Grymt många bra tips! tack!
Smagatusk: A6:an är def. inte dum!
Denna känns jävligt intressant faktiskt!
http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_2_0_GX___NY_KAMREM__4WD__2AG_30868928.htm?ca=23_9&w=3
Fan den subban var förjävla fin..
Grymt många bra tips! tack!
Smagatusk: A6:an är def. inte dum!
Denna känns jävligt intressant faktiskt!
http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_2_0_GX___NY_KAMREM__4WD__2AG_30868928.htm?ca=23_9&w=3
Grymt många bra tips! tack!
Smagatusk: A6:an är def. inte dum!
Denna känns jävligt intressant faktiskt!
http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_2_0_GX___NY_KAMREM__4WD__2AG_30868928.htm?ca=23_9&w=3
"WÄÄÄ skåda fhortibiel!!", var det en dalmas till lumpenkamrat som skrek när han såg en irl för första gången.
Något han bittert fick ångra då ingen av oss närvarande kom över skrattnojan han skapade förrns långt efter lumpen.
Jag stordiggar den bilen( fast 30-bil).
Redig terrängpjäs som tålde ett ca 1 meter högt fall med framvagnen.
Skulle inte banga på att äga en om jag hade pengarna, platsen och c-kortet!
Lightversionen annars.
För du kör aldrig motorväg va?
Jag har hört att RAV 4ans fyrhjulsdrift bara drar igång när man spinner. Och den drar ca. 1 liter/milen
Jag har hört att RAV 4ans fyrhjulsdrift bara drar igång när man spinner. Och den drar ca. 1 liter/milen
Subaru drar ungefär likadant och det är med konstant 4 hjulsdrift(pratar om Outback)
Vad menar du med "drar igång bara när den spinner"? Det gör de flesta flerhjulsdrivna bilar, det är inte så att du åker omkring på motorvägen och bilen dras fram av alla 4 hjul konstant. Då skulle du dels få byta däck konstant samt drivaxlar och kuggar etc samt få tanka för jämnan.
Vare sig Haldex, Visko eller Torsen driver konstant utan det krävs diffspärr för det, det andra är bara slirkopplingar.
Och en del anser ju att det ena är bättre än det andra (Speciellt Audi-ägare av någon konstig anledning...) men det är ju som vanligt med den delen...
Läs på lite. Ex gamla xc70 så snurrar framhjulen ett helt varv innan viscodiffen griper in. Stor skillnad mot xdrive och quattro. Gamla haldex kan också vara luriga.
Quattro och xdrive brukar rankas högst i oberoende tester där man ställer bilen med vissa hjul på noll friktion.
Läs på lite. Ex gamla xc70 så snurrar framhjulen ett helt varv innan viscodiffen griper in. Stor skillnad mot xdrive och quattro. Gamla haldex kan också vara luriga.
Quattro och xdrive brukar rankas högst i oberoende tester där man ställer bilen med vissa hjul på noll friktion.
Understyr en Audi Quattro kraftigt så är det för att du kör som en kärringPersonligen föredrar jag en Subaru på vintern framför Audi, men smaken är som baken. Kan ha att göra med Audins kraftiga understyrning också.
Understyr en Audi Quattro kraftigt så är det för att du kör som en kärring
De tvåhjulsdrivna understyr däremot gärna en hel del
Och jag har inte påstått något system vara bättre än det ena, bara att Audi-ägare beter sig som Ducati-ägarna
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |