Precis, det finns ett mått av skicklighet oavsett elektronik vilket gör att varken du, jag eller Glenn Korvmoj kan vinna ett VM-lopp.Så vill du kunna vinna vm eller bara vinna race måste du anpassa din körning efter elektroniken och fysiken.
Missade du "and accelerating sooner"Att Lorenzo har problem med inbromsningarna står väl inte i motsats till att Dovi säger att det går att vrida fullt ut ur svängarna? Två olika saker. Säger du att Dovi ljuger eller inte förstår bättre Per?
Missade du "and accelerating sooner"
så lät det av hayden på hondan har aldrig hört något liknade från yamaha.Oavsett om man kan vrida fullt eller inte så är det väl alltid svårt att ändra sin invanda körstil. Sedan är ju problemet enl Lorenzo i första hand att han saknar känsla för framhjulet in i kurvorna, och det är ju det momentet som förarens skicklighet kan göra mest skillnad sedan TC kom in i bilden.
så lät det av hayden på hondan har aldrig hört något liknade från yamaha.
får se hur det utvecklar sig för gossen om det börjar likna haydens prob då...
neh precis vi får se hur det går helt enkelt...men inte omöjligt.Visst är det väldigt skoj att se hur det går på de här testerna, för både rookie:sarna i klassen och för de som byter märke/stall, men man ska nog inte dra för stora växlar på det.
Ja, det är ju precis det som är min poäng. Om det nu bara är att panga fullt så förstår jag inte Lorenzos problem. Eller så kanske det är så att han har fullt upp med att bromsa och glömmer borta att gasa i tid men det låter rätt osannolikt.Just den saken styr man nog fortfarande själv, när man vrider på gasen..
...
West verkar mer och mer tappa bort sig när han försöker ställa in cykeln själv, han hade mer framgång som ny på Kawan och när han litade på mekanikerna och sig själv. Hoppas att han hittar tillbaka till lite harmoni och självförtroende.
...
Något jag hört från West tidigare chefsmek Jürggen är att West har svårt att förklara vad som inte är bra på en cykel. Han går hellre och surar i en hörna eller blir arg när han inte gör dom resultat han vill ha. Men när en cykel går bra så kör han snabbt. Därför kör han bra på andras inställda hojar ja.
Ja, det är ju precis det som är min poäng. Om det nu bara är att panga fullt så förstår jag inte Lorenzos problem. Eller så kanske det är så att han har fullt upp med att bromsa och glömmer borta att gasa i tid men det låter rätt osannolikt.
Så är det säkert men att det skulle var så mycket enklare för Dovizioso än för Lorenzo är svårt att köpa. Har inte haft någon superkoll på 250-klassen men trodde dubble världsmästaren skulle vara med i toppen direkt men han kanske har en lite högre inlärningströskel bara. Ska bli spännande att se vad han kan prestera i kommande tester.Jag kan mycket väl tänka mig det tar en stund att vänja sig med TC om man inte kört med det innan. Alla förare är inte lika, och inte lika adaptiva heller till nya system och hojar.
Har inte haft någon superkoll på 250-klassen men trodde dubble världsmästaren skulle vara med i toppen direkt men han kanske har en lite högre inlärningströskel bara. Ska bli spännande att se vad han kan prestera i kommande tester.
Kan det inte vara så att yamaha helt enkelt ligger efter de andra fabrikaten?? Den enda som presterat något på den är ju rossi. tror nog lorenzo hade kört snabbare på testet om han suttit på en honda eller ducati.
JA v4an är mer lättkört och med betydligt mer vrid än rad4an.
Så är det säkert men att det skulle var så mycket enklare för Dovizioso än för Lorenzo är svårt att köpa. Har inte haft någon superkoll på 250-klassen men trodde dubble världsmästaren skulle vara med i toppen direkt men han kanske har en lite högre inlärningströskel bara. Ska bli spännande att se vad han kan prestera i kommande tester.
Dovizioso lyckades ju klart bättre på den senaste testen och det är en ny hoj även för honom.Varför skulle han ens va i närheten av toppen på en helt ny hoj ?? Det verkar mycket orimligt även för den som inte är insatt.
Läser du vad jag skriver? Jag menar ju att det är precis tvärtom, dvs att även om man har en bra TC så räcker inte det.Bygg ihop ett TC system till din egen hoj och vinn allt i Sverige nästa år om det nu är så enkelt då.
Japp, vi får vänta och se.Vänta till första tävlingen, eller senare tester helt enkelt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |