Den här är jag sugen på - ett centralstöd för Versys.
http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=4816&highlight=center+stand
http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=4816&highlight=center+stand
Hittade en riktigt snyggt ombyggd Versys.
Hittade den i den engelska forumet. http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=4485
http://www.wrenchmonkees.com/
Kopierar in mitt inlägg från ER-6-tråden....
Dags för 600-milaservice på min Versys med ABS. Hojen är ju i praktiken en fulare damcykel-variant av ER-6 så jag undrar vad ni betalat för service i STHLM.
Vad jag har förstått så är det följande firmor som servar Kawa i Sthlm.
AVA MC
(Edit 1: Deras prisförslag, ink olja/filter 2582,50 )
Örby MC
Edit3: 600mila service med oljebyte går på 1575:-
MC-Experten Nr 1
(Edit 2: Deras prisförslag: 800kr + reservdelar .
....Då är bara frågan vilka reservdelar som kan tillkomma?!
MC Bolaget
Edit4: 600mila kostar inklusive olja + filter 1722:- De kan även ordna ersättningsfordon (läs Scooter)
...Vad har ni betalat hos respektive för 600:mila-service?
Som jag förstår det blir det alltid ett par hundra dyrare när man har ABS.
Ange gärna om detta inkluderade olje och filterbyte..
Örby MC
Edit3: 600mila service med oljebyte går på 1575:-
Tjenare.
Första gången på detta forum och är en glad nybliven förare.
Äntligen så har man fått lappen
Känns som man är 20 igen. he he.
Men det är inte därför jag skriver i just denna tråd, utan har en del funderingar just om Versys.
Jag har som sagt haft ögonen på just Versys ett bra tag nu (ok, hela sommaren) och undrar vad ni tycker om den.
Ni som har haft förmånen att fått känna på denna masking nu i sommar, och har då hunnit införskaffa ovärdelig information om hojen.
Jag hoppas ni kan ge lite ljus över mina funderingar.
Vad gör att ni älskar den?
Vad gör att ni hatar den?
Ev dåligheter?
Vad är den bra på / dålig på?
Vad bör man se upp med om man köper begagnad?
Försäkring kostnad? (denna är svår jag vet, men vad får ni slänga iväg på just den biten)
Ok, jag skall stoppa här he he, men lika bra att fråga och verka "dum" så man får lite mer kött på benen innan man slår till.
Tackar för alla svar.
Läs genom hela denna tråd så finner du en del svar. Kolla även på versys eget forum i skandinavien.
Angående försäkring så betalar jag drygt 3000 helförsäkring/år (34 år Halmstad)
Tackar.
Skall titta igenom Skandinavien forumet också.
Men attans var svårt det är.
Som alltid så brukar man "prisa" den MC man har och då kanske man inte får så opartisk bedömning.
Som jag har sett så är det några som skall sälja och en som har haft problem med sin V.
Men frågan kanske borde vara till de/dem som skall sälja sin.
Varför sälja om den är så bra? (Finns det något man bör veta??)
Men frågan kanske borde vara till de/dem som skall sälja sin.
Varför sälja om den är så bra? (Finns det något man bör veta??)
Tackar.
Skall titta igenom Skandinavien forumet också.
Men attans var svårt det är.
Som alltid så brukar man "prisa" den MC man har och då kanske man inte får så opartisk bedömning.
Som jag har sett så är det några som skall sälja och en som har haft problem med sin V.
Men frågan kanske borde vara till de/dem som skall sälja sin.
Varför sälja om den är så bra? (Finns det något man bör veta??)
Versys är en kanonhoj men man bör veta vad man köper... Eller snarare såhär: Väljer man en Versys så har man ofta tänkt efter före.
Versys är en otroligt trevlig hoj men det är en hoj som ligger i en lägre prisklass. Det gör att den kanske inte har samma finish och påkostade komponenter som mer exklusiva hojar. Däremot är det väldigt mycket hoj för pengarna.
Jag skulle säga att det är som att köpa en Skoda Octavia. Prisvärt, ekonomisk, driftsäker, mångsidig men lite gubbig och inte "värst" eller "bäst" på något.
FÖr att citera några recensenter så kan man konstatera att Versys aldrig gör bort sig oavsett vad man använder den till. Man har bla överblick i stadstrafik, jämn och skön gång, tuffar på bra på längre turer och är oerhört smidig och lätthanterlig.
...sen handlar det mycket om vad du ska ha hojen till... Men i stadstrafik och på kurviga vägar är den som klipt och skuren.
Väl valda ord korvgubben . Helt enig i det där med komponenterna men du får var du betalar för ju. Versys är bra på det mesta men inte bäst på något. Enligt min mening så är den lite för mycket street och inte så mycket allroad som jag vill men det kan man lösa med lite grövre däck. Dessutom så väger den upp för det med sin smidighet på kurviga 70-vägar som faktiskt är de roligaste vägarna.
Fan, på senaste trippen vi gjorde hitta vi riktigt fina vägar norr om Arvika, Gunnarskog upp mot Norska gränsen, likaså nedanför Hallandsåsen ner mot Örkelljunga och Perstorp. Små krokiga, backiga skogsvägar/landsvägar - Versysen går som en kung där även med full packning.
Lite bilder från resan...
Liknelsen med Skoda, nja.... Skulle mer likna den med en Nissan Quaskai - en allaroundare med hyfsade komponenter som klarar sämre underlag men trivs bäst på asfalt under 160. Sen är ju Versysen fan så mycket snyggare än en Skoda också. Vissa gillar dess utseende andra tycker den är ful som stryk. Själv tycker jag den är snygg och helt klart unik. Om man sen vill ha den typen av unik är en smaksak. ER6:ans utseende är också unikt men den ser för barnslig ut enligt mig.
Nu till något helt annat
En sak som faktiskt är ganska ugly standard komponent på Versysen är backspeglarna. Funderar på att byta ut dem mot FAR mirrors med integrerade blinkers och sätta dimljus (ala BMW 1200GS) på orginalfästena till blinkers fram. Har därför mixtrat lite i photoshop.
Vilken tycker ni? 1 och 3 är med LED så då måste man klydda med motstånd eller nytt relä så drar ner lite i klyddfaktor.
View attachment 286352 View attachment 286351 View attachment 286350 View attachment 286353
Ingen som tröttnat på sin versys och vill byta med mej:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=34838
Hadde det varit i början av säsongen så hadde jag nog satt 10" till på priset men nu är det svårare,men vill ev ha en versys så det e bara o slå tillSäljer du den inte lite väl billigt?
En Versys kan inte vara värd lika mycket som din 1300?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |