Vintertester 2007/08.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
vilka blir topp-5 då?

topp-3 är enklare: Rossi, Stoner, Pedrosa (utan inbördes ranking)
men sen är det hårt: Hayden, RdP, Capirossi, Lorenzo?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hopkins blev ju fyra förra året och borde kunna vara med i topp-5
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hopkins blev ju fyra förra året och borde kunna vara med i topp-5

knappast, de tre + fyra jag nämnde och kanske även Dovizioso borde vara före honom i sammandraget efter Valencia. 9:a alltså - mitt tips

Om Elías och Melandri hittar rätt på Duccen så är det bara skador på någon som kan rädda topp-10 för Vingmuttern.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Liam Schubert som är mek i dÁntin Ducati om bilderna på Kawasaki´s motor som kom ut.

"Funny thing about these photos that showed up on Soup. Because it breached the rule of showing private technology, Kawasaki immediately revoked pit box photo priviledges from everyone except two official Kawi photogs. This will mean a distinct lack of shots of Team Green from here on out. And for what? While we might have gotten a chance to see their prototype screamer engine at Sepang, and the shooter may have made 200 Euros, it is such a stupid thing to happen and I can't believe that Dean would have posted these in such a public way. Everyone in the paddock knows you don't go shooting secret stuff and then selling it to the public. Suzuki is also furious at their chassis and equipment having been shown and will likely do the same thing as Kawi."
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
AMA killarna testade på Fontana nyligen.

Hodgson tillbaka i AMA hos American Honda.

2.JPG


Josh Herrin, Chaz Davies och Ben Spies.

5.JPG


Mladin och Spies.

6.JPG


Davies, Steve Rapp och Josh Herrin.

Fontana012.JPG


Jason Di Salvo.

Fontana013.JPG


Ben Boström.

Fontana016.JPG


Josh Herrin, igen, en framtida AMA-mästare? Jag tror det.

Fontana017.JPG


Hodgson igen.

Fontana018.JPG


Geoff May

Fontana019.JPG


Roger Lee Hayden och Jamie Hacking.

Fontana_kawi.jpg


Tider.
Superbike:


1. Ben Spies (Suzuki) 1:22.4
2. Mat Mladin (Suzuki) 1:22.9
3. Jason DiSalvo (Yamaha) 1:23.9
4. Tommy Hayden (Suzuki) 1:23.9
5. Neil Hodgson (Honda) 1:24.1
6. Aaron Yates (Suzuki) 1:24.2
7. Jamie Hacking (Kawasaki) 1:24.3
8. Eric Bostrom (Yamaha) 1:24.4
9. Roger Lee Hayden (Kawasaki) 1:25.1
10. Matt Lynn (Honda) 1:25.5

Superstock:
1. Aaron Yates (Suzuki) 1:25.0
2. Geoff May (Suzuki) 1:25.2
3. Jake Holden (Honda) 1:25.5
4. Matt Lynn (Honda) 1:25.5

Supersport:
1. Chaz Davies (Kawasaki) 1:26.62
2. Josh Hayes (Honda) 1:26.8
3. Jake Zemke (Honda) 1:26.8
4. Josh Herrin (Yamaha) 1:26.9
5. Ben Bostrom (Yamaha) 1:27.0
6. Steve Rapp (Kawasaki) 1:27.1
7. Tommy Hayden (Suzuki) 1:27.4
8. Roger Lee Hayden (Kawasaki) 1:27.5
9. Danny Eslick (Suzuki) 1:27.6

Formula Xtreme:
1. Steve Rapp (Kawasaki) 1:25.9
2. Chaz Davies (Kawasaki) 1:26.1
3. Josh Hayes (Honda) 1:26.4
4. Jake Zemke (Honda) 1:26.7
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lite foto från Lorenzo Zanetti, som kör för Seedorf KTM, ifrån Valenciatestet.

DSC01897.jpg


DSC01908.jpg
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ett kanske lite lustigt utalande i Hondas pressrealese från andra dagen?

"The Repsol Honda team technicians managed to
improve the chassis specification of the factory
RC212V and find suitable Michelin rubber to suit
the set up in the extreme conditions. Hayden
ended the day in positive mood and with nothing
more to learn he heads for home in the US for a
break but eager to get to the next test at Jerez,
Sothern Spain in nine days time."

Där sägs det att det var teamets tekniker som fick till chassie och däck så att Hayden blev glad och åkte hem en dag tidigare.

Men samtidigt så har man gått ut med att HRC inte är nöjda med den senaste versionen av deras hoj. Man har fått göra en kompromiss och satt i en version av motor i en ram som inte var byggda för varann. En motor som var sämre än förra årets och den enda i årets serie som isf har konventionell ventilfjäderstyrning. Iom att teamet bara var 50% bemannat så borde inte Hayden hunnit med att göra dom 6 dagars testning på bara 2 dagar när man ligger efter alla andra märkena utveklingsmässigt? Att hitta bra däck för en extremt varm asfalt och som kanske inte kommer inträffa på racet senare är väl inte bra att vara nöjd med? Varför testade man inte mera utveklingsdelar när man har chansen? Är begränsat med antal träningstillfällen enligt reglerna ju. Inte läge att vara nöjd med bra kvaldäckstider då? Är nya Hondan så dålig så det inte fanns läge att bry sig om den mera? :confused:
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
lite skumt är det... RdP körde ju skitsnabbt med fjolårs-Hondan första testen men t ex Yamaha har lyft sig rejält nu så HRC behöver en bätte hoj än så. vad är det som händer? Ska Nakano o de Angelis testa den nya hojen lr är det så fundamentala problem att det inte är någon idé?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är det inte snudd på unikt att man kör på fjolårshojar ännu i mitten av februari?

:va

Eftersom de ska åka på dem i år är det väl inte så unikt. Är väl bara repsolteamet som kommer åka 2008-hojar i år. Honda kan ju ibland vara snälla och senare under säsongen belöna någon satellit-åkare med hoj av senaste modell.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Pedrosa byter till Nr.2

Dani Pedrosa will drop the #26 and ride with the #2 on the front of his Repsol Honda for the 2008 MotoGP season.

Pedrosa finished second in the 2007 world championship, with two race wins, and - according to a statement from the team - has made the number change as part of a tradition 'which dictates that a rider bears the number that reflects the victories obtained during the previous twelve months'.
 

MagnusG

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Nacka
Hoj
Buell XB12R
Min fina tradition, (nåja andra året i rad), att besöka Sepang under en av Moto GP's testdagar var jag självklart tvungen att upprätthålla även i år. Var där den 23:e Jan med en annan medlem på Sporthoj och tänkte nu dela med mig av lite bilder och bullriga filmer.
http://magnusgustafsson.diinoweb.com/files/Motorcycles/

Allt är taget med vanlig handhållen digitalkamera från olika ställen på båda huvudläktarna. Räkna alltså inte med att kvaliteten är på samma nivå som de tjusiga bilder som t.ex. Axxexs brukar länka in i den här tråden. Det bullrar på rätt rejält i filmerna iallafall.
Har spenderat onödigt många timmar med att försöka döpa filmerna enligt vilka förare som finns i klippet och jag tror att jag lyckats identifiera alla förare korrekt.

Det var även två tysta anonyma icke Moto GP moppar på plats med nummer 11 och 37 som enda igenkänning. Ni kan jämföra den grymma skillnaden i ljudnivå i några filmer. Den ena moppen var lite tystare än den andra. I film 02 filmar jag Valentino när han är på väg ut från depån. Precis i början av filmen passerar den tystaste av icke Moto GP hojarna ute på start och målrakan och några sekunder senare passerar den mindre tysta. Vid c.a 12 s börjar sedan bullret från en Moto GP hoj byggas upp.
I film 39 och 40 passerar först den minst tysta icke Moto GP moppen på sista rakan och sedan bullrar några Duccar förbi.

På länken ovan finns även bilder och filmer från 7:e Feb förra året. Det var andra Sepang-testens sista dag och det var bara 7 förare där. Bland annat Andrew Pitt på sin vilt skrikande Ilmor.

Bara att tanka ner om någon måhända behöver lindra vinterns jobbiga abstinens från Moto GP.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
härliga filmer, såg allihopa från förra året, blir att se dessa med :) och ljudet från MotoGP hojarna är nått som verkligen måste upplevas i verkligheten för det är sjukt grymt :yoparty kunde inte riktigt föreställa mej att det skulle va så extremt innan jag hörde det på Assen.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top