Äkta HRC plugg minsann. Det i kombo med dekaltrim gör att du kommer få highscore på den där Solo2.Fortsätter med Castrol Hondan, inga stora saker tyvärr, men det går sakta framåt, jag har inte bråttom.
Jag skaffade en tidtagare för ett tag sen, det blev en Solo2 efter lite rådfrågan med några kompisar som kör RR.
Jag ville ha den i mitten plus att jag ville använda hålen under styrkronan där tändningen egentligen ska sitta.
Så jag designade ett fäste i 3D och printade sen ut det i PLA.
Här sitter testet på plats, jag kommer göra några små justeringar och sen sätta dit en permanent.
View attachment 507106
Så här ser det ut uppe ifrån, notera den vita pluggen som sitter i styr bulten, den var original ifrån HRC, inte lätta att få tag på men det gick.
View attachment 507107
View attachment 507108
Rakt upp kl 12 så är det dags att växla! Enl Mike på DHolda så sa han 11.500, så det verkar stämma.Häftigt att det sitter en varvräknare med start rakt ned kl6. Det skulle vara så på den tiden på en Honda. Så vi högpresterande fabriksförare skulle slippa flytta blicken allt för långt när vi ligger i vårt optimala varvtalsintervall....
Det vill gärna bli fint!
En sån där fascination har jag också.Jag väntar förtvivlat på mitt vinterobjekt ( wink wink N………….r) men köpte nyligen den riktiga änkemakaren, för vad jag vet så blev iaf inga av alla de hojar som kallats änkemakare genom tiderna förbjudna att säljas redan på åttiotalet till slut i alla fall. Eller så är det en myt men spontant ser det jävligt felkonstruerat ut. Lät coolt när man var liten i mellanstadiet iaf. Dödligheten alltså. Känns som att bakaxeln borde vart nån halvmeter bredare. Sägs att de gör hundra blås
Hehe där har du lite att göra vaEn sån där fascination har jag också.
Den vita är nästan klar.Hehe där har du lite att göra va
Kommer osökt att tänka på dettaDen vita är nästan klar.
Ska spackla lite plast i vinter och dra på nån vinyl.
Den röda har jag en Grom motor med insprut till som står och väntar på att få plats.
Motorblocken är ruggigt lika varandra så jag har en förhoppning om att det bara är klipp och klistra...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|