Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Jag antar att min hoj inte lät så intressant? Eller missa du mitt inlägg kanske på förra sidan?

Bara för att förtydliga hur mkt det skiljer på säg en GSX-R 05-06 som jag har mot en S1000RR.
Siffror som 0-200km/h är 7,2s mot 6,9s. Då skiljer det 5-7år mellan dåtidens värsta mot nutidens.

Så det är inga jätte skillnader man pratar om, hänger nästan mer på föraren ibland :)
Många tror ju att om man ställer t.ex. en äldre -01 gsx-r mot en -12 S1000RR att den drar den med hundra längder, så är det verkligen inte :) Det är väldigt jämt upp till 200, sen farter över 250 börjar väl en S1000RR dra ifrån lite mer.

Sen är min lite småtrimmad, men dock har jag svårare att hålla ner effekten, plus värre luftmotstånd pga streetfighter. Jag hade iaf tyckt det var kul att få köra mot lite sportbilar :)
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Olof,

ber om ursäkt för sen uppdatering.

Kl. 11.00 är besökare välkomna lördag den 5 maj. 100 kr i inträde och ett glatt humör. Föranmälda deltagare med fordon kostnadsfritt.

Vi håller på till omkring 14.30-15.00 tiden.

Betoningen ligger på standardsportbilar som nya BMW M5, Nissan GTR, Ferrari 458 Italia men vi täntke även krydda med ett mindre antal sporthojar av senare årsmodell som t.ex. BMW S1000RR.

Filmning inifrån bilar samt med helikopter: http://www.youtube.com/watch?v=D1ULowY_6r0
 
Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
finns väl inget som är mer intressant rent HP mässigt än S1000RR och nya ZX10R ?

(orginal utförande)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
finns väl inget som är mer intressant rent HP mässigt än S1000RR och nya ZX10R ?

(orginal utförande)

Bladen, F4R/F4RR och GSXR 1000.

En twin har däremot, kanske inte lika kul att ha... Förutom panigalen. Men den är ju inte tillänglig än!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Synd att alla bilförare var så sjukt fega så dom inte ville dra mot hojjar...

Kudos till killen med en Z06'a som vågade iaf...
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Inga bilder/filmer? Jag blev magsjuk så låg hemma och tyckte synd om mig själv.

Jag mötte lite bilar där nere, min hoj gick bra :yoparty bilarna gick mindre bra. Var en Nissan GTR som skulle gå riktigt bra, men han ville inte möta mig. ^^ Fick köra mot en TT Lambo, Merca SL65 AMG Black Series, Porsche GT2 med extra allt. Hoppas att bilarna är mindre fega nästa gång.
Ps. Fick med allt på film, ska redigeras, så förhoppningsvis kommer det upp i morgon Ds.
/Try
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Då hoppas jag på bra film till imorgon. :)

Eftersom jag suger på redigering så har jag delegerat det vidare. "Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge" Förhoppningsvis finns det lite material till ikväll.

/Try
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag mötte lite bilar där nere, min hoj gick bra :yoparty bilarna gick mindre bra. Var en Nissan GTR som skulle gå riktigt bra, men han ville inte möta mig. ^^ Fick köra mot en TT Lambo, Merca SL65 AMG Black Series, Porsche GT2 med extra allt. Hoppas att bilarna är mindre fega nästa gång.
Ps. Fick med allt på film, ska redigeras, så förhoppningsvis kommer det upp i morgon Ds.
/Try

Hur gick det mot lambon?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Nästa år kan väl GT boardfolket bjuda in relevant motstånd, lite tidiga 90tals hojjar borde vara rimligt. I stil med Katana/gsxr1100/Z1300 eller nån sportigare kromsläde som typ V-Max...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top