addex
OFF
Sanning för många år sedan kanske, inte nu längre..
utveckla tack om du har tid!
Sanning för många år sedan kanske, inte nu längre..
En enskild cylinder vet inget om de andra cylindrarna i en motorkonfiguration. Konfiguratinen har inget med det specifika vridet att göra.utveckla tack om du har tid!
jamen tackar för infon då bara det att man hört så mkt att v-motor har mer vrid.
obs har inte ägt motorcykel med v-motor.
minns de som snacka på motogp svenska eurosport att v4 hade mer vrid än rad4.
Man kanske inte ska posta "fakta" om man inte riktigt har koll. Visst fattar folk att du omöjligtvis kan veta, men hur känns det eg att skriva "öhlins är riktigt bra fjädring!! bättre än omodifierad showa" när du vet att du inte har testat vare sig det en eller det andra? Förutsätter att du inte pratar cross eftersom det är ett RR-forum.
I teorin skulle det mycket väl kunna vara så, men troligtvis bara en kort tid. Om det egenägda bolaget trots Hondas ekonomiska muskler inte kunde få fram tillräckligt bra grejer skulle de nog köra med Öhlins.Tror någon verkligen att RepsolHonda i MotoGP skulle riskera att inte vara konkurrenskraftiga genom att välja fel fjädringsfabrikat?
I teorin skulle det mycket väl kunna vara så, men troligtvis bara en kort tid. Om det egenägda bolaget trots Hondas ekonomiska muskler inte kunde få fram tillräckligt bra grejer skulle de nog köra med Öhlins.
(Honda äger Showa för den som inte visste det)
Det finns väl gott om exempel på fordonstillverkare som börjat rejsa med sina egna lösningar för att så småningom inse att de inte räcker till.
Passa på att läsa om "vrid" när du ändå gästar teknikforumet.jamen tackar för infon då bara det att man hört så mkt att v-motor har mer vrid.
obs har inte ägt motorcykel med v-motor.
minns de som snacka på motogp svenska eurosport att v4 hade mer vrid än rad4.
Är Bradley en konkret title-contender 2008 på en Aprilia?Test Jerez 2007-11-19
125GP
1 - Gabor Talmacsi (Aprilia) - 1’47”907 47 varv
4 – Bradley Smith (Aprilia) - 1’48”730 56 varv
Test Jerez 2007-11-19
125GP
1 - Gabor Talmacsi (Aprilia) -
2 - Sergio Gadea (Aprilia) -
3 – Simone Corsi (Aprilia) -
4 – Bradley Smith (Aprilia) -
5 – Mike Di Meglio (Derbi) -
6 – Esteve Rabat (KTM) -
7 – Sandro Cortese (Aprilia) -
8 – Pablo Nieto (KTM) -
250GP
1 - Hiroshi Aoyama (KTM) -
2 - Mika Kallio (KTM) -
3 - Hector Barbera (Aprilia) -
4 - Alvaro Bautista (Aprilia) -
5 - Hector Faubel (Aprilia) -
6 - Thomas Luthi (Aprilia) -
7 - Mattia Pasini (Aprilia) -
8 - Karel Abraham (Aprilia) -
9 - Roberto Locatelli (Gilera) -
10 - Julian Simon (KTM) -
11 - Lukas Pesek (Aprilia) -
12 - Imre Toth (Aprilia) -
13 - Manuel Poggiali (Aprilia) -
14 - Federico Sandi (Aprilia) -
15 - Ricard Cardús, Aprilia -
16 - Alex Baldolini (Aprilia) -
Skapligt uppenbart att japanarna inte precis ligger sömnlösa över att ta en produktionstitel i tvåtaktsklasserna nuförtiden![]()
I teorin skulle det mycket väl kunna vara så, men troligtvis bara en kort tid. Om det egenägda bolaget trots Hondas ekonomiska muskler inte kunde få fram tillräckligt bra grejer skulle de nog köra med Öhlins.
(Honda äger Showa för den som inte visste det)
En förklaring kan ju vara att inga "japanska" team var med på testen. Vet du Axxexs?
Det känner jag till och självklart lär Honda dra sig in i det längsta innan de hänger på Öhlins-grejer.... och Yamaha äger Öhlins. Kan därmed tänka mig att det skulle svida i Honda ögonen med en Öhlinskitad fabriks Honda.
I MotoGP-klassen är det ofta ett eller flera team som saknas av olika anledningar i början av vintersäsongen och det kanske är samma sak i 125 och 250.Jo så kan det vara, tänkte inte på detJag trodde att iprincip alla teamen testade på dessa testdagar
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |