Vintertester 2007/08.

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
Dessa är anmälda till testet på Jerez 27-29 nov.

Daniel Pedrosa (Repsol Honda Team)
Nicky Hayden (Repsol Honda Team)

Andrea Dovizioso (Honda Jir Team Scot)

Randy de Puniet (Honda) (Honda LCR)

Shinya Nakano (Honda Gresini)
Alex de Angelis (Honda Gresini)

Colin Edwards (Yamaha Tech 3)
James Toseland (Yamaha Tech 3)

Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team)
Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team)

John Hopkins (Kawasaki Racing Team)
Anthony West (Kawasaki Racing Team)

Casey Stoner (Ducati Marlboro Team)
Marco Melandri (Ducati Marlboro Team)

Vittoriano Guareschi (Ducati test team)
Shinichi Itoh (Ducati test team)
Niccolò Canepa (Ducati test team)

kul att rossi är tillbaka :tummenupp
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
japp nu ska han svinga benet över 2008 M1 så du blir det andra bullar tror ja.
Enligt Edwards som testat den ska den vara tillförlitligare överallt dessutom har ja läst att motorn ska vara helt ny! och med bridgestone på det som är bättre än michelin. Ne tror på rossi 2008 nog betydligt mer konkuranskraftigt material och han kommer inte då byta till ducati yamaha vill nog inte släppa han liksom:D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Mika Kallio Red Bull KTM -250GP
2211-kallio-jerez.jpg


Sergio Gadea Aspar aprilia -125GP
2211-gadea-jerez.jpg


Alvaro Bautista Aspar aprilia -250GP
2211-bautista-jerez.jpg


Pablo Nieto Red Bull KTM -125GP
DM1195672850.jpg


Manuel Poggiali Campetella aprilia -250GP
poggiali_2.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ramen på aprilias nya 1000 påminner mycket om dom nya ramarna på deras 125/250 GP-hojar.

2210-aprilia-espia1.jpg


2210-aprilia-espia5.jpg


2210-aprilia-espia3.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Är han på väg tillbaka? Var det inte han som gått upp i vikt så illa att han inte rymdes i sin gamla utrustning?

10kg hade han lagt på sig sen han slutade köra för 1 1/2 år sen. Men ska ha tränat bort hälften av dom nu. :)

Han har haft lite problem med sig själv sen han blev världsmästare. Han är en rätt tyst och tillbakadragen person som tydligen fick lite panik av att ha blivit "kändis" sen han vann VM 2gg. Prestationsångest mm som gjort att hans körning låst sig. Sen är det en grej till, som har tystats ner. Han slog huvudet rätt kraftigt vid en vurpa en gg. Då körde han mot fel riktning på banan efter att ha hoppat upp på hojen igen.. :gnissla Vissa säger att han inte riktigt är samma person efter den vurpan. Hoppas han är i bättre form nu till nästa år iaf. Köra kunde han tydligen hyffsat bra en gg..

Han kommer köra en RSW 250 LE för Campetella. (Semifabriks hoj) Dom 6st som kommer köra fabriksversionerna får den nya RSA 250 modellen nästa år.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
10kg hade han lagt på sig sen han slutade köra för 1 1/2 år sen. Men ska ha tränat bort hälften av dom nu. :)

Han har haft lite problem med sig själv sen han blev världsmästare. Han är en rätt tyst och tillbakadragen person som tydligen fick lite panik av att ha blivit "kändis" sen han vann VM 2gg. Prestationsångest mm som gjort att hans körning låst sig. Sen är det en grej till, som har tystats ner. Han slog huvudet rätt kraftigt vid en vurpa en gg. Då körde han mot fel riktning på banan efter att ha hoppat upp på hojen igen.. :gnissla Vissa säger att han inte riktigt är samma person efter den vurpan. Hoppas han är i bättre form nu till nästa år iaf. Köra kunde han tydligen hyffsat bra en gg..

Han kommer köra en RSW 250 LE för Campetella. (Semifabriks hoj) Dom 6st som kommer köra fabriksversionerna får den nya RSA 250 modellen nästa år.

Campetella vinner i alla fall "fulast lack"-tävlingen hands down.

moto_campetella.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Campetella's pressmedelande om Poggiali som deras ena förare nästa år.

MANUEL POGGIALI WITH CAMPETELLA IN 2008
Montecassiano (Macerata, Italy), Monday 19th November 2007

Manuel Poggiali, has agreed to join Campetella Racing Team for the 2008 season, aboard an Aprilia LE 250cc bike managed by the Italian team from le Marche. The twenty-four-years-old rider from San Marino, 125cc World Champion in 2001 and 250cc World Champion in 2003, makes his come-back to racing after a sabbatical year. In the quarter litre class Manuel counts 45 starts, 5 wins, 3 pole positions and a total of 13 podium finishes. Besides Poggiali the Italian Team lines up, for the second year in a row, Fabrizio Lai recent winner of the 2007 Michel Metraux trophy given to the best private rider.

MANUEL POGGIALI:
“I’m very happy to return racing! I look forward to pit my strength against my opponents aboard an Aprilia bike with which I’ve won the World Title in 2003”.

EROS BRACONI (Team Manager):
“We are very satisfied with this agreement as we feel that Manuel is a first class rider who has a lot to offer. We are convinced that together we can do a good season, full of good results”.



Campetella vinner i alla fall "fulast lack"-tävlingen hands down.

Kanske inte så lätt när huvudsponsorns färger är rosa och gult. :näsblod
Men dom har tonat ner dom färgerna lite mot vad dom haft tidigare iaf! :D
Motoivang.jpg
 
Last edited:

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
........som kommer köra fabriksversionerna får den nya RSA 250 modellen nästa år.

Den nya RSA modellen, har de vänt slidmatningen på den också som de gjorde på 125an?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bradley Smith Polaris World aprilia -125GP
474601d25f303.jpg


474601b915f20.jpg


Pablo Nieto KTM Onde 2000 -125GP
D,_Nieto_KTM.jpg
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Vad väger Bradley Smith egentligen , 40kg eller ....
Hur gammal är Poggiali nu , kommer ihåg när han körde för Derbi 125cc.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad gör det för skillnad igentligen? :confused: Om det är någon som kan svara på det....

Poängen är att insugsgaserna inte träffar vevskivan pang på utan behåller en del av sin fart (och därmed rörelsemäng) vilket innebär bättre flöde och det är lättare att överfylla vevhuset (på samma sätt som man strävar vid hög gashatighet vid 4-t portning då det ökar fyllnadsgraden av cylindern).
Dessutom slipper man ha förgasaren på sidan vilket minskar bredden på motorn, nackdelen är däremot at det blir svårare att driva sliden då man numera behöver någon form av vinkelväxel (axxexs har du några bilder eller info om hur de löst det?)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Poängen är att insugsgaserna inte träffar vevskivan pang på utan behåller en del av sin fart (och därmed rörelsemäng) vilket innebär bättre flöde och det är lättare att överfylla vevhuset (på samma sätt som man strävar vid hög gashatighet vid 4-t portning då det ökar fyllnadsgraden av cylindern).
Dessutom slipper man ha förgasaren på sidan vilket minskar bredden på motorn, nackdelen är däremot at det blir svårare att driva sliden då man numera behöver någon form av vinkelväxel (axxexs har du några bilder eller info om hur de löst det?)

Har inte hittat bilder på RSA250 motorn. Dom är inte så glada för att folk tar foto på dom. :) Enligt en som sett en RSA125 motor så ska det vara en tandrem som sköter drivningen till sliden.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Poängen är att insugsgaserna inte träffar vevskivan pang på utan behåller en del av sin fart (och därmed rörelsemäng) vilket innebär bättre flöde och det är lättare att överfylla vevhuset (på samma sätt som man strävar vid hög gashatighet vid 4-t portning då det ökar fyllnadsgraden av cylindern).
Dessutom slipper man ha förgasaren på sidan vilket minskar bredden på motorn, nackdelen är däremot at det blir svårare att driva sliden då man numera behöver någon form av vinkelväxel (axxexs har du några bilder eller info om hur de löst det?)

tack för ett förstårligt svar, fan vilket kunnigt folk det finns här :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kl 10-18 kör man MotoGP-testerna på Jerez nu 27-29. Entre 3 euro/dag.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top