....sen vevade man för kung och fosterland och ibland blev det bakslag så veven åkte åt helvete i sjön så man fick dyka efter den.....
Nej.Du kan ju köra Audi TT eller Mazda Miata också!
Eller en leasad NewBeetle med reklam för salongen.
Jag är kraftigt avis på Jörgens båt, by the way.
Har du några planer på att åka (k)analen bort till västkusten?
Isf. kan jag lova dig att det finns många här som är nyfikna på din båt. Även på vem den där han-som-vet-så-mycket-om-så-mycket-mannen är. Vi har en gästhamn i mitt i stan. Hade varit kul om du kom på besök. Åland-Petter bor ju även här numera
Ja det är en gammal dröm att dra kanalen till Göteborg och sedan utsidan hem till Eken. Men då ska man ha några kompisar som har tid och inte går varann på nerverna. Slussa sig till Göteborg är lite jobbigt själv.
Förstår jag dig rätt att det där görs varje år?! Puuuuh!
Får väl mönstra på ny besättning med jämna mellanrum längs vägen? Lär inte vara några problem. Anmäler mig som frivillig slussassistent biten genom Östergötland. CV: Optimistjolle och två veckor på kanalbåt i Frankrike när jag var tio... åsså kan jag koka the.
En panzerwagen och en tändkulebåt. Du är en man med mycket god smak måste jag säga... och med ett helvetes tålamod
Jag tycker det är nog jobbigt att sköta om våran lilla plastskorv som i princip är underhållsfri.
(Beskrivning av båtvård)
Tack dieselkollega! . Jag har just fått hem den programmerbara boost/egt-mätare jag beställt från SPA till dieselmercan. Kan visa bilder från installationen i dieseltråden senare, tänkte installera den på kvällarna denna helg om jag håller tempot på båtslipningen på dagarna.
En fråga av ren omtanke: Har min herre hört talas om hjärtflimmer? Hur mycket kan en människa hinna med?
Förhållande och småbarn ger nog mer hjärtflimmer.
Life is good
/Evighetsingel
Måste man verkligen göra allt det där varje år? Jag menar, håller inte fernissa och dylikt längre än så? Det ser ju inte särskilt slitet ut på de ställen du ännu inte hunnit slipa...
Jag kan bli matros och spelman för långfärden! Jag kan spela både smallpipe och great highland bagpipe
Tänkte mer på att för många fritidsaktiviteter, frånsett barn, familj och sånt trams, faktiskt kan ge en vuxen man hjärtflimmer. Ren omtanke.
Måste man verkligen göra allt det där varje år? Jag menar, håller inte fernissa och dylikt längre än så? Det ser ju inte särskilt slitet ut på de ställen du ännu inte hunnit slipa...
Jag kan bli matros och spelman för långfärden! Jag kan spela både smallpipe och great highland bagpipe
Ok, jag förstår, tack för omtanken
Jag har bara tre passioner, mercan båten och hojen, försöker hålla almanackan ganska ren. Det är planerandet av all tid som jag tror gör att många i väst får stressjukdomar. Dessutom måste de ha 700 kontakter på facebook, träna på "rätt" gym ett par ggr i veckan, göra boendekarriär, jobbkarriär, besöka de "rätta" resmålen osv. måsten hela tiden.
Mina otrendiga tre passioner är ju rent meditativa för själen. En tillflykt.
Det syns inte på fernissan vad solen gjort, det är uv-skyddet i fernissan som bryts ned. I likhet med solskyddfaktor man stryker på huden. När UV-skyddet är nedbrutet kan solens uv-strålar tränga djupare ned och bryta ned ligninget i träets ytskikt, då sitter inte fernissan fast längre utan krackelerar och flagar. Träets cellullosafiber saknar då matrisen, dvs bindemedlet. Det är därför obehandlat väderexponerat trä på tex en parkbänk blir grått och luddigt på ytan, ligninet är nedbrutet så att cellulosafibrerna på ytan inte sitter fast riktigt.
Trä är ju en fiberkomposit, matrisen är lignin och fibrerna är cellulosan.
Om man målar båten med färg behöver man inte matta ned och måla om varje år, färgens pigment stoppar strålningen.
Att döma av tråden verkar jag ju snart ha en grym besättning av allehanda personligheter och bakgrund! Noaks ark!
Kom att tänka på en av mina favoritböcker, Tre män i en båt. Den handlar just om tre vänner och en jycke som gör en olympisk kanaltur.
Ok, jag förstår, tack för omtanken
Jag har bara tre passioner, mercan båten och hojen, försöker hålla almanackan ganska ren. Det är planerandet av all tid som jag tror gör att många i väst får stressjukdomar. Dessutom måste de ha 700 kontakter på facebook, träna på "rätt" gym ett par ggr i veckan, göra boendekarriär, jobbkarriär, besöka de "rätta" resmålen osv. måsten hela tiden.
Mina otrendiga tre passioner är ju rent meditativa för själen. En tillflykt.
Det syns inte på fernissan vad solen gjort, det är uv-skyddet i fernissan som bryts ned. I likhet med solskyddfaktor man stryker på huden. När UV-skyddet är nedbrutet kan solens uv-strålar tränga djupare ned och bryta ned ligninget i träets ytskikt, då sitter inte fernissan fast längre utan krackelerar och flagar. Träets cellullosafiber saknar då matrisen, dvs bindemedlet. Det är därför obehandlat väderexponerat trä på tex en parkbänk blir grått och luddigt på ytan, ligninet är nedbrutet så att cellulosafibrerna på ytan inte sitter fast riktigt.
Trä är ju en fiberkomposit, matrisen är lignin och fibrerna är cellulosan.
Om man målar båten med färg behöver man inte matta ned och måla om varje år, färgens pigment stoppar strålningen.
Att döma av tråden verkar jag ju snart ha en grym besättning av allehanda personligheter och bakgrund! Noaks ark!
Kom att tänka på en av mina favoritböcker, Tre män i en båt. Den handlar just om tre vänner och en jycke som gör en olympisk kanaltur.
Förhållande och småbarn ger nog mer hjärtflimmer.
Life is good
/Evighetsingel
Ah, jag förstår... Man lär sig något nytt varje dag!
Men varför inte bara måla med färg då? Känns ju som att det skulle spara ofantliga mängder tid... :latmask
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|