Versys

kawaer5

Versyer
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Onsala
Hoj
Kawasaki Versys 650 -07
Versys ännu skönare

Sadeln är rymlig och bekväm, men satt lite för framåtlutad o för brett med
armarna, så jag satte dit 5cm:s "Risers" och ER6:s smalare styre!
Nu sitter jag rakare med ryggen och fått en mkt mer snabbstyrd hoj.
o ingen turbulens tack vare Spoilervindrutan
Rekommenderas !
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Jo jag började bli sugen på en versys så jag provade en men tyckte att den vibrerade en hel del, ni som bytt till 16 framdrev tycker ni att det blev bättre? vad visar varvräknaren vid 130kmh ?(som jag tycker är en trevlig hastighet att äta mil på vid landsvägskörning) För övrigt fastnade jag för smidigheten på hojen men frågan är om det blir för stort kliv att gå från en bmw r1150gs. Ska nog försöka prova en till innan jag bestämer mej.

/M
 

mocolocom

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
ER-6n 09
Jo jag började bli sugen på en versys så jag provade en men tyckte att den vibrerade en hel del, ni som bytt till 16 framdrev tycker ni att det blev bättre? vad visar varvräknaren vid 130kmh ?(som jag tycker är en trevlig hastighet att äta mil på vid landsvägskörning) För övrigt fastnade jag för smidigheten på hojen men frågan är om det blir för stort kliv att gå från en bmw r1150gs. Ska nog försöka prova en till innan jag bestämer mej.

/M

Vibrationer? -allt är relativt. Jämfört med min suzuki dr650 är versysen en dröm, men jämför med din BMW så skakar den säkert lite, men jag tycker inte den vibrerar så det stör.
Jämfört med din BMW så är ju versys en moped, du går ju ned från 1150 till 650 -klart det blir skillnad då. Dock är Versys just vad det står för, en allsidig, mångsidig maskin som jag uppskattar för
-den är kul i stadstrafik, har bra sug i rödljusen om man varvar lite
-smidig att hantera, både i stan och på mindre asfaltvägar
-kul på grus (fattar inte de som säger att den inte duger till grusväg, jag har hur kul som helst på grus)
-går bra att toura med
-billig i drift (bensin och försäkring)
Helt enkelt en mångsidig, jäkligt kul och användbar maskin. Pröva igen så ska du se att du gillar den.
Lycka till
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Ja jag måste nog prova en till och gärna en er6-n också bara för o jämföra motorkaraktärerna, ska se om det blir en tur till västeås i morrn.

/M
 

TR1stan

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Versys 07
Hjälp - jag har fått en reva i min sadel, stor som en lillfingernagel. Ngn som har tips hur man lagar det? Jag vill ju inte att den ska bli marinerad vid regnväder.

Jag köpte en sänkningssats till fotpinnarna och nu är det mycket mindre ansträngande för knäna. 2,5 cm kan göra stor skillnad. *s*
 

mocolocom

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Halmstad
Hoj
ER-6n 09
Hjälp - jag har fått en reva i min sadel, stor som en lillfingernagel. Ngn som har tips hur man lagar det? Jag vill ju inte att den ska bli marinerad vid regnväder.
Seriös lagning vet jag inte, men jag hade använt svart vävtejp för att täcka över revan. Vävtejp sitter ju bra ("silvertejp").
Jag köpte en sänkningssats till fotpinnarna och nu är det mycket mindre ansträngande för knäna. 2,5 cm kan göra stor skillnad. *s*
Gött! :)
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Hjälp - jag har fått en reva i min sadel, stor som en lillfingernagel. Ngn som har tips hur man lagar det? Jag vill ju inte att den ska bli marinerad vid regnväder.

Jag köpte en sänkningssats till fotpinnarna och nu är det mycket mindre ansträngande för knäna. 2,5 cm kan göra stor skillnad. *s*

Vilka valde du och var kan man köpa????
blir själv öm i mina knä när jag kör ca 15-20mil i stöten
 

kalpdal

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha FJR 1300 ABS
Någon av er som har slipon på era maskiner. Vad rekommenderar ni för märke? Vad ger bäst ljud etc?

Edit: Beställde ett Arrow system. Blir säkert bra.
 
Last edited:

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej Versys-ägare=)

En gång i tiden så startade jag denna tråd då jag köpte mig en Versys=)

Idag bytte jag hoj och blev ägare till en KTM 950 årsmodell 2006.
Så jag lämnar den här tråden och går över till den andra.

Jag hoppas ni har det bra och kör för fullt!

Sedis
 

DonaldDuck

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Husbåt
Hoj
-09, Kawasaki ER6N
Jag köpte en sänkningssats till fotpinnarna och nu är det mycket mindre ansträngande för knäna. 2,5 cm kan göra stor skillnad. *s*

Hallå!

Någon som vet om sänkningssatsen till fotpinnarna fungerar även till ER6N?

Vart kan satsen inhandlas, pris? Måste man i så fall böja ner bromspedalen eller går den lätt skruva loss och justera?

Let the good times roll!!

/DD
 
Last edited:

Scoolex

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Malmö/Hässleholm
Hoj
Kawasaki Versys & Yamaha TTR600
Touring weekend Malmö-Sälen-Trysil

Tjena på er,

Jag och en polare (Yamaha XT660) tänkte göra en touring trip nästa helg med lite trekking och camping. Startar torsdag eller fredag i Malmö och tillbaka igen på måndag kväll. Routen ser ni här :hojsmilie. 170 mil på 3 eller 4 dagar så ganska lugnt men vi kör inga motorvägar alls.

Om någon är sugen på att hänga med en bit så är det fritt fram. Vi hoppas på bra väder
Lima socken.jpg
 

BigT

Guest
Tjena på er,

Jag och en polare (Yamaha XT660) tänkte göra en touring trip nästa helg med lite trekking och camping. Startar torsdag eller fredag i Malmö och tillbaka igen på måndag kväll. Routen ser ni här :hojsmilie. 170 mil på 3 eller 4 dagar så ganska lugnt men vi kör inga motorvägar alls.

Om någon är sugen på att hänga med en bit så är det fritt fram. Vi hoppas på bra väder
View attachment 283316

Det ser ut att bli en bra tripp! Ni måste lagt en del möda på att knåpa ihop en sådan fin rutt. Lycka till! :tummenupp
 

kawaer5

Versyer
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Onsala
Hoj
Kawasaki Versys 650 -07
Sälj ALDRIG din Versys !!!
Du finner aldrig en så grymt härlig , mångsidig och samtidigt ekonomisk maskin ever !!!!!!

En Som Vet
 
Last edited:

Kokos72

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2009
Ort
Götlaborg
Hoj
Versys-08
slipon, mm

Svar till Kalpdal mfl.

Jag kör med ett Leo Vince oval och är mkt nöjd med det, ett riktigt skönt ljud utan insatsen, nästan på gränsen till för mkt ljud vid långkörningar, men då är det bara att stoppa in den lille rackaren igen, insatsen alltså...eller köra med öronpropps.

Sedan kan jag rekomendera att INTE köra med öppet luftfilter om man inte har powercomander, den går märkbart sämre med både öppet filter & slipon om man inte optimerar insprutet, men med bara slipon så är det helt ok.

Fler som har samma upplevelser ??

Någon som kör med powercomander och inställd i bänk, hur stor skillnad blir det i effekt?

// Peter
 

TR1stan

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Versys 07
Jag köpte sänkningssatsen av fotpinnarna från http://motowerk.com/ Mycket snabb leverans. Jag fick justera lutningen på växelpedal och broms med det gick snabbt. OCh då är jag INTE en händig människa!!!

Jag har slitit ut framdäcket på 500 mil. Bakdäcket är hyfsat OK. Borde inte bakdäcket ta slut först? Visserligen använder jag nästan uteslutande frambromsen men är ända aningen förvånad. Det handlar alltså om originaldäcken.

Ni som bytt; hur länge har era däck hållt? Vad har ni bytt till?

/Olle
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top