Vilken klass tänker du köra 2007

Multipoll för dig som kör flera klasser

• Antal röstningar
    0

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
KTM 450 SXF
De blir nog MotoGP för mig,skrev på för Kawa,men det är ingen som vet om de än.. :D sen tänkte jag köra cross VM som lite nöje!! för någon måste ju vinna VM när Everst inte har nå lust me det nå mer...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
TT-RACING skrev:
2607255 Lite fel land kanske men vi har en Varmans serie här som drog igång i år så den blir det!!
Vad innebär varmans serie, är det helt fritt typ run what you bring?

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Jess,en helt blandad klass med typ allt.Hojjarna som var med var allt från gathojjar till superbikes,tänkt att vara ett alternativ att pröva på tävling eftersom det ändå är ett ganska stort steg att hoppa in ett rejs i FM.
Helt underbart skitkul och ganska bra fart på, snabbaste killarna ligger på en 2-3 sek efter banrekorden så man får kämpa på lite om man vill hänga med

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
för mig blir det att testa på R600 så långt pengarna räcker.. och jag och polarna har snackat om att köra nått ERF race också får se hur det blir!!
sen så har jag blivit lite småsugen på att köra SP klassen!! hehehe så man får hålla det öppet

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som vanligt är det ERF & R-600 som är dom populäraste klasserna, kul att se hela 119 st röster, det är många aktiva RR förare på SH :tummenupp

sandstream

Guest
GSXR1100R skrev:
2620064 Som vanligt är det ERF & R-600 som är dom populäraste klasserna, kul att se hela 119 st röster, det är många aktiva RR förare på SH :tummenupp
En intressant fråga är varför så många väljer Rookie 600.
Finns det fler hojar att få tag på? Anser folk att det är lättare att köra en 600:a?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2607702 Vad innebär varmans serie, är det helt fritt typ run what you bring?
Run what you brung, pucko.

sandstream skrev:
2620111 En intressant fråga är varför så många väljer Rookie 600.
Finns det fler hojar att få tag på? Anser folk att det är lättare att köra en 600:a?
De är inte karlar nog att hantera en fet 1000-kubikare. 1000 kubik är meningen med livet, det vet alla.

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
Vi fega o långsamma måste ju få ha en klass med. :mad:

sandstream

Guest
samuel w skrev:
2620430 Vi fega o långsamma måste ju få ha en klass med. :mad:
Det tror jag inte. Har blivit omkörd av massor av små 600:eek:r och med rätt person bakom styret verkar de gå jäkligt fort.

Men jag håller med Valmers, 1000cc är för män ;)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
2620433
Men jag håller med Valmers, 1000cc är för män ;)
Jo kan nog hålla med om att det krävs sin man när det ska förklaras för depågrannen som körde om med sin 600cc :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
sandstream skrev:

För min del handlade det mest om ekonomi och körskicklighet. Billigare hoj, mindre däckslitage, mindre effekt och mindre vikt att hantera för mig som är grön... Ja, jag anser att det är lättare att köra en 600:a... ;)

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
GSXR1100R skrev:
2620064 Som vanligt är det ERF & R-600 som är dom populäraste klasserna, kul att se hela 119 st röster, det är många aktiva RR förare på SH :tummenupp

119 av 27 000 är väl inte så många? 0,44% av SH:s medlemmar tävlar i RR... Skandal?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
ceasar skrev:
2620475 119 av 27 000 är väl inte så många? 0,44% av SH:s medlemmar tävlar i RR... Skandal?

Det finns ca: 600 licensierade förare i sverige och 119 av dom hänger här på Sporthoj = ca 20%. Knappast skandal.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Depåbitchen skrev:
2620484 Det finns ca: 600 licensierade förare i sverige och 119 av dom hänger här på Sporthoj = ca 20%. Knappast skandal.

Var ju inte så jag menade riktigt... Menade att fler av de ca 27000 personer som antagligen är intresserade av motorcyklar borde börja tävla.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning