Verkstaden hade sönder min hoj,,,

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Jag sätter på den stoora kannan kaffe när du hämtar däcken, den här historien måste höras utförligt.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Det där måste du utveckla. Hur då med avsikt?
- Nu ska jag dra av den här bulten, hej o hå.
Det låter :dummer

Jag håller med Garto! Jag har följt tråden med intresse men när du skrev att mecken hade sönder din hoj med flit så blev den än mer intressant. Som vissa säger, har du sagt A får du säga B. Det är en sak om de skulle mörka det hela men ännu värre om mecken gjorde det hela på flit. Kom igen, berätta nu!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
något liknande har hänt mej oxå:

verkstan jag lämna in den på efter en liten händelse skulle byta bromshandtaget vilket gjordes men efter nåra dar börja det låta lite konstigt från den och jag åkte till verkstan och sa detta, deras svar var "det är ingen fara bara att köra på" .3-4 efter det flyger bromshandtaget av i en hög men laglig hastighet på en stor bro!!! jag säger detta till verkstan som säger "men ta hit den så fixar vi det!hur vill du göra?betala själv eller via försäkringsbolaget?

wtf?!?!:mad:

Det är så konstigt, varför fixar man inte till sina misstag direkt och utan tveka, skumt:va

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Jag håller med Garto! Jag har följt tråden med intresse men när du skrev att mecken hade sönder din hoj med flit så blev den än mer intressant. Som vissa säger, har du sagt A får du säga B. Det är en sak om de skulle mörka det hela men ännu värre om mecken gjorde det hela på flit. Kom igen, berätta nu!

Som sagt tro vad ni vill,, men de ska få en chans. En person ska ju inte få skita till det för en hel firma, skulle jag lämna ut de så kan de lika gärna lägga ner, eller hur.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag sätter på den stoora kannan kaffe när du hämtar däcken, den här historien måste höras utförligt.
Brassa på lite till mej å, det här kan bli en spännande historia med många förgreningar. Sen har jag lite på känn att slutet kommer att överraska. Det är nåt särskilt med Katrineholmare och deras uppfattning om vad man rimligen kan förvänta sig av en MC-butik/verkstad :fyllisar :D

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
men ta det nu lugnt, jag har läst igenom tråden och förstår inte vissa saker (som vissa andra). och du har rätt i att vi sitter som fågelholkar..
*Vad skulle verkstaden göra?
*Vilken skruv gick av?
*Körde du hojjen ett tag och sen märkte det?
*Varför skulle mekanikern dra av den med mening om du inte känner honom? om du inte vet, vad får dig att dra den slutsatsen?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Brassa på lite till mej å, det här kan bli en spännande historia med många förgreningar. Sen har jag lite på känn att slutet kommer att överraska. Det är nåt särskilt med Katrineholmare och deras uppfattning om vad man rimligen kan förvänta sig av en MC-butik/verkstad :fyllisar :D

Ah tjena, Katrineholmare bor i Sveriges tråkigaste stad så nått särskillt är det kanske,,,,,:Bugar

men ta det nu lugnt, jag har läst igenom tråden och förstår inte vissa saker (som vissa andra). och du har rätt i att vi sitter som fågelholkar..
*Vilken skruv gick av?
*Varför skulle mekanikern dra av den med mening om du inte känner honom? om du inte vet, vad får dig att dra den slutsatsen?

Det är upp till varje människa att tro och tolka vad man läser,,,, på nått sätt kommer jag att lägga hela historien på bordet, men då skall min hoj vara klar och provkörd och allt skit skall vara uppklarad med firman.

Last edited:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Som sagt tro vad ni vill,, men de ska få en chans. En person ska ju inte få skita till det för en hel firma, skulle jag lämna ut de så kan de lika gärna lägga ner, eller hur.

Visst ska de få en chans att fixa till det men felet du gjorde var ju att berätta att en meck hade sabbat din hoj på flit då vill ju såklart läsarna av tråden veta varför... jaja, hoppas det löser sig så att alla parter blir nöjda

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Visst ska de få en chans att fixa till det men felet du gjorde var ju att berätta att en meck hade sabbat din hoj på flit då vill ju såklart läsarna av tråden veta varför... jaja, hoppas det löser sig så att alla parter blir nöjda

Jag är mek själv och har mekat allt utom flygplan (nästan) och jag har inget emot mekar, men när de säger det själva, okey.

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
west haru nallat på sponken?? förstår att folk är som fågelholkar för det är jag med, vad menar du att meken gjort det med flit?? o varför?? berätta NUUUUUUUU!!!!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
*Vilken skruv gick av?

Jag har ingen aning om vem meken är och jag skiter i det också och förmodligen har han fått hör vad han gjort, om det nu är så att det är så det gått till,,,,,,,,,,, det är ju deras ord.

Nej den är ej startad som tur var.

Sen vill jag inte vara för tydlig för om jag får gissa så är det ett antal personer som just nu tänker på: Är det min serviceverkstad?

Men jag drar ju slutsatsen, att som kund ska man alltid kolla saker som går att kolla.

Som min kompis sa: Jag skulle aldrig ha märkt detta.

west haru nallat på sponken?? förstår att folk är som fågelholkar för det är jag med, vad menar du att meken gjort det med flit?? o varför?? berätta NUUUUUUUU!!!!

De säger så, helt sjukt eller hur. Den gick vid demontering av kamaxlar, så får man väl tänka själv då hur den hamnade i sitt hål LÖS

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Men lol vilken tråd.. du är jättearg för en bult är sönder på hojen men du vägrar resolut att skriva vilken firma det är du använde dig av. Vad är du ute efter, att alla ska säga vi tycker jättesynd om dig dumma-dumma meckar. :va Om allt du skriver stämmer så låter det ju helt sinnessjukt o firman borde få skit för det. Har du ditt på det torra så häng ut firman, vad skulle annars syftet med tråden vara? Du hjälper ju övriga hojkollektivet genom att skriva vilken firma du använt??

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
De säger så, helt sjukt eller hur. Den gick vid demontering av kamaxlar, så får man väl tänka själv då hur den hamnade i sitt hål LÖS

Men berätta nu vilken skruv det handlar om annars åker vi upp till Katrineholm och ger dig stryk :mad: :whip

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
WEST yttra dig och berätta om det är MC-Delen i Eskilstuna haha.
För isånnafall så slår jag vad om att det är deras praktikanter till mek som inte kan ett piss som jag råkar vara bekant till genom att vi gick samma utbildning så då har jag någon att mobba. :tuttar

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Men lol vilken tråd.. du är jättearg för en bult är sönder på hojen men du vägrar resolut att skriva vilken firma det är du använde dig av. Vad är du ute efter, att alla ska säga vi tycker jättesynd om dig dumma-dumma meckar. :va Om allt du skriver stämmer så låter det ju helt sinnessjukt o firman borde få skit för det. Har du ditt på det torra så häng ut firman, vad skulle annars syftet med tråden vara? Du hjälper ju övriga hojkollektivet genom att skriva vilken firma du använt??

De har min hoj på verkstaden och skall fixa till felet och om de nu ger mig livstids garanti på min hoj så kan jag inte hänga ut de som skitverkstad, fallet är ju inte klart ännu, eller hur.

Lite att jag skrev ut det här var för att jag skulle få synpunkter från andra hur jag skulle gå vidare för att få igång min hoj.

Jag letar inte syndabockar jag vill endast att saker och ting skall gå så förbannat rätt till som det bara kan.

WEST yttra dig och berätta om det är MC-Delen i Eskilstuna haha.
För isånnafall så slår jag vad om att det är deras praktikanter till mek som inte kan ett piss som jag råkar vara bekant till genom att vi gick samma utbildning så då har jag någon att mobba. :tuttar

Glömma Eskilstuna,,,, din kompisar får du tracka på nått annat sätt,,,, kör ifrån de, om du törs:D

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Men berätta nu vilken skruv det handlar om annars åker vi upp till Katrineholm och ger dig stryk :mad: :whip

Fan jag får snart stänga den här tråden, nu börjar folk bli hotfulla :D

Okey så här säger DE (inte jag) att det gick till: skruven gick av vid demontering och sen har denna någon vem fan det nu är skiter jag nästan i stoppat skruven i sitt hål, och där låg den löst inne i motorn.

Mer fakta en så blir det inte, för jag vet ju inte vem som talar sanning, eller hur.

Det kommer att bli en lösning på den här historien och den kommer att berättas.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...