...detta kan bli rena magin för den redan så goda stämningen i Repsol Honda Teamet.
Äntligen!!!
...detta kan bli rena magin för den redan så goda stämningen i Repsol Honda Teamet.
Vilken gnällspik lille Butter verkar vara. Det är väl klart som korvspad att Hayden försöker få hojen så bra som möjligt för att passa hans egen körstil. Butter gjorde ju samma sak själv förra året....detta kan bli rena magin för den redan så goda stämningen i Repsol Honda Teamet.
Kan det vara så att Butter börja känna pressen att prestera och letar lämpliga ursäkter att plocka fram i slutet av säsongen?
Det kan lika väl tyda på att Hayden gör en stor del av utvecklingen i sitt team och därför får testa fler saker och därför lägger flest varv, eller är det helt otänkbart?Den som överlägset på alla träningar lägger flest varv är alltid Hayden. Det kan tyda på att han inte testar ut så många delar utan bara vill ligga ute för att lägga varv och istället själv försöka vänja in sig vid materialet han kör på eller behöver många varv för att förstå vad som behöver ändras på en hoj.
Det kan lika väl tyda på att Hayden gör en stor del av utvecklingen i sitt team och därför får testa fler saker och därför lägger flest varv, eller är det helt otänkbart?
Att byta ut delar på en cykel kostar tid i depån. Förare vill oftast byta ut saker på samma hoj för att bäst känna efter exakt hur skillnaderna blir. Edwards valde tex att inte köra på sin andrahoj på senaste testet när hans första hoj bytes ram på. Han körde inget alls på hela förmidagen ena dagen nu senast i Sepang. Många förare kör kanske bara 5 varv när dom testar ut något innan dom går in och ger rapporter och byter ut något eller gör nya inställningar. Hayden verkar gärna vilja köra många varv när han är ute.
En duktig testförare behöver bara köra 2 varv för att bedömma en ny del på en hoj. Dom som är anställda som testförare kör oftast minst antal varv när dom tränar ihop med ordinarie förare. Hayden gör som sagt helt tvärtom.
Tycker du att något i historien har tytt på det?Det kan lika väl tyda på att Hayden gör en stor del av utvecklingen i sitt team och därför får testa fler saker och därför lägger flest varv, eller är det helt otänkbart?
Jag är tveksam.. tror nog mer på Sandstreams åsikt..
Tror nog Hayden är noga med att samla mycket data för varje pryl, så
att de har mycket att analysera sen. Plus att han verkligen är säker
på om något är bra eller dåligt. Själv tycker 2 varv låter lite väl lite
för att konstatera om något är bra eller dåligt. Visst.. du känner ju omgående
om det sitter bättre eller sämre bromsar på, men när det gäller kanske
mer invecklade chassi ändringar, så har jag svårt att tänka mig att
verkligen endast 2 varv räcker för att bilda sig en korrekt uppfattning..
men det är bara vad jag tror..
Dags att vara seriösa igen.
Och det fungerar bevisligen eller är du inne på samma linje som Gustav? Isf, svara gärna på frågorna nedan.En duktig testförare behöver bara köra 2 varv för att bedömma en ny del på en hoj. Dom som är anställda som testförare kör oftast minst antal varv när dom tränar ihop med ordinarie förare. Hayden gör som sagt helt tvärtom.
Menar du att det var Butters utvecklingsarbete som gjorde att Hayden vann 2006?Tycker du att något i historien har tytt på det?
Och det fungerar bevisligen eller är du inne på samma linje som Gustav? Isf, svara gärna på frågorna nedan.
..
Dags att vara seriösa igen.
Om nu Hayden var väldigt bra på att utveckla saker så verkar varken HRC eller hans teamkompisar ha upptäckte det eftersom:Och det fungerar bevisligen eller är du inne på samma linje som Gustav? Isf, svara gärna på frågorna nedan.
Menar du att det var Butters utvecklingsarbete som gjorde att Hayden vann 2006?
Eller var det Biaggis utveckling 2005, eller kanske Rossis 2004?
Men det var ju det chassie som var skit och som Biaggi inte kunde köra på. Har du ändrat dig nu och menar att de var ett bra chassie som man kunde vinna en VM-titel på?Den hoj som Hayden körde 2006 var ju en hoj med chassie som Gibernau och Biaggi testade fram under 2005, tex.
Det chassie som man baserade 2006 års hojen på var det chassie som Sete och Biaggi testade på Brno och Motegi 2005 men de körde inga race på det 2005. Har jag påstått något annat? När och var då?Men det var ju det chassie som var skit och som Biaggi inte kunde köra på. Har du ändrat dig nu och menar att de var ett bra chassie som man kunde vinna en VM-titel på?
Och de körde inga race med chassit för att:Det chassie som man baserade 2006 års hojen på var det chassie som Sete och Biaggi testade på Brno och Motegi 2005 men de körde inga race på det 2005. Har jag påstått något annat? När och var då?
De körde inga race med det chassiet för att det inte passade till 05 motorn då den motor som Hayden hade 06 var helt annorlunda än de andra RC211V motorerna, 3 % mer effekt och vrid i pricnip genom hela registret och bättre centraliserad massa etc. Den motorn var inte färdig för race under 05. Allt enligt en HRC kille när han intervjuades av Motorcycle Racer - men han kanske ljög?Och de körde inga race med chassit för att:
A: Det var dåligt
B: Det var bra
Jag tippar på A vilket gör det ännu svårare att förstå hur Biaggi och Sete hade något med RC211V -06 att göra.
Det är fritt fram att lägga fram vilken teori du vill men är den inte underbyggd med lite substans får den respons. Är den väl underbyggd får du väl mindre negativ respons, likt axxexs teori...Hade jag framfört en teori, liknande den som Axxexs lägger fram, om tex Butter eller Biaggi hade det blivit ett jäkla liv. Men nu var det Hayden och då är det okej.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |