Norrbotten, det är väl där man bygger hus av tapetserade renstängsel?
Googla ”Norrbottensgård”, pojk!
Norrbotten, det är väl där man bygger hus av tapetserade renstängsel?
Ja tackSjälv har jag en gammal klassisk mellangård i lätt nedgånget skick. Vill ni se bilder?
Hela spektrat finns. Därtill är det, som bekant, lite skillnad på hastigheten de växer med, träden. Flerhundraåriga ekar kan vara rätt imponerande.Skåne, det är väl där man alltid byggt hus av koskit och vass, i brist på riktiga träd?
Hälsade på kompis i Övik i somras. Det är så långt norrut jag varit på mc. Det finns mao en del kvar... Kan säga att jag hade kul i stort sett hela vägen. Inte minst tack vare goda vägtips norrut från Kga. Dit har jag roligt utan karta.Det är faktiskt jäkligt fint i Skåne, dessutom utmärkta hojvägar 10 mån per år. Känns som att det blir en sväng ditåt nästa sommar…
Pannrummet håller nu runt 18-20 grader och blev bättre efter att alla hål ner till krypgrunden tätades. Tidigare var det ju runt 35-40 grader där inne när vedpannan fanns och kördes. Jag håller kontinuerligt koll på olika rum vad gäller fukt och temp, så det inte blir något knas.Lämpligen kör du på värme som ersättning för pannan. Kan komma obehagligheter annars, beroende på hur bra dränering och ventilation du har.
/Vis av skada
Idag på morgonen och jobbet var det en rejäl diskussion om ett brev som folk fått hem i brevlådan från deras kommun.
Kort o gott stog det, var beredda på att vi släcker strömmen områdesvis Innom en nära framtid.
Dock kommer gatubelysning och kommunala fastigheter att behålla ström samt affärer och köpcentra.
Snacka om lite mera än lätt irritation och hat mot sossar och mp??
Hoppas bonnläppen får rätt! Hyfsat påläst men låter som ett sydsmåländskt högstadium.Lite onödigt att skicka ut det brevet nu, kärnkraften och vattenkraften levererar ju stadigt 75% nu, vi eldar olja för 8% och en fel vindmökkor snurrar så vi kan till och med exportera lite....
Snart får vi förhoppningsvis igång en reaktor till
Säkert så men dom kanske gjorde den bedömningen att har dom förvarnat kan dom göra det när dom vill, rör sig om Trollhättans energiverkLite onödigt att skicka ut det brevet nu, kärnkraften och vattenkraften levererar ju stadigt 75% nu, vi eldar olja för 8% och en fel vindmökkor snurrar så vi kan till och med exportera lite....
Chang är kul. Har säkert några bokstäver, men brukar ofta ha ganska bra på fötterna om saker. Ligger också bakom elbolaget "kärnkraft.se".Hoppas bonnläppen får rätt! Hyfsat påläst men låter som ett sydsmåländskt högstadium.
Lätt att underskatta,vilket är dumt.Chang är kul. Har säkert några bokstäver, men brukar ofta ha ganska bra på fötterna om saker. Ligger också bakom elbolaget "kärnkraft.se".
Är det postnord som levererat brevet så kan det varit hyperaktuellt när det skickades.Lite onödigt att skicka ut det brevet nu, kärnkraften och vattenkraften levererar ju stadigt 75% nu, vi eldar olja för 8% och en fel vindmökkor snurrar så vi kan till och med exportera lite....
Du får det att låta som något helt normalt.Momentan urkoppling och prioritering av el har det ”alltid” planerats för även om det i dessa tider känns mer aktuellt än tidigare. Nuförtiden heter det ”Styrel” och energimyndigheten är ansvarig myndighet.
Ganska odramatiskt och innebär egentligen ganska små uppoffringar för konsumenter/privatpersoner särskilt som det handlar om planerade avbrott.
Om det är två dagar per år som hälften av hushållen i en stad/stadsdel får avbrott 06-07 och den andra halvan 07-08 så skulle det i det förenklade exemplet inte innebära särskilt mycket mer än att man fick anpassa morgonrutiner två dagar det året…
Du får det att låta som något helt normalt.
När hade vi det senast?
Det är ju absurt att vi ska göra oss mer och mer beroende av något som är mer och mer opålitligt.
Lite som att åka kollektivt…
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |