abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
NY för de pengarna? Då får du minst lika mkt om du väljer en kompakt eftersom du ändå inte verkar vara intresserad av optiker...
D3200 som Klotgren sa ovan skall vara möjlig att hitta för 3700. Det enda vättiga om du prompt skall ha nikon eller canon. Det är utanför din budget jag vet... SPARA MER PENGAR!
Sedan om du skall få nytta av all dess härlighet som en systemare har så bör du spara ihop till: Nikon AF-S DX 35/1,8 G för 1700:- som motsvarar 50mm från FF.
Alternativt en 50:A (motsvarande blir 75mm) mer åt tele hållet med den sensorn som sitter i den kameran.
skall du fota hojar bör du köpa en Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS för 3500:-
Nämen vad säger du? en pocket kamera för 3500:- som passar allt direkt??
Nu ska vi inte bli spydiga! Jag ställde en enkel fråga, jag förstår att det finns grymma kamerahus för bra mkt mer än de pengarna jag vill ge, att objektivet. Att objektivet är viktigt har jag förstått men jag vill inte ha en begagnad d serie av valfri årsmodell etc! Jag ställde en enkel fråga men svaren svävade bitvis iväg och motsvarade inte mina önskemål om att få enkelt svar på en enkel fråga!
Självklart fattar jag att ju mer pengr man lägger desto mer kamera får man, ungefär som en bil men vi vetvju att det finns billiga franska bilar liksom det finns billiga asiatiska bilar, hajjar du
Edit: objektivet kommer att uppgraderad allt eftersom men det var lite det jag var ute efter om ett billigare kamerahus pch fixa ett dyrare objektiv lite längre fram men som det är nu ska jag till att börja med ha kameran till atg fota mina små avkommer och vid lite mer speciella händelser typ!
Och ja, jag ska prompt ha en nikon eller canon plus att jag inte behöver spara men jag har annat att lägga pengarna på för tillfället, ska gifta mig om en dryg månad plus att crossen behöver lite kärlek och pengar lagda på sig typ!
Last edited: