Mattias skrev:HAAHAAA, rolig hjälm!
Mattias skrev:Har man klotrund hjälm så klotar man. Byt, apstruts!
Mattias skrev:HAAHAAA, rolig hjälm!
Mattias skrev:Har man klotrund hjälm så klotar man. Byt, apstruts!
Den designen/färgsättningen är ju sedan ett tag kult. Dölja med en tröja? Tvärt om - vore coolt med matchande hjälm och iridiumvisir.Mattias skrev:Jag har ett likadant ställ som Sjögren. När jag har det på mig säger alla att jag borde dölja det med en tröja. Visar ju bara hur lite folk fattar, inte sant?
stavgren skrev:Några bilder på lite olika körstilar + en förklaring på vilka krafter som inverkar.
Vad menar du?Don Quixote skrev:Sista bilden där är ju bara skitsnack. Dom engelska gruntarna kanske borde studera lite fysik o matte innan dom förklarar nått sånt...
EDIT: Inte bara skitsnack men slutsatsen är fel.
SJÖSTRÖM! Enda anledningen till att han är bakom dig är att han snart har kört ett helt varv mer än dig under den tävlingen...Nyteknik skrev:Vet ingen "potatis" som är snabb på riktigt. Och jag har aldrig sett någon som är snabb på bana köra i tröja. Titta på Sjögren bakom mig till exempel; ingen tröja. Notera att han är bakom mig.
Jag verkar aldrig kunna lära mig vad han heter. -gren, -ström, -kvist...Torkel skrev:SJÖSTRÖM! Enda anledningen till att han är bakom dig är att han snart har kört ett helt varv mer än dig under den tävlingen...
Nyteknik skrev:Sitter lite upprätt. Är bekvämt och känns som jag har bra kontroll då, men troligen också för att jag är för lång (180 cm) för att få plats under kåpglaset.
GSXR1100R skrev:Vad menar du?
Man blir snabb av papegojställ, köp Mattias ställ och bli en vinnare.Nyteknik skrev:Jag verkar aldrig kunna lära mig vad han heter. -gren, -ström, -kvist...
Klart jag vet anledningen till att han är bakom mig. Men det är kul att se honom bakom mig. Där ska han också vara nästa säsong. Basta!
Sen beror det nog mycket på hur snäv kurvan är, långa kurvor som inte nyper är lättare att hänga av i.Don Quixote skrev:Vad man har vunnit är inte att kraften mv^2/r blir mindre utan att du förhoppningsvis har större kontaktyta mellan däck och asfalt vilket i sin tur primärt innebär att friktionskoefficienten ökar och däcket klarar högre kraft utan att släppa....
valmers skrev:
Nja, gör det? Jag gillar att öka hävkraften i styrimpulserna genom att vinkla armarna så. Lättare att styra. Men det ser nog mer offroad- än roadraingmässigt ut.Jas-95 skrev:Fäll in arbågarna så går det fortare!!
JB
Det har jag ju redan gjortGSXR1100R skrev:Nu sätter vi pungt för tröjsnacket, visa din körstil istället.
Jag är född -69. Samma dag (fast några år tidigare) som Torkel btw.sandstream skrev:@NyTeknik: Varför har du samma nummer som Nicky Hayden? Hemlig beundrare?
Nyteknik skrev:Hayden är jag egentligen helt likgiltig inför. Kanonbegåvning men till och med hans motorjournalistiska landsmän har insett att den möjligen inte räcker för att bli bäst i MotoGP.
Som att hälla vatten på en gås.abstruse skrev:Bara en kvar att övertyga då...
GSXR1100R skrev:Din gixxer va hög som ett hus [tm]
Don Quixote skrev:Kraften som däcket behöver ta upp är mv^2/r vilket är... bla bla bla bla
...bla bla bla att det går att köra styggefort även med TIBA-stil så länge inget skrapar i alltför hårt...
Kristian Salö skrev:Mannen är också hög...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |