tiil garanti om det skulle bli nått strul längre fram.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Du får ju minst få ett års garanti på jobbet. sen kanske de ger längre tid, men då är det på ren goodwill.

jag jobbar bland annat som kundmottagare på en bilfirma i gbg, och när vi gjort en tabbe/dragit ut på tiden så får kunden (om han inte redan betalt) lite rabatt/gratis lånebil. skulle det vara så att han har betalat får han inte pengarna tillbaks utan kanske extra rabatt på nästa service och en recond etc.

så något liknande bör du ju kunna kräva

MVH Andreas

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
om nu skruven va lös inne under ventilkåpan som jag förstog det så hur hitta du det?

demontera du ventilkåpan och såg en skruv lös till kammarna, tur det i så fall.

tid ska inte avgöra garanti i det här fallet utan antal mil tycker jag är bättre.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fattar inte varför det blivit sån snack om de hela.
Dock är det jävligt dåligt att verkstaden nu inte bara sagt sanningen.
skillnad vore om han dragit av bulten.:D praktikantjävel

Det är det väl visst? Mekanikern ska ju kunna demontera utan att haverera, annars ska han nog söka annat jobb. Och att sedan göra jobbet och lägga tillbaka den avbrutna skruvskallen är ju endast och enbart mekanikern som har gjort fel.

Om de istället ringt och sagt "Du, vi bröt en skruv. We fix, det tar två dar längre" så hade det inte vart nåt att gaffla om.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
om nu skruven va lös inne under ventilkåpan som jag förstog det så hur hitta du det?

demontera du ventilkåpan och såg en skruv lös till kammarna, tur det i så fall.

tid ska inte avgöra garanti i det här fallet utan antal mil tycker jag är bättre.

Jag hade plocka av allt och börjat att mäta ventilspel när jag beatämde mej för att det vore ju skönt slippa allt plock med chims, kamkedja och så.
Jag satte ventilkåpan med en skruv bara för att det skulle vara enkelt för de att plocka bort den.
Och det ju en djävla tur att jag gjorde som jag gjorde skulle man ju kunna säga, Per min kompis sa: Det skulle jag alrig ha upptäckt. Han blev lika chockad och förbannad som jag,,,,,,,,, det är ju snudd på mordförsök, som någon sa.............

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Fy fan nu har det 20 dagar för ett jobb som skulle ta 2 timmar och ingen djävel ringer och talar om hur det går...... :mad:

De ska få för detta

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Nu har jag tillslut fått min hoj idag och jag tycker fortfarande att de inte tagit mig på allvar,,,,,, pratade med Generalagenten för Honda- MC idag och han var jättebra att prata med och så, men han var väl inte så förtjust i att hänga ut handlar på olika forum.
Hänga ut eller inte??????????

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
häng ut jäveln, jag tar tacksamt emot sådant info så slipper jag spränga stället när de behandlar mig på det sättet och det räddar många olyckor

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!