Vi som är 30+ hojar oxå

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
JKay skrev:
Jäkligt kul att se så många fler över 30! :tummenupp

Kanske läge o starta en "gubb"runda genom Sverige!! :hihi

:tuttar kan det bli mycket av i så fall...

Jag åker mycket med min granne här i Sundsvall...han har en FJR1300 och fyller snart 60... Satan vad han gasar med den hojjen...urstark. :yoparty

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
HbgQ skrev:
Hm "gubbrunda"..
Vi tjejer får väl starta en egen runda då... :banana

kan man få dispans för att man inte är 30+
än???
hade också gärna hängt på en tjejrunda :fyllisar :yoparty

HbgQ

Guest
TRX-Lynn skrev:
kan man få dispans för att man inte är 30+
än???
hade också gärna hängt på en tjejrunda :fyllisar :yoparty

Klart att man kan få det..
Du är välkommen... :pannkyss
Kan ju vara bra med en maskot för oss

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Tjo, 30+ åkt cross sedan barnsben i stort sett, tung hoj en runda tidigt 90 tal, sedan uppehåll (ingen ekonomi pga studier) men 03 ramlade det in en hoj till :tummenupp
Det är mycket bättre att sätta damen på en egen hoj, de får det roligare, du får det roligare, och så tävlar man hem från sista fika stoppet...

Så se till att hennes hoj är svagare, minst 25hk så du har en sportslig chans att komma hem först... trust me I know... :)

/K

carleson skrev:
Sedär va trevligt, vi är ju flera... 1991 bytte jag i princip hojen mot en barnvagn, men är som sagt tillbaka. Nu har frugan börjat prata om att ta kort hon oxå, det duger visst inte å bara sitta bakpå längre... men det är ju bara kul..., tror jag...

Hade länge en tanke om att smyga inför barnen med att man kört hoj, för att inte de ska bli sugna oxå... (de e ju falitt ju), men har nu lagt den tanken helt åt sidan. Ingen idé att smyga, bättre då att ge dem insikt i mysteriet hojåkning, försöka ge dem lite av den där känslan, och att det inte bara handlar om att gasa...

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
HbgQ skrev:
Klart att man kan få det..
Du är välkommen... :pannkyss
Kan ju vara bra med en maskot för oss

Ohhh HURRA!!!! :Bugar

Klart man hänger med... och maskot är jag mer än gärna
:krama

toma

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
Laverda Jota
30 år gammal ? ?

carleson skrev:
Jag gick med här på Sporthoj igår, och det verkar vara ett trevligt ställe. Har tidigare hängt rätt intensivt på ett liknande ställe men då handlade det om hembio.
Det är lätt att känna sig lastgammal här, många verkar vara yngre, men jag tror nog det finns fler som jag 35 +. Tänkte att de som vill kunde berätta lite i denna tråd.

Jag började köra hoj 1983 men slutade abrupt i fronten på en lastbil. Körde sedan rätt intensivt 1986-1991, RD 350 och sedan XJ 900. Nittiotalet och en bit på 2000-talet har jag ägnat åt barnuppfödning, men nu när de är åtminstone några år gamla tyckte jag och frugan att det kunde vara läge att skaffa hoj igen, så det gjorde vi i august förra året. Ser fram emot en härlig säsong 2006 !
Vi hörs
Efter 30 börjar det bli kul på riktigt! Själv har jag kört hoj i 35 år utan större öppehåll. :3freak Och det blir bara roligare för vart år att gasa ifrån småpojkarna.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
toma skrev:
Efter 30 börjar det bli kul på riktigt! Själv har jag kört hoj i 35 år utan större öppehåll. :3freak Och det blir bara roligare för vart år att gasa ifrån småpojkarna.

Vilken modell Laverda kör du?

J

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Över 30..............

Började köra för ganska precis 10 år sedan, då var jag 40....... Insåg rätt snart att, eftersom jag fick mc-körkort på köpet, att det gällde att ta vara på tillfällen att träna och åter träna. Ändå blir det för lite om man, som jag, har familj+katt. Försöker vara med på Rörken utanför Uppsala så mycket som möjligt plus en större bana någon gång emellanåt. Även en längre resa per år om möjligt.

Hmmm, det här blev kanske lite off topic MEN en sak vill jag säga: Jag har genom Rörken lärt känna en del mc-människor och trots att jag är kanske 20-30 år äldre än många så är det ALDRIG någon som har tittat snett på en. Har alltid känt mig välkommen. Sånt värmer. Detta gäller inte bara mig, det finns några till som är 50+ och även 60+.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag är också 30+! :banana Bor i ett just nu vintervitt sagoland på Märsön med fästman och minizoo(=kanin, hamster och en hund som emellanåt låter som en gris)
Blev motorcyklissa augusti 2003. Hann med att få hojen stulen, vara passagerare i en mc-olycka, köpa ny hoj och bli tagen för en fortkörning jag inte gjort inom loppet av en månad.
2004 körde jag mitt första RR-kval på lånad R6a.
2005 var målet att tävla RR med min GSX-R men vurpade mig trasigare i början av säsongen, så det blev inget av det.
Till säsongen 2006 är gathojen såld och en Aprilia RS 250 inköpt. Här ska tränas och hålla sig på hjulen i hopp om att bli snabb nog för att våga starta i 250 SportProduction. :hjälm

Swede 1000R

Ny medlem
Gick med
10 May 2003
Hoj
Ducati 749s 2004
Hejsan.
Passerar 50 strecket i år.
Karriären inleddes i 10 års åldern på brorsans Norton-Villiers.
Sen dess har det varit till och från och för 5 år sen införskaffades en TL 1000R,
efter det är jag fast i twinträsket.
TL:en är numera utbytt mot Sp1.
Annars är det familj, villa, SAAB och katt som gäller.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Okej då.. får väl erkänna att 30-strecket är passerat för några år sen. :rolleyes:

Köpte hoj för 2 år sen och funderar fortfarande på varför jag inte gjorde det tidigare :va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati