Nu är väll inte SD ens med i regeringen? Dom stödjer sittande regering vad jag förstått.
Allt som moderat ledaten tagit i sin kariär har ju blivit skit.. Kasta skiten på dom som bestämmer inte på dom som står utanför fönstret o hejar på
Regeringsunderlag skrev jag.
Formellt är dom inte med i regeringen då SD och L inte kan sitta i samma regering. Men de har både specat upp i förväg vilken politik som ska drivas, vilket är standard för stödpartier i regeringsunderlaget, men det unika denna gång är att de har tjänstemän på regeringskansliet och att alla frågor även diskuteras i möten på veckobasis vilket inte är hur det brukar fungera. SD har själv skrutit om att de kommer att ha inflytande över all politik som denna regering för och skillnaden mot att inte sitta i regeringen är minimal. SD har exempelvis i praktiken betydligt mer del i de förslag och hittills förd politik än L och KD. Vilket såklart inte automatiskt är en dålig sak, jag håller med SD i en hel del, men att fortsätta låtsas att man är motståndet mot etablissemanget.
Sen är jag övertygad att SD kommer att i nästa val skylla sig från allt som i väljarnas ögon varit dåligt, men förhoppningsvis ser väljarna igenom det. Om inte allt varit bra såklart, då ska även de har cred, men det jag sett hittills imponerar inte... mer än att jag slipper se miljöpartistiska ministrar vilket såklart är värt en del.
Så om allt Uffe gör blir skit, vilket jag inte hoppas, så kommer en hel del av den skiten även nå SD.