sandstream
Guest
3 st som vurpade på exakt samma ställe idag precis innan det började regna igen, Hopper, Hayden och Toseland.Toseland's första test för Tech3.
3 st som vurpade på exakt samma ställe idag precis innan det började regna igen, Hopper, Hayden och Toseland.Toseland's första test för Tech3.
Butter står över den här testen. Han var tydligen nöjd med Valencia-testen och väntar på uppdateringar till sin RC212V innan han tycker det är värt att testa igen (de nya delarna ska finnas till testet på Jerez i slutet av månaden).
Självklart har det inte enbart med vikten att göra men fråga vilket team som helst om de vill ta bort eller lägga till 6 kilo på sitt ekipage.
Motfrågan blir då om du menar att viktskillnanden mellan Butter och Hayden inte hade någon som helst betydelse för toppfarten?
Förstår din poäng men du vet lika väl som jag att de där bilarna/hojarna i saltöknen startar sakta för att sedan accelerera så där lagom och de har dessutom ett par kilometer på sig.Kolla vid fartrekord typ Bonnevill där de ofta viktar upp bilarna NÅGRA hundra kilo för att få bättre stabilitet och fäste, tror du de skulle vikta upp om de tappade 40km/h toppfart?
Har läst i andra trådar att en dålig utgång i en kurva inte har så stor betydelse för toppfarten.
John Hopkins“
Det trodde jag också men om jag inte minns fel så var det VRM Roffe (eller någon helt annan) som skrev i en tråd att de hade loggat toppfarten och den vart i princip alltid densamma oavsett hur utgången var. Kan ha missförstått men det lät trovärdigt då jag läste det.Det har betydelse. Som allt annat.
Det trodde jag också men om jag inte minns fel så var det VRM Roffe (eller någon helt annan) som skrev i en tråd att de hade loggat toppfarten och den vart i princip alltid densamma oavsett hur utgången var. Kan ha missförstått men det lät trovärdigt då jag läste det.
Det är Rolle Rotax som skrivit det flera gånger tom.Det trodde jag också men om jag inte minns fel så var det VRM Roffe (eller någon helt annan) som skrev i en tråd att de hade loggat toppfarten och den vart i princip alltid densamma oavsett hur utgången var. Kan ha missförstått men det lät trovärdigt då jag läste det.
Förstår din poäng men du vet lika väl som jag att de där bilarna/hojarna i saltöknen startar sakta för att sedan accelerera så där lagom och de har dessutom ett par kilometer på sig.
Om vi håller oss till Hayden vs Pedrosa så borde Haydens storlek, som Axxexs nyligen skrev, inte vara någon nackdel. Varför toppar Pedrosa nästan alltid mer än Hayden?
Har läst i andra trådar att en dålig utgång i en kurva inte har så stor betydelse för toppfarten.
Tech3 har fått dom officiella Yamaha från i år på dessa tester. Toeland kör på den hojen Rossi hade på Valencia och Edwards kör på den han själv kört på i år.
Det har betydelse. Som allt annat.
Det har i stort sett ingen betydelse. Du kan rulla sakta på ettan genom torparkurvan på Sviestad eller ladda allt du kan och toppfarten blir samma med undantag för mätonogrannheter och andra yttre skillnader tex vind, hur du håller in armbågarna etc.
Prova att börja mäta seriöst och inte gissa
I slutet av säsongen körde Hayden med en större/bredare toppkåpa än Pedrosa.Kan man ha byggt Haydens hoj större än Pedrosas? Iaf kåporna kanske måste vara lite större för att skydda hela kroppen och därigenom ge bästa möjliga toppfart för den större Hayden?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |