vill få sålt hojjen

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Tog mig 3 dagar att sälja min gamgixxer :tungan
Långt ifrån billigast på blocket heller.
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
Har precis köpt en hoj på blocket och ,jaa det är köparen marknad!:D
Men vissa tar ut sjukt höga priser för en 97-00 hoj!
Fakta och bilder är superviktiga... ser jag en annons med bara en bild så går jag vidare, inte orkar man hålla på maila och fråga "kan jag få en bild":)

Lycka till...
ps. det blev en zx636 -04
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Får väl gtulera:tummenupp Får jag fråga hur du låg till prismässig med övriga hojjar? Var du tvungen ligga nånna tusen under resten?


jag låg säkert nån tusen under, men börjar bli lite panik då vi flyttar ihelgen
och står kommande månad med 2 hyror .. min sambo som flyttade från umeå är arbetslös just nu och inte fått A-kassan än så jag får snälla pröjsa allt nu :) och det är inte billigt :) ... så skönt att få den såld .. hoppas det ordnar sig snabbt för dig !! :tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Sålde min 525 igår, folk ringde som tokiga. Det gick fort att få den såld utan att en enda spekulant prutat. Folk sätter ju drömpriser på sina rackelhögar, sätter man bara rimligt pris så blir den såld.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag tror jag gjort mina bästa köp på annonser utan bild, med knapphändig info.

Folk som listar allt från miniblinkers till tankskydd och eloxerade skyltskruvar tenderar att övervärdera sin gamla R1 o dyl.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
SÄnkt priset till de lägsta ja kan ge den för, men nä inte hjälper det heller. jaja skit samma. Behåller den annars på ett eller annat sätt fast ja har de ekonomiskt tufft nu! Aja, får se.....
49 K är nog för mycket. För ca 50 K finns det massor att välja mellan. Jag sålde min hoj för några veckor sedan och hade praktiskt taget köbildning på den. Den var vettigt prissatt.

Strunta i vad andra skall ha för sina på blocket. Efter tre år kan man räkna med att få ut ca halva nypriset - 600-gixxrarnas listpris var 107 000 men gick ofta för under 100. Våren 02 såldes nya 01:eek:r för 73 000 hos svenska handlare. Din är fem år och två generationer gammal...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
När vi ändå dissekerar blocketannonser:

http://www.blocket.se/vi/11999133.htm?ca=15_s

Jag vill också sälja, men intresset har varit kasst. 4 pers på en månad har hört av sig. :gnissla


vad e problemet??? inser du inte att du har fel prissättning:va, allting går att sälja bara priset är det rätta:tummenupp men det e klart har du inte så bråttom med att bli av med den så kommer säkert ngn att dyka på den så småningom och betala vad DU begär
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Inte för o va taskig men den har gått nästan 4k mil.
Dåligt drivpaket samt är 9 år gammal.
Känns som 36k är för mkt då.
30-33 tkr jag låter vettigt.

Du är inte taskig, jag vill ju ha kritik. :tummenupp Jo, det är väl så, man tycker gärna att ens egna grejer är värda lite för mycket... Men 36k utgångspris är väl inte så himla off? Men ok, jag sänker.

Och 4k mil, använder ni inte era hojar eller? :confused: Det är ju ingenting på 9 år!


För 30k kan jag istället erbjuda denna eleganta Kawa ZX600 från 1991. En riktig brudmagnet!
 
Last edited:

astrosmurf_79

Blå Racersmurf
Gick med
19 May 2006
Ort
Hova
Hoj
Blå kawa ZR 7S
hmm o din skulle vara en brudmagnet då :confused: var precis inne o kollade andra cyklar för precis 30 000 o åtminstone 5 andra skulle jag välja före din bara så du vet fanns ett par suzuki o ngn kawasaki som var mer intressant så över-värdera inte hojen om du vill sälja snabbt men om du kan vänta till :tomten kommer så varsågod om du ens får sålt den då.
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
sålde min hoj idag :tummenupp kanske blir en tur till malmö och klipper din!!

tog 2 dagar för mig skit glad 25kw nästa
 

JoPPe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Usala
Hoj
Flertalet
När vi ändå dissekerar blocketannonser:

http://www.blocket.se/vi/11999133.htm?ca=15_s

Jag vill också sälja, men intresset har varit kasst. 4 pers på en månad har hört av sig. :gnissla


Vi kan väl säga såhär... I kväll köpte en god vän en Honda Fireblade 1998, svensksåld med servicebok. Superfint skick, bra däck och drivpaket och inga skavanker. Svensksåld med 3 ägare & nybesiktigad med 3.780 mil på mätaren och alla besiktningsprotokoll bifogade samt alla kvitton. Prutat och klart slutade prislappen på 34.500:- så då blir det nog svårt att få ut mer för en 600 Hornet...

Saken är den att det kryllar ju av sporthojar så om man dyker upp med pengarna i handen är det som köpare ganska lätt att övertyga säljaren om affär...


M.v.h.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kikar själv efter en gsxr750 till "rätt" pris och bryr mig mindre om det finns en repa eller en liten bula på en 8-9år gammal hoj. Det som jag märkt efter ca 2månaders blocket"statistik" är att de som ligger 3-4kkr under "övriga medelpriser" är ute 1-3dagar. DÅ gäller det att hänga på låset. Så jag ställer mig till skaran; "Priset styr kvickheten i affären". Att de som ligger 10kkr över medelpriset har funnits ute sen april talar också sitt tydliga språk...

Edit:
Något högt,
http://www.blocket.se/vi/12469361.htm?ca=13_s
men jämfört med denna, eh..
http://www.blocket.se/vi/11970345.htm?ca=13_s
Mycket snarlika miltal, men 5papp mer för än 3år äldre hoj?!
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top