Vintertester 2007/08.

sandstream

Guest
1-1 Pedrosa vs. Hayden? Vad menas?
Jag tror de jämför placeringar i VM-tabellen 2006 och 2007. Butter var ju före Hayden förra säsongen.

VM-titlar i MotoGP:
Hayden: 1
Butter: 0

Hur länge kan Hayden leva på sin VM-titel? Man är aldrig bättre än sitt senaste race och 2007 så var ju pedrosa överlägsen Hayden både på banan och i statistiken.
Men ändå så vann han inte.
Lite som att glatt gå hem från en förlust i 7:e och avgörande SM-finalen i hockey eftersom det egna laget vann Elitserien överlägset, gjorde flest mål, släppte in minst osv...

BTW: Rossi borde få sparken, hur länge ska han leva på att han vann 2005? :rolleyes:
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror de jämför placeringar i VM-tabellen 2006 och 2007. Butter var ju före Hayden förra säsongen.

VM-titlar i MotoGP:
Hayden: 1
Butter: 0
Så VM-titlar är enda sättet att värdera en förares kunskaper? Vad som händer nu är ointressant alltså.

Men ändå så vann han inte.
Lite som att glatt gå hem från en förlust i 7:e och avgörande SM-finalen i hockey eftersom det egna laget vann Elitserien överlägset, gjorde flest mål, släppte in minst osv...
det är intressant eftersom det är 2008 nu och Pedrosa visar hela tiden att han är den bättre föraren av de två.

BTW: Rossi borde få sparken, hur länge ska han leva på att han vann 2005? :rolleyes:
Har jag sagt att hayden ska få sparken? Det enda jag har sagt är att HRC tydligen verkar dela min åsikt att Pedrosa är en bättre förare än Hayden, fast det var väl mest pga oljedollar från Repsol och tryck från Dorna. ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För övrigt så avslutar jag den här diskussionen nu för den leder ingen vart och ingen blir gladare av att läsa vårat trätande. Snart är det dessutom tester på Philip Island igen så tråden kan återuppstå med ursprungligt värde.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
I så fall har ju tex. Biaggi Fem vm-titlar men de har ju aldrig räknats på dessa forum.

Nu skämtar du, eller har du varit frånvarande de senaste fem åren? Det finns två olika skolor gällande det där här på SH.

Sandi m fl rankar MotoGP, WSBK och AMA som de högsta och enda titlarna. 125 och 250 låtsas-klasser.

Gustav m fl lägger samma vikt vid 125GP och 250GP som MotoGP, men räknar WSBK och AMA som sekundära.
 

sandstream

Guest
Så VM-titlar är enda sättet att värdera en förares kunskaper?
Nej, absolut inte men att säga att A är bättre än B när A inte lyckats vinna någon titel känns lite snett. 2007 var Butter bättre än Hayden men i slutänden är det segrar som räknas.

Ja, vi kan avsluta diskussionen och vara stolta över att vi inte kallat varandra för dumma saker :tummenupp
(Även om jag tycker att du är dum! :blah )

Sandi m fl rankar MotoGP, WSBK och AMA som de högsta och enda titlarna. 125 och 250 låtsas-klasser.
Låtsas-klasser är att ta i lite. Det krävs en hel del för att vinna 125/250 men personligen ser jag en MotoGP-titel som något mycket finare. Ungefär som att en F1-titel smäller högre än en i Formel Renault (eller vad serien "under" F1 heter nu för tiden).
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bradley Smiths snabbaste tid på Jerez är det snabbaste någon kört på den banan med en 125:a.

Bilder på dom nya förarna hos Keifer, som fått Grizzly som huvudsponsor.
33556611.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lite utalanden om Melandris problem med att köra Ducatin.

Marco Melandri
"The Desmosedici represents a bigger hurdle than I had expected. But I'm not looking at the laptimes, I'm just trying to adapt to the bike in the best possible way. Besides, winter testing has never been great for me.

"I'm very sensitive and I'm used to make just small changes at the time, while here every step is bigger. I'm riding stiff, I'm having trouble feeling the front: with the Honda I was used to have more weight at the front.

"I've tried to work on the weight distribution, now I'll have to work on the suspensions: the Ohlins fitted on the Ducati are very different from the Showa, and the feeling is strange.

"I'd like to change something (in the engine) but I don't know to what extent I'll be able to do it. It's tough to manage all this power.

"The truth is that, after having tried to adapt the bike to my style, maybe it's time for me to adapt to it, by looking at what Casey does, by learning to use the throttle in a different way, by studying the telemetry. The engineers seem to have understood what I need, thank goodness we'll be back on the bike immediately at Phillip Island."


Livio Suppo
"It's pointless to pretend there are no problems, but I absolutely don't think the situation is comparable (to Capirossi's). I'm ready to bet that it's just a matter of time, that Marco will reach the level of the best."

Casey Stoner
Marco and I have talked, he has his problems, but we work in different directions and we both need to find our ways. I'm concentrating on developing the bike and I don't think I'm able to give him advice: Loris in 2007 helped me but I had a different style so his advice was useless.

"It's the same with Marco, but he has the talent to understand and improve. Maybe he just needs some time, let's wait until the start of the season to pass judgement."
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Nu skämtar du, eller har du varit frånvarande de senaste fem åren? Det finns två olika skolor gällande det där här på SH.

Sandi m fl rankar MotoGP, WSBK och AMA som de högsta och enda titlarna. 125 och 250 låtsas-klasser.

Gustav m fl lägger samma vikt vid 125GP och 250GP som MotoGP, men räknar WSBK och AMA som sekundära.

Ahh... tack för info. Har fattat lite av det där men inte vilka som är för/emot vad. Har väl varit inne här lite för lite:tungan

Ska man vara petig har Biaggi fyra VM-titlar. :tungan

Rätt ska va rätt:tummenupp
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tider från träningar idag på Valencia.


Valencia 2008-01-29

125GP
1. Simone Corsi 1’39.6
2. Sergio Gadea 1’39.7
3. Gabor Talmacsi 1’39.9
4. Joan Olivé 1’40.3
5. Pol Espargarò 1’40.4
6. Bradley Smith 1’40.4
7. Andrea Iannone 1’40.4
8. Randy Krummenacher 1’40.5
9. Sandro Cortese 1’40.5
10. Efrén Vázquez 1’40.7
11. Dino Lombardi 1’40.8
12. Danny Webb 1’40.9
13. Nico Terol 1’40.9
14. Pere Tutusaus 1’40.9
15. Scott Redding 1’41.2
16. Stefan Bradl 1’41.4
17. Steve Bonsey 1’41.6
18. Marc Marquez 1’41.7
19. Michael Ranseder 1’41.8
20. Raffaele De Rosa 1’42.0
21. Takaaki Nakagami 1’42.1
22. Lorenzo Savadori 1’42.1
23. Kyle Smith 1’42.3
24. Robin Lasser 1’42.3
25. Pablo Nieto 1’42.5
26. Louis Rossi 1’42.8
27. Hugo Van der Berg 1’42.9
28. Iván Maestro 1’42.9
29. Julián Miralles 1’43.0
30. Cyrril Carrillo 1’43.1
31. Adrián Martín 1’43.2
32. Alexis Masbou 1’43.5
33. Jules Cluzel 1’43.5
34. Luca Vitalli 1’43.6
35. Roberto Lacalendola 1’43.7
36. Ferruccio Lamborghini 1’43.8
37. Oscar Climent 1’45.0
38. Amadeo Lladós 1’45.1
39. Roberto Farinelli 1’45.8
40. Genaro Sabatino 1’46.8
41. Axel Pons
41. Marco Ravaioli
41. Robert Muresan


250GP
1. Mika Kallio FIN KTM 1.35.2
2. Julián Simón ESP KTM 1.35.9
3. Marco Simoncelli ITA Gilera 1.35.9
4. Aleix Espargaró ESP Aprilia 1.36.1
5. Álvaro Bautista ESP Aprilia 1.36.3
6. Álex Debón ESP Aprilia 1.36.3
7. Héctor Barbera ESP Aprilia 1.36.3
8. Héctor Faubel ESP Aprilia 1.36.5
9. Thomas Luthi SUI Aprilia 1.36.5
10. Hiroshi Aoyama JAP KTM 1.36.5
11. Mattia Pasini ITA Aprilia 1.36.6
12. Karen Abraham CHE Aprilia 1.36.6
13. Roberto Locatelli ITA Gilera 1.37.4
14. Federico Sandi ITA Aprilia 1.37.4
15. Lukas Pesek CHE Aprilia 1.37.6
16. Alex Baldolini ITA Aprilia 1.37.6
17. Fabrizio Lai ITA Aprilia 1.37.7
18. Manuel Poggiali RSM Aprilia 1.38.4
19. Imre Toth HUN Aprilia 1.38.9
20. Eugene Laverty FRA Aprilia 1.39.4
21. Russel Gómez ESP Aprilia 1.41.1
22. Doni Pradita MAL Yamaha
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Grymma bilder! Det är så det ryser i en när man tittar på vissa. :)
Läckert block på kawan. :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ja, vi kan avsluta diskussionen och vara stolta över att vi inte kallat varandra för dumma saker :tummenupp
Är inte att kalla varandra för dumma saker som saboterar Racingforumet. Det är att skriva dumma saker.

:fakta

Det slutgiltiga beviset för att det är svårt att köra fort med en MotoGP-hoj?
Nej, ett i raden av exempel på förare som har svårt att handskas med Ducatin. Checa, Capirossi, Melandri.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Har någon sagt att det är enkelt? Vissa hävdar att det är enklare än tidigare men det är som bekant en helt annan sak.
Melandris uttalande står lite i kontrast till din signatur.
Nej, ett i raden av exempel på förare som har svårt att handskas med Ducatin. Checa, Capirossi, Melandri.
Jag tror du missar poängen lite. Vi talar titt som tätt om hur lätt eller svårt det är att köra en MotoGP-hoj fort. Ducati har enligt de flesta det bästa engine management systemet (TC, LC, etc) och trots det har Melandri problem med att hantera gasen. Det tolkar iaf jag som att det inte alls är så lätt som en del vill påskina.
Är inte att kalla varandra för dumma saker som saboterar Racingforumet. Det är att skriva dumma saker.
Ja men då så, då är det väl bara för dig att fortsätta med att starta trådar i OT-forumet istället ;)
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top